Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksutyylit A-Ö

Share

Recommended Posts

Koska oma tekniikka on täydellinen on aikaa tarkkailla muita lenkkeilijöitä ja arvostella juoksutyylejä. Lisätkää, tarkentakaa tai älähtäkää tarpeen mukaan kohdalle osuessa.

Tyyli: ROCKY

Tunnusmerkit: kumara asento, "banaanit kainaloissa", ylipitkä ponnaava askel

Ulkoasu: collegeverkkarit tai lätkäseuran verraripuku, lenkkarit vuodelta 5, huppu tai lippis

Kuka: Pojat 15v+, entiset/ nykyiset kiekkoilijat

Innoittaja: Lätkävalmentaja ja Stallonen Syltty

Motto: Mä meen polvileikkaukseen.

Tyyli: HILJA MAITOTYTTÖ

Tunnusmerkit: kädet lantion tasolla, miltei suorina, kuten kantaisit käsissä maitohinkkejä lypsylle mennessä, rystyset ylöspäin kruunaa assosiaation

Ulkoasu: XS-koon trikoot (usein silti löysät reisistä)

Kuka: Pitkän linjan juoksijat

Innoittaja: Hilja maitotyttö

Motto: Mennään vähän kovempaa, mun syke on alle 80.

Tyyli: HELLEENI

Liikettä enemmän ylös ja alas, kuin eteenpäin. Ryhti komia ja rintakehä pitkällä edessä. Kädet heiluvat edestä taakse jämptisti ja pitkässä tasavauhtisessa kaaressa. Askel on pitkä, komea ja näyttää hiukan hidastetulta. Vauhti on silti melko normaali, ellei jopa hidas.

Helleeni yleensä väsähtää aika nopeasti, jos sattuu sellaisen perässä jolkottelemaan.

Tyyli: ULTRAJUOKSIJA X :hali_knuffl_rein:

Tunnusmerkit: käsi vispaa, jalka vispaa, pää vispaa, askel laahaa, ei ymmärrä pysähtyä ennen kuin oksentaa, kaatuu tai lähtee taju

Ulkoasu: Käsittämättömän pahalle haisevat sukat, alushousut, trikoot, paita ja hengitys. Paidan etuosa sotkussa erilaisia eritteitä ja ruoka-/juomatahroja

Kuka: Mies 25-70v

Innoittaja: Menestynyt ultrajuoksija, halu elää, oma mielikuvitus, materialistinen nyky-yhteiskunta

Motto: Mikä juoksutekniikka?

Tyyli: BIKER

Tunnusmerkit: askel oudon pyöreätä kaarta tavoitteleva,

silti erittäin hyvin kestävästi jaksava;

käsien liike olematon, niska jäykkä, aurinko/ajolasit ...

Ulkoasu: massiivisen pyöreän lihaksikkaat reidet

piirtyvät esiin mistä tahansa trikoista

Kuka: pyöräilijät, jotka eksyneet juoksemaan/hölkkäämään (?)

Innoittaja: kuka tahansa triathlon-idoli

Motto: hey, ei mitään järkee lähtee ilman fillaria näin pitkälle...

• 2 weeks later...

Tyyli: maantienylkky

Jalka nousee tuskin havaittavasti maantien pinnasta, perse kirjaimellisesti viistää maata. Jos maantienylkky jostain syystä erehtyy juoksemaan metsään (kenties pakolliselle tyhjennykselle), viistää perse kanervikkoon (kanervikolle se nyt mitään mukavaa ole) selkeän uran jota pitkin on helppo löytää takaisin asfaltille (ainoa oikea juoksualusta).

Tyyli: HINKIT

Naispuolinen juoksija, kyynärvarret muodostaa kauniin "v-asennon", kyynärpäät maata kohden kädet hinkkaa tissejä nyrkit ylöspäin.

Mielellään mahdollisimman hidasta hinkutusta eteenpäin.

(En tunnusta. Tosin eipä olis mitä hinkatakaan.)

Uuh, oon nähnyt myös näin juoksevan miehen(alun). Variaationa tosin oli avokämmenet rintaa vasten.

Tyyli: HELLEENI

Liikettä enemmän ylös ja alas, kuin eteenpäin. Ryhti komia ja rintakehä pitkällä edessä. Kädet heiluvat edestä taakse jämptisti ja pitkässä tasavauhtisessa kaaressa. Askel on pitkä, komea ja näyttää hiukan hidastetulta. Vauhti on silti melko normaali, ellei jopa hidas.

Helleeni yleensä väsähtää aika nopeasti, jos sattuu sellaisen perässä jolkottelemaan.

Näin tämmöisen "helleenin" vähän aikaa sitten. Nimenomaan pitkä ja komea askel, hitaasti ja helvetin ryhdikkäästi. Itse olin tähän asti kutsunut tätä "kataloogi-juoksuksi" kun ne juoksuvarustemainosten yms. mallit aina vetää kuvien perusteella tällä tyylillä kun se näyttää stilleinä niin "hyvältä". Eli jalka kurottaa kantapää edellä superpitkälle ja ryhtiä löytyy.

Tyyli: KANSANTANHU

Kädet lantiolla kuten tanhutessa. Näyttää selkävaivaisen menolta, mutta harrastajat nuoria tyttöjä (olen törmännyt ko. tyyliin kahteen otteeseen).

Todennäköisesti just ovat olleet selkävaivaisia. Jos vielä tosi laihoja niin varmaan keskivartalon lihaskunto on ihan surkea (lihakset ei tue ristiselkää) ja selkä äkkiä kipeytyy juostessa. Oon muuten itekkin nähnyt muutaman sellaisen, ja ois tehnyt mieli kysyä, ottaako selkään ja antaa muutaman jumppaohjeen...