Jump to content
Juoksufoorumi.fi

13. Maanselkä Juoksu

Recommended Posts

Avasin kesän kilpailukauden viikonloppuna pienessä paikallisessa juoksukisassa nimeltä Maaselän Juoksu ja ihan mukava tapahtuma oli, oma juoksukin kulki ok yhtä kompurointia lukuunottamatta. Sääkin oli jo lähes kesäinen, joskin tuuli melko navakasti. Kisa oli pituudeltaan 8 km ja sain aikaiseksi meikäläisittäin harvinaisen "negative splitin" (4 km:n kierrokset 15.35 ja 15.05). Ihan alussa vauhti oli rauhallista (osin vastatuulestakin johtuen) ja myöhemminkin vauhti oli melko nykivää, välillä mentiin kovaa ja välillä taas hiljempaa. Nurinmeno 1 km ennen maalia verotti loppuajasta ehkä 5-10 sekuntia, sijoituksen kannalta sillä ei ollut merkitystä. Eli kaiken kaikkiaan kisasta jäi hyvä maku, tällaisia juoksuja saisi olla paikkakunnalla enemmänkin. Kiitokset juoksun järjestäjille, toivottavasti tämä kisa järjestetään jatkossakin. Olin tosin kisapaikalla kuulevinani että reitti tulisi muuttumaan toiseksi.

Vaan mitenhän tuon pien saisi jyrsittyä kengänpohjasta? Tiellä kun oli meneillään paikkaustyöt juuri samaan aikaan ja minä tietysti olin se, joka astui tuoreeseen pikeen...:shithappens: