Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hyvä biisi


lenkkimies

Recommended Posts

Toissa sunnuntaina olin yhteislenkillä Punatähtien Armas Punanderin kanssa. Punatähdet esiintyy syksymmällä (tarkka päivämäärä on vielä auki) myös Tavastialla, bändillä on nimittäin meneillään Sosialistinen läheisyys 25-vuotisjuhlakiertue. Valitin tietysti, että Helsinkkiin ja Helsinkkiin, miksi aina sinne Helsinkkiin? Miksei Malmitalo kelpaa? Armashan lupasi sitten hoitaa minulle backstage-passin ja bussilipun.

 

Tässä taas eräs mestariteos...

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Olavi Virta, kaikkien aikojen kovin suomalainen laulaja? Ja Elvis oli USA:n Ola? Edittinä lisättäköön, että Virta pystyi hoitamaan Dion ja Blackmoren hommat. Vuonna 1937 hän nimittäin liittyi Rainbow-orkesteriin laulaja-kitaristiksi.

 

Tätini (siis setäni jälkimmäinen vaimo) kertoi tarinaa, että biisi Laulu punatukkaiselle tytölleni kertoi hänestä. Olavi Virta kuulemma rikitteli häntä silloin aikoinaan, olisi pitänyt lähteä reissuunkin yhdessä. Ei taida olla ihan totta, laulun sanat ovat nimittäin Lauri Jauhiaisen. Virta oli ollut naimisissa jo kuusi vuotta laulun ilmestyessä - tuo on toki ollut aina vain hidaste, ei este.

 

Ruotsin reissulta tarttui Virralle matkaan tämä tanskalainen sävellys, johon hän itse teki sanat. Alkuperäinen levytys ilmestyi vuonna 1947.

 

Tämä taas on Virran oma sävellys ja sanoitus, alkuperäinen levytys ilmestyi vuonna 1949.

 

Kai tämä on pakko laittaa...

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy