Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hyvä biisi

lenkkimies
 Share

Recommended Posts

Heavyn puolelta aivan ehdoton klassikko on tietty Sabathin Iron man (maailman ainoa heavybiisi!)

Nämä nykyiset rock-bändit vaikuttavat kyllä kieltämättä hieman tylsiltä ja kliinisiltä verrattuna Sabbathiin. Mistä lienee johtuu, ehkä nykybändit on liian ammattimaisia? Tai sitten niiden rohdot ei ole tarpeeksi stydit ;-).

Aiheeseen "Hyvä biisi" liittyen.. Poikkeuksia tähän nykyrockin tylsyyteen toki löytyy, esim. suomalainen CMX. Erittäin kliininen, mutta jostain syystä ei ollenkaan tylsä. Tupla "Dinosaurus Stereophonicus" on hyvä esimerkki, miten ihmeessä voi tehdä jumalattoman pitkän tuplalevyt jossa ei ole YHTÄÄN huonoa biisiä. Ihmeellinen levy. Niin ja onhan siinäkin kuultavissa voimallisesti Black Sabbath.. No missäpä ei olisi.

Black Sabathin Vol 4 ehdottomasti (nykyisessä naarmu).

Hitto! Missähän mun BS Vol 4 vinyyli on? Se oli jotenkin legendaarinen, eka oma BS LP! Kansi aukes ja kuvakirja sisällä...Vertigon huumaava etiketti...Komee avausraita Wheels of Confusion....Ja aina yllätti se hempee Changes....Onhan mulla BS anthology CD:llä mutta se ei nyt todellakaan ole sama juttu. Paranoidia ja BS:n ekaa tulee silloin tällöin kuunneltua, samoin Master of Realitya, mutta juoksubiiseinä noi biisit harvemmin toimivat, lukuunottamatta Paranoidia.

Nämä nykyiset rock-bändit vaikuttavat kyllä kieltämättä hieman tylsiltä ja kliinisiltä verrattuna Sabbathiin. Mistä lienee johtuu, ehkä nykybändit on liian ammattimaisia? Tai sitten niiden rohdot ei ole tarpeeksi stydit ;-).

Tekniikan vika. Siis lisääntyneen tekniikan. :eusa_boohoo:

Ennen sentään soitettiin ihan oikeilla soittimilla, nykyään kaikenmaailman syntikoilla ja tietokoneilla.

Mulla oli samantapainen musiikkiähky, etten välillä pystynyt kuuntelemaan musiikkia, vaan nautin vain hiljaisuudesta. Useita vuosia meni ilman aktiivikuuntelua, mutta nyt musiikki on jo päässyt takaisin lepohetkiinkin. Tunteet liittyy läheisesti musiikkiin.

Aivan samat kokemukset, etenkin tuo viimeinen lause on jotenkin näin iän karttuessa saanut elämää suuremman merkityksen.

Sitä en sitten tiedä mistä oli kyse kun tänä aamuna tuli Maija Mehiläisen tunnaribiisi Suomi Popilta ja meikälle kyynel silmäkulmaan ... :kapa:

Kai siinä lapsuus tuli niin elävästi mieleen ja se aika kun tv:ssäkin tuli kunnon piirrettyjä eikä sitä p....kaa mitä nykyisin tuutista työnnetään.

Äsken lenkillä kuuntelin Jenni Vartiaisen LP:n, koska "Ihmisten edessä" on yksi tämän hetken suosikkejani. Eteerinen kappale, johon Jennin ääni sopii hyvin.

Eli mun musamaku ei ole ihan rokimpia, ja vielä kauempana raskaasta rokista.

Muitakin kotimaisia suosikkeja löytyy, joissa sanoitus on tuntunut sopivan omiin tilanteiseen tai kokemuksiin tai vielä parempaa, jos kappaleeseen liittyy muistoja kauniimman sukupuolen kanssa :love0034:

• 9 months later...

Johnny Cash: Hurt. Ainutlaatuinen biisi siinä, että AINA kun se alkaa soida niin välittömästi on koko ukko kananlihalla ja kylmiä väreitä kulkee selkäpiissä. Olipa menossa sitten pyörätreeni +30 helteessä tai hiihtotreeni paukkupakkasessa. Tää vaikutus oli ensikuulemalta lähtien jo ennen kuin näin koskettavan videon tai tiesin tarinan biisin takana tai edes oikeastaan tiesin mitään koko miehestä. Enkä kyllä tiedä sitäkään miksi tää on mun treenisoittimessa. Mut käsittämättömän hieno biisi joka tapauksessa.

Johnny Cash: Hurt. Ainutlaatuinen biisi siinä, että AINA kun se alkaa soida niin välittömästi on koko ukko kananlihalla ja kylmiä väreitä kulkee selkäpiissä. Olipa menossa sitten pyörätreeni +30 helteessä tai hiihtotreeni paukkupakkasessa. Tää vaikutus oli ensikuulemalta lähtien jo ennen kuin näin koskettavan videon tai tiesin tarinan biisin takana tai edes oikeastaan tiesin mitään koko miehestä. Enkä kyllä tiedä sitäkään miksi tää on mun treenisoittimessa. Mut käsittämättömän hieno biisi joka tapauksessa.

On, helkkarin hieno biisi ja tulkinta. Alkuperäinenhän on siis Nine Inch Nailsin.

Meikäläisellä soi tiuhaan justiinsa Ry Cooderin Kalifornia-trilogian päätösosa "I, Flathead" jossa on muuten mainio kantripumpampumpam-biisi nimeltään "Johnny Cash"...