Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kovettuma päkiässä.

Pipsa
 Share

Recommended Posts

Tein tänään "kenraaliharjoituksen" Tukholmaa ajatellen. Vaatteet (tosin en vieläkään tarkene lyhythihaisella paidalla), geelit, vettä noin 3 km välein jne.

Päätin pitää sykevyönkin paikallaan koko lenkin ( maralle en ota mukaan) ja nyt on nirhaumat molemmin puolin rintakehää :gloomy: . No onneksi sitä vaivaa ei ole tiedossa Tukholmassa, mutta toinen ongelma joka ilmeni nyt selvästi (kerran aiemmin enteillyt) on. Tähän ongelmaan tarvitsisin teiltä vinkkejä ja sitten homma alkaa olla niin valmis kuin sen voin valmiiksi saada. Siis sen jälkeen kun mulla todettiin olevan pronaatiotuen tarvetta ja ostin uudet tuetut lenkkarit, alkoi vaiva vähitellen ilmetä. Tietysti lämpimät säätkin voi asiaan vaikuttaa. No oli syy mikä tahansa (tai niiden summa) mulle on vasemman jalan päkiään ilmestynyt kovettuma joka on juostessa tosi kipeä. Se esti tänään nauttimasta lenkistä. Kipu alkoi tuntua jo tosi varhain, mutta päätin kuitenkin tehdä suunnittelemani lenkin...vaikka tuskaa se oli. Siihen vielä ne Tukholman lisäkilometrit niin ...apuwa! Mitä nyt kannattaa tehdä? Yritänkö liottaa ja raaputtaa kovettumia nyt täysillä? Vai meneekö asia vain pahemmaksi. Jos antaa kovettuman vain olla, voisiko se tavallaan jopa suojata? Onhan jollain hyviä vinkkejä :sign0163: sillä luulen matkassa olevan tarpeeksi tekemistä ilman tuota perk.....moista kipuakin. Muuten mua ei pienet kovettumat häiritse.... siis noin esteettiseltä kannalta katsottuna.

Kuulostaa siltä, että ei ole nuo sinun uudet kengät sinua varten tehty. Tietenkin Tukholman juoksuun pitää mennä niillä varusteilla mitä on, koska uusia ei enää ehdi ajaa sisään. Kovettuman hoidosta mulla ei ole tietoa. Varmaan kannattaa olla juoksematta vähän aikaa... Toivottavasti kovettuman häviää ennen starttia.

Nukkumaan mennessä kovettuman vieressä kökötti komea rakko. Olisiko sittenkin syynä olleet ostamani liukuesteillä varustetut maratonsukat? Jalat pysyy niiden avulla tosi hyvin paikoillaan eli ei törmää varpaat kenkään, mutta toisaalta ne voi juuri saada aikaan sen pienen hankaavan liikkeen...

Onko kaikki muut asicsen maratonsukkia käyttäneet olleet niihin tyytyväisiä?

Juu, ajattelin vaihtaa sukkia. (Halvempaa kuin kenkien vaihto.) Ei ne mullakaan 24 km lenkillä ongelmia aiheuttanut....ehkä ne pesun jälkeen jäi jotenkin mykkyrälle, sillä heti lenkin alussa alkoi tuntua hieman ikävältä (yritin kyllä korjailla niitä matkalla). Sitten kun kovapäisesti painelin sen 34 km, jonka suunnittelin niin ....o-la-laa! Nyt herää tietysti kysymys miksi jatkoin jos kerran jo alussa tuntui pahalta. No...koska kyse oli marakenraalista, oli homma vietävä loppuun. Jos olisin lopettanut jonkun kolotuksen takia, kuinka voisin vakavissani uskoa läpäiseväni homman Tukholmassa kun on jännitystä, kuumuutta (todennäköisesti) ja ruuhkaa. No tänään ostin uudet sukat ja huomenna laitan ne testiin.

Kiitos mkj:lle vinkistä! Vaikka vika olisikin ollut sukissa, taidan koittaa silti nuo jalkoihin ilmestyneet kovettumatkin hävittää. :dankk2:

Vaihda ne sukat!

Liukuestesukat sopii päiväkotiin. Jos sukka pääsee yhtään liikkumaan jalkaa vasten muttei kengässä, rakko on varma. Tämä on kokeiltua faktaa, ei fiktiota.

Ite juoksen x-socksilla, eikä ollut mitään ongelmia.

Kyllä se näin menee. Sukka saa luistaa kengässä, kunhan se EI OLE puuvillaa. Jalassa se ei saisi luistaa. Noita liukuestaitä en ymmärrä ollenkaan. Vähän toista kymppiä kun uhraa juoksusukkiin, pysyy rakot pois.

Mulla on semmoset Asicsin liukuestesukat ja vesikelloja on tullut, jos on ollut hiukankaan rypyssä jostain kohdin.

Oma arvaukseni on, että noiden sukkien suunnittelija on unohtanut sellaisen pikku jutun, kuin että joku juoksija saattaa hikoillakin jaloistaan. Ne Asicsit kun venyvät kostuessaan aika reippaasti. Eli sukkien materiaali on aivan väärä.