Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Paras aktiivilomasi ?

Mindy
 Share

Recommended Posts

Ajattelinpa kysellä palstalaisilta lomakokemuksia; josko saisi itselleenkin jotain vinkkiä tulevaisuuden kohteista...:character0053:

Eli kertokaahan parhaista aktiivilomakokemuksistanne !!!!

Ja tähän kelpaa kertoa niin koti-kuin ulkomaankin kokemukset.

Tietty samaan voi tarinoida jos on jokin kohde jota et missään nimessä suosittele.

Itse olen sitä sorttia että ihan löhölomalle minua on turha houkutella;

jotain liikunnallista on matkaan liityttävä. Ehdottomasti paras kokemus

toistaiseksi on toissa syksyn Itävallan patikkamatka sekä aiempi Madeiran keikka. Nyt kahden viikon päästä olen lähdössä Korsikalle ja taas patikoimaan. Haavena on ( =oli??) että voisin joskus tehdä jonkun yhdistelmä loma/maratonmatkan mutta taitaa jäädä haaveeksi näiden jalkavaivojen takia :cry: .

Kiva Mindy. Mukavaa siis tulossa.

No mun matkakertomukseni ei nyt ihan ehdi tähän hätään, sen saat vasta juhannuksen jälkeen...

Eli me taas ollaan menossa motskareilla tonne Italian Pohjoisrannikolle, Lido di Jesoloon. Ja takaisin ajetaan tuosta Alppien yli Itavallan ja (kai) Sveitsin kautta (toivottavasti EN joudu patikoimaan, heh). Ja tarkoitus siis juosta semmonen puolen maratonin mittainen kisa siellä Jesolossa 16.6. Kai sitäkin voi aktiivilomaksi kutsua jos istuu moottoripyörän kyydissä 3300 km, takaliston lihaksisto ainakin luulis olevan kovilla...

Mukavaa matkaa Mindylle!

PS. kyllä sä vielä juokset, usko pois!

Lomat on aina parhaita, enkä osaa laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Oli sitten kyse patikoinnista Uudessa-Seelannissa, Skotlannissa tai kotoisessa Lapissa. Juosten, hiihtäen, kävellen tai meloen - kaikki käy !

Nyt kahden viikon päästä olen lähdössä Korsikalle ja taas patikoimaan.

Pari vuotta sitten kävelin pohjoisen puoliskon Korsikan läpi kulkevasta GR20 -vaellusreitistä (Vizzavona-Calvi) ja voin suositella saarta lämpimästi. Maisemat olivat parhaimmillaan karun komeita:

http://emfs1.eps.hw.ac.uk/~ceekl2/Corse/CorseGR20/VirtualGR20/E12/page_01.htm

Tänä vuonna mieli tekisi Islantiin, vaikka vaaleanvihreä omatuntoni kolkutteleekin lentokonematkailua vastaan.

Ehdottomasti voin suositella Gardajärveä, ainakin itse oltiin vuonna 2003 aivan ihanalla ja aika aktiivisellakin lomalla elo-syyskuun vaihteessa kaksi viikkoa (Riva del Garda). Pyöräilyä, patikointia (Siellä on paljon kivoja nyppylöitä), itse en surffannut, mutta siihenkin olisi saanut oppia. JA Verona ja Venetsia oli aika näppärän matkan päässä, että päivät semmosillakin vietettiin.

Jalat oli kyllä aika juntturassa kun tultiin kotiin, mutta kiloja ei kaikesta italialaisen jäätelön syömisestä huolimatta tullut.

Riina

yksi mieleenpainuvimmista oli jouluvaellus saariselällä. olin juuri ennen lähtöä tehnyt positiivisen raskaustestin ja eikus viikoksi kiskomaan ahkiota. lanttu- ja perunalaatikot oli kuivattu etukäteen. samoin lipeäkala, joka liottamisesta huolimatta jäi sitkeäksi. jouluaaton vietimme porttikosken kämpällä täyskuussa parin italialaisen alpinistin kanssa.

seuraava talvivaellus varmaan tehdään lasten kanssa kunhan ne vähän vielä tuosta kasvaa.

Kerron tässä kaksi kokemustani "parhaasta" aktiivilomastani.

Kaksi vuotta sitten keväällä vaelsin Pohjois-Espanjassa Camino de Santiago -pyhiinvaellusreitin. Se oli hieno kokemus ja fyysisestikin rajoja mittaava. Matkaa kertyi lähemmäs 800 km 33 päivässä. Suosittelen tätä aktiivilomailumuotoa, jonka voi tehdä lyhyempänäkin versiona. Hienointa minusta oli ajattomuuden tunne ja yksinkertainen peruselämä noiden viikkojen aikana. Ajan kuluminen sai aivan uuden merkityksen. Kaikki tarvittava omaisuus mahtui 7 kilon rinkkaan. Aamulla noustiin aikaisin ylös ja lähdettiin jatkamaan matkaa. Levättiin kun oli väsynyt ja syötiin kun oli nälkä.

Toinen kokemukseni on viime kesältä kun olimme pyöräilemässä Slovakiassa ja Tsekissä. Etenimme Slovakian ja Puolan rajalta erinäisiä pyöräilyreittejä pitkin Tsekkiin. Tavaroita roudasimme mukana koko matkan. Joissain paikoissa tosin olimme pari yötä, jolloin saatoimme tutustua mäkisempiin reitteihin tukikohdasta käsin. Tässäkin matkailumuodossa minua kiehtoo erityisesti riippumattomuus aikatauluista ja jonkinlainen vapaus tehdä ja mennä miten lystää. Ja tietysti näkee uudet maisemat eri tavalla kuin auton ikkunasta. Sitä on jotenkin enemmän sisällä matkanteossa, kun ei ole teräskuorta itsensä ja ympäristön välissä. Ensi kesänä taas matkustetaan fillareilla Keski-Euroopassa!

Sitten voisin vielä suositella pyörämatkailua Virossa, josta minulla on useiden reissujen kokemus. Kaikki reissut ovat olleet yhtä ikimuistoisia.