Jump to content
Juoksufoorumi.fi

lenkkimies

Hyvä biisi

Recommended Posts

Tämä Kirill Babitsinin esittämä kappale on soinut korvamatona pari päivää. Levytys on vuodelta 1969, säveltäjät ovat nämä "Uu uu uu uu, Stayin' alive, Stayin alive" -miekkoset eli Barry, Maurice ja Robin Gibb. Suomalaiset sanat Pertsa Reponen ja sovitus Esko Linnavalli.

• Like 3

13 minuuttia sitten, Pottonen kirjoitti:

Näistä herroista on enää jäljellä Clapton...

tuo on ihmeellinen asia. Olen samanlaisiin postauksiin törmännyt eri paikoissa nyt useammankin kerran. Ei mitään havaintoa, mikä tuo Cream on, mutta kysyisin, miten monella on tarve tilittää nyt, että jotain on jäljellä. Minähän olen sinänsä Clapton asiantuntija, mutten tiennyt, että hän on tuollainen maailmannapa. Sedu kutsui aikanaan meidät Salonojan aitioon katsomaan Claptonin keikkaa ja siellä oli ruokailut järjestetty. No sitten kun olimme syöneet ja kuunnelleet puheita, mitä pidimme toisillemme, niin sen jälkeen päätettiin avata verhot ja katsoa keikkaa, niin se olikin jo viimeinen kappale. No ei se mitään lähdettiin sitten sieltä Coloradoon sellaisella pikkubussilla. Markus Selin ja Petteri Ahomaa olivat mm. samassa seurueessa silloin siellä aitiossa. Eli kun olen kuullut yhden kappaleen Claptonia, niin onhan se tietysti kiva, että hän on jäljellä. Varsinkin kun muusikoille huumeet ja viina tekevät aika kivasti kauppansa. Kojokin kertoi just haastattelussa, että hän on käyttänyt kaikkia mahdollisia aineita ja juuri tuohon aikaan häntäkin näki aika runsaasti yöelämän pyörteissä osin samojen em. henkilöiden seurassa.

5 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Minähän olen sinänsä Clapton asiantuntija, mutten tiennyt, että hän on tuollainen maailmannapa. Sedu kutsui aikanaan meidät Salonojan aitioon katsomaan Claptonin keikkaa ja siellä oli ruokailut järjestetty. No sitten kun olimme syöneet ja kuunnelleet puheita, mitä pidimme toisillemme, niin sen jälkeen päätettiin avata verhot ja katsoa keikkaa, niin se olikin jo viimeinen kappale. No ei se mitään lähdettiin sitten sieltä Coloradoon sellaisella pikkubussilla. Markus Selin ja Petteri Ahomaa olivat mm. samassa seurueessa silloin siellä aitiossa. Eli kun olen kuullut yhden kappaleen Claptonia...

Kyllä, asiantuntijaksi voi tulla niin monella tavalla. Mutta hei, ajettiinko se pikkubussi lentokoneeseen ja oliko USA:n viisumit jo etukäteen kunnossa?

Kanadanranskalainen Suomeenkin konserttikiertueellaan tuleva naislaulajahan oli kerran 1970-luvulla erään heavy-yhtyeen keikalla ja pääsi taustalaulajaksi lavalle parin biisin ajaksi. Hän ei kuitenkaan tuntenut oloaan oikein kotoisaksi siellä ja oli koko ajan selin Dioon.

Badge-biisin linkitykseni tarkoitus oli kunnioittaa rumpali Ginger Bakeria ja basisti Jack Brucea. Olihan se Erkkikin lavalla.

• Like 3

badge hieno biisi oon sitäkin soittanut monia kertoja toki brucen tasoon on matkaa, soittaminen on semmonen matka että sitä ei tajua ellei ole itte koittanut se ilo ja onni on lähellä juoksu flouta mutta pidetään tää tieto omanamme niiltä jotka näkee vaan ulkokuoren

• Like 3

Baltsun Clapton-asiantuntemus voimistuu entisestään, kun kertaamme vähän. Eli The Yardbirds --> John Mayall & The Bluesbreakers --> Cream --> Blind Faith --> Derek & The Dominoes --> sooloura. Unohtuiko jotain? No, tässäpä yksi Blind Faith -biisi.

• Like 2

Jake Nyman soitti radio-ohjelmassaan tätä kappaletta, vuosi oli varmaankin 1980. Tässä Randy on jatsi-trion kanssa lavalla 2000-luvulla. Ja näin saadaan kaari Claptoniin, nimittäin pitkäaikainen luottorumpalinsa Steve Gadd on soittanut tuossa triossa. Alunperin aikomuksenani oli muuten linkittää virsi 555. Sekin on hieno biisi...