Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maratonille?

Nooratin
 Share

Recommended Posts

Hei! Sanooka te kokeneet maratoonarit, että olisko mun mahdollista juosta HCM tänä vuonna? Juoksin nyt puolikkaan aikaan 1:51:08 eikä tuntunut ollenkaan pahalta. Pisimmät lenkit on ollu 25 kilsaa / 2 h 30 min. Eli riittääkö kolme kuukautta että selviäisin sen kunnialla läpi?

Sen verran sanon, etten ole ainakaan ajatellut aikatavoitetta pahemmin, joko et ihan vain läpi tai sit 4:30 tavoitteeks.

Jo etukäteen kiittäen, Noora

Hei! Sanooka te kokeneet maratoonarit, että olisko mun mahdollista juosta HCM tänä vuonna? Juoksin nyt puolikkaan aikaan 1:51:08 eikä tuntunut ollenkaan pahalta. Pisimmät lenkit on ollu 25 kilsaa / 2 h 30 min. Eli riittääkö kolme kuukautta että selviäisin sen kunnialla läpi?

Sen verran sanon, etten ole ainakaan ajatellut aikatavoitetta pahemmin, joko et ihan vain läpi tai sit 4:30 tavoitteeks.

Jo etukäteen kiittäen, Noora

Mukaan vaan, Noora! Itse juoksin vuosi sitten HCR:n aikaan 1:59, asetin HCM:lle tavoitteeksi 4:30, pääsin tulokseen 4:35, mutta myöhemmin Vantaalla sain puristettua ajaksi 4:20. Juokset vaan kesällä noin yhden pitkän lenkin viikossa, ja sen lisäksi 2-3 eri tyyppistä vk-harjoitusta ja palauttelua. Ja kas kummaa, olet maalissa HCM:ssä <4.30!

Toivottavasti vaan mun penikat kans kestää nyt... Ollu vähän ongelmaa. Mut onkohan voinu tulla kengistä? Ku siirryin Asicsin 2110 -kenkiin, niin silloin tais ilmestyä vaiva. Ja aiemmin en siitä kärsinyt.

Mutta maratonille! Elämässä pitää olla tavoitteita. Ja kiitos teille ihanat ihmiset, kun jaksatte kannustaa :)

Hienosti pitäisi maratoni mennä noilla pohjilla ja kolmen kuukauden treenillä. Jos viimeiset kolme kuukautta menee säännöllisen treenin parissa ongelmitta, niin 4:00 - 4:15 on varmasti ihan realistinen tavoite.

Nimen omaan ongelmitta eli maltilla on määriä nostettava ja varsinkin vauhdikkaat lenkit äkkiseltään voi johtaa jumiin yms. rasitusvammoihin. Tosi hyvältä sun tilanne näyttää. Tsemiä vaan harjoitteluun!

Sen verran vielä, että ei kai mun tartte heittää HCM-haavettani romukoppaan, kun 2 viikkoa pitäis olla juoksematta penikkataudin takia? Ajattelin tehdä sillä aikaa kestävyystreeniä pyöräillen, uiden ja crosstrainerilla...

Kaksi viikko on sen verran lyhyt aika ja HCM:lle on vielä sen verran pitkä aika, että ei todellakaan tarvitse. Kaksi kuukautta olisi ollut ihan eri juttu. Crossilla ja fillarilla saa tosi hyvin tehtyä kestävyystreeniä -kokemusta on talvelta 2 kk:n juoksutaon ajalta.

Huomasin, että epäilet kenkien aiheuttavan penikkavaivoja. Kannattaa käydä nyt katsomassa uusia malleja -sillä tässä on hyvä aika ajaa uudet kengät sisään maratonaia varten