Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksun hurma

nanna_71
 Share

Recommended Posts

Hei kaikki

Juoksin vuosi sitten HCR:n aikaan 2.36. Totesin juoksun jälkeen, että kumarran syvään kaikille maratoonareille (lue; en olisi jaksanut juosta metriäkään lisää ja kävelin pari tuntia kuin Väiski Vemmelsääri). Sovimme työkaverin kanssa, että juoksemme HCR 2007:n yhdessä, mutta minun kohdallani se jäi työkaverin kannustamiseen "naisellisten vaivojen" ja 1,5 viikon juoksukiellon vuoksi. Eilen kotimatkalla itkin krokotiilin suuria kyyneliä kun en päässyt mukaan...:022:

MUTTA - lähdin tänään Äitienpäivän "kunniaksi" pidemmälle lenkille ja hyvinhän se kulki. Lenkistä tuli yllättäen 2.40 kestävä Tuusulanjärven kierto vaikkakin rauhallisella sykkeellä (140-145). Olen aivan fiilareissa tänään kokeman juoksun hurman vuoksi ja nyt mietinkin kuumeisesti: uskaltautuisinko HCM:lle ??

Löytyisikö keneltäkään ajatuksia tähän tilanteeseen, yksin kun näitä juttuja on vähän vaikea kelata... :dankk2:

Mitä häviät jos kokeilet? Jos ei ekalla kerralla onnistu, niin saat ainakin arvokasta "kisakokemusta" ja seuraavalla kerralla homma onnistuu vielä todennäköisemmin.

Itse olen samoja juttuja pohtinut ja mulle on sanottu, että jo se, että on siellä lähtöviivalla on jo voitto. Eihän se ehkä ihan niin ole....mutta onpahan ainakin pirunmoinen yritys! Tsemppiä...meille molemmille!

Ei HCR ole ainoa puolimaraton. Mä ehdotan, että katsot jonkun puolimaratonin touko-kesäkuulta. Esimerkiksi Forssan suvi-illassa 16.6. on koko maratonin lisäksi myös puolikas. http://www.suvi-ilta.fi/epages/Suviilta.axl/?ObjectPath=/Shops/Suviilta

Käyt siellä kokeilemassa puolikasta, ja ehdit vielä hyvin ilmoittautua HCM:lle. Itse aion pantata päätöstäni HCM:n suhteen heinäkuun lopulle saakka. Tottakai lähdet HCM:lle juoksemaan, mutta tuo yksi puolikas ehkä auttaa sua rohkean päätöksen teossa. Mutta kunnon valmistautumisen maraton vaatii. Silloin siitä "nauttiikin" eri lailla, eikä juoksu jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.

Sä olet ihanan rohkea! Mä en ymmärrä miksi tuo täyspitkämatka tuntuu NIIN pitkältä.

Niin, ehkä se tuntuu niin pitkältä, kun se ihan oikeasti on pitkä matka juostavaksi. Mutta säännöllisellä ja laadukkaalla treenillä sekä oikein mitoitetulla vauhdilla siitä on mahdollista selvitä ihan elävänä maaliin.

Jossakin täällä foorumilla on sellainen ketju kun "Onnistumisen varmistaminen maratonilla" tjsp. Se kannattaa lukaista.

Joo, Nanna, rohkeasti vaan baanalle! Juokset ensin yhden puolikkaan ihan vaan testimielessä (kaikki kehuu tuota Forssaa), sen jälkeen tiedät itsestäsi ja kunnostasi jo enemmän. Vaan kerta se on ensimmäinenkin - ota se HCM tavoitteeksesi ja harjoittele ajatuksella, että sen myös juokset, niin kyllä siitä hengissä selviät! Tsemppiä!

Joo, Nanna, rohkeasti vaan baanalle! Juokset ensin yhden puolikkaan ihan vaan testimielessä (kaikki kehuu tuota Forssaa), sen jälkeen tiedät itsestäsi ja kunnostasi jo enemmän. Vaan kerta se on ensimmäinenkin - ota se HCM tavoitteeksesi ja harjoittele ajatuksella, että sen myös juokset, niin kyllä siitä hengissä selviät! Tsemppiä!

Kiitos positiivisesta kannustuksestanne! Olen päättänyt henkisesti valmistautua elokuiselle HCM:lle ja otan nyt normaalilenkkien lisäksi pitkät lenkit "harjoitteluohjelmistoon". Katsotaan kuinka muijan käy :dankk2:

nanna_71!

Rohkeutta vaan! Itse katselin Forrest Gumpia tässä yks päivä ja päätin siinä sitten että piru sentäs, ei sitä mitään saa jos ei mitään yritä, ja ilmoittauduin syyskuiselle Finlandia Maratonille. Alun perin mulla oli tän kesän tavoitteet puolimaratonin suorittamisessa, mutta sitten kävin miettimään, että mulla on kuitenkin tässä jonkunlaiset pohjat tehtynä ja kun jossain vaiheessa syksyä/talvea kuitenkin se juoksustoppi tulee, niin eipähän sitten mene ihan hukkaan nämä tämän kesän jolkottelut. Ei sillä, että tää turhaa olisi, ihan hyvässä kuosissahan sitä kyllä pysyy juoksulenkkien avulla, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Mä aion reenata kesän sillai kun nyt jaksan, ja olla sitten syyskuussa reippaana ja luottavaisena lähtöviivalla. Tavoitteena tosiaan se, että alle 6 tunnin hölköttelen maaliin. Omaa tahtia menen, otan musiikkivehkeet mukaan ja huoltojoukkojakin olen jo pestannut jonkin verran - ei tartte sitten koko matkaa yksinänsä taivaltaa.

En jotenkin osaa pelätä koko asiaa vaikka kova juttuhan se minulle tulee olemaan. Sitä vaan ajattelee, että on tässä niin monesta muustakin selvitty, miksei sitten yhdestä 42km juoksusta.

Tsemppistä vaan! Kirjoittelehan kuulumisiasi! :smiley: