Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hauskoja, noloja tilanteita juoksulenkin aikana..

nedflanders
 Share

Recommended Posts

:smiley: Se oli joskus viime syksynä kun juoksin norm. harjoituslenkkiäni Tu-

russa eräällä pururadalla. Sinä iltana ei juuri ketään ollut samaan aikaan juok-

semassa. Alkusyksyn raikas ilma siivitti matkantekoa. Ajattelin kun tässä yk-

sinäni saan juosta, voisin huoletta päästellä ilmoja. Ei olis ketään kuulemassa,

haistelemassa. Kun olin päästänyt aika kovan tussahduksen ja tunsin suurta

helpotusta, tuli jotenkin vaistomaisesti vilkaistua olan yli...

Siellä minun takanani oli kuin olikin toinen juoksija, vain n. 5 metrin päässä.

Toivoin vain että tällä n. 20 v. naisjuoksijalla olis huono kuulo ja ehkä haju-

astissa vikaa...

Hahaaaaa. Sattuipa tämän vuoden HCR:lla. Pian puolivälin jälkeen huomasin yhden miehen selän lähestyvän uhkaavasti. Liekö jo juossut itsensä puhki. Nauraa itsekseen täällä. Tiedä häntä. Mutta juuri kun pääsin ihan kantaan, päästi sellaisen kaasupurkauksen, että heikkoa hirvitti. Ette voi uskoa miten nopeasti vaihdoin juoksuradan toiseen reunaan. Ainoa nopea liikahduksen hetki muuten koko matkalla. Ja toiseen reunaan päästyäni sama uudelleen. Oli siinä miehellä pokkaa. Ja jatkoi matkaansa ihan sujuvasti hetkellisten kaasutusten jälkeen... :grin: Siinä tuli kyllä mieleen sellainen kapistus kuin happinaamari.

• 2 weeks later...

Niinhän sitä sanotaan, että tekevälle sattuu. Tämä kai menee sinne nolojen tilanteiden lukuun. Tässä kerran lenkillä ollessa paikallisella kuntoradalla yllätin erään ladyn housut kintuissa. Oli hänellä hätä yllättänyt, ja ilmeisesti vielä niin äkkiä, että polulta ei ehditty, kuin muutaman metrin päähän. Mies oli jäänyt "vartioon" ilmeisesti lähestyvää vihollista tarkkailemaan, mutta kai hänellä oli tuo armeijan vartiokoulutus mennyt vähän ohikorvien, ja juoksu suuntani jäi vaille huomiota. Sen verran selkäni takaa ehdin kuulla yllätetyn kommentteja miehelle, että hän ei aivan tyytyväinen ollut, voi olla, että nakki paukkui.

• 2 weeks later...

Niin, sitä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, ku tuolla ulkosalla liikuskelee. Eilen lenkillä näin jotain mustaa pienen matkan päässä. Muutama ripeä askel ja kohilla oltiin koiran kanssa. Ja koirahan melkein sekos. Miesten kuviolliset bokserit siinä tien reunassa. Että olivat koiran mielestä kiinnostavat. Oikein sain repiä sen siitä pois. Jotain mielenkiintoista niissä oli, sen huomasin...:kapa::conf: Kunnon loikanhan ne pöksyt aiheuttivat. Tekee tietysti ihan hyvää tuo koikkelehtiminen, ettei vallan jumitu. Ja poskilihaksetkin hytkyivät. Varoin kyllä visusti, etten nauraisi, kun auto osuu kohdalle. Olisivat ohi ajavat vielä pahimmassa tapauksessa soitelleet valkotakkiset hullun nauravan naisjuoksijan hakemaan.

Mitä lie miesparka kotona selitellyt, kun oli ilman pöksylöitä kotiin taapertanut. Ettei vaan olis palelluttanut ittiään, kun on vähän viileetäkin ollut lähiaikoina.

Tää tapahtui vitosen kisassa.

Juoksin kuin heikkopää ja maalissa olin ihan oksennuskunnossa, taju kankaalla. Katsoin heti mittaria ja kiljuin innoissani, että nyt tuli 22min ja risat. Siinä jo ehti porukka onnitella ja minä hehkuttaa.

Juu ja sitten vasta katsoin tarkemmin, että se oli päivämäärä. Kisa juostiin 22.4

oikea aika oli 23 ja risat.

Vähänkö nolotti.

Muutama vuosi sitten. Juoksu lenkillä törmäsin liikenne valotolppaan.

Katsoin sivulle kun poliisiauto oli pysähdyksissä ja ajattelin, että

mitähän ne siellä ja samalla juoksin ja käänsin katseeni eteenpäin sitten pamahti.

Äkkiä ylös näkikö kukaan ja yhtään ei sattunut.?!!!

Sitten nurkan takana ai perhana kun otti kipeetä ja tutkiskelin vaurioita

silmälasit paino nenänvartta verille, pinta naarmu, samoin lasinsangat viottu.

Että sillain..

Hiihtolenkillä törmäsin naiseen. Hiihtelin vapaata ja edessä oli pieni nyppylä.

nainen hiihteli pertsaa Kun olin kohdalla sauvat ja sukset meni sekaisin

ja kaaduin rähmälleen samoin kyseinen nainen menetti tasapainon ja nuri

mun viereen... Ja taas äkkiä ylös ja näkikö kukaan... Onneksi ei kummallekkaan

sattunut mitään vakavenpaa.

No tänne vois varmaan sen mikä jo jossain vatsantoiminta-ketjussa onkin... Kun maha teki ihan totaalisen tenän yhellä lenkillä alkukeväästä kun ei puissa ollu lehteä ei mitään... ja vajaa kilometri oli sellaseen kohtaan missä pääs suojaan mutta kun ei ehtiny niin ei. Kotiin rapiat 4 km matkaa ja puol kiloo ruikulipaskaa housuissa. Huh huh, vastaantulijoitten kohalla piti aina koettaa mennä toiseen reunaan tietä ja ainakin toivoa ettei kovin tuttuja tulis vastaan. Saattoi jonkumoinen hajuhaitta leijua ympärillä...

Ei muuten naurattanu.

Heehee. Tuli tuosta Wernerin tarinasta mieleen, kun joskus nuorena olin hiihtämässä. Mulla oli sellaiset vanhanmalliset sauvat, jossa porkat oli sellaset pyöreät ja niissä oli reikiä (siis sellaiset mersun merkin näköiset, get it?).

Vedin siinä omaa sunnuntaihiihtoani perinteisellä ja takaa tuli timmi nuorimies luistellen viereistä kaistaa. Mun kohdallani sen luistelutekniikka ja mun sauvatekniikka jotenkin päätyivät yhteen sillä seurauksella, että sen luistelijan suksi meni sinne mun sauvan reikään. Kumpikaan ei kaatunut, mutta aika friikki tilanne se oli. :D

Ja tietysti tollai teinityttönä se oli ihan vitsin noloooo!

Viime talvena pakotin (taas kerran) itseni lenkille kurjassa säässä, jäistä räntää vihmoi tulemaan lähes vaakatasossa. Sitten kun kotiin oli enää puoli kilometriä, niin naapurin isäntä tuli vastaan, pysäytti auton, nousi ylös ja sanoi: Tuu halaamaan, mun autosta on lämmityslaite rikki.

Ai että oli kivaa. Suorastaan lensin loppumatkan kotiin kertomaan omalle siipalle miten ihana lenkki oli ollu. Saunakin olisi kuulemma naapurissa ollut lämmin, mutta päädyin kuitenkin omaan saunaan.

• 11 months later...

No tämä on varmaan sarjassamme hauska, :icon_redface:, ja hyvä meininki ihmisillä.. :)Sattui taannoin iltalenkillä eräällä purtsilla, kun radalla oli muutenkin hiljaista.. Lämmin kesäinen ilta, ja pariskunta ilmeisesti juokseva sellainen (trikoista päätellen) täydessä touhussa.. :love0034:

Siinäpä sitten vauhtia kiihdyttäen juoksin hymyillen ohitse.. ja ajattelin, että kesä on täällä! :thumbsup: