Jump to content
Juoksufoorumi.fi

10.12.

Karo
 Share

Recommended Posts

On ollut sen verran ongelmia mahan kanssa, etten uskaltanut lähteä normaalille pitkälle vaan kiertelin naapurikorttelissa olevaa puistoa. Yksi kiekka on mitaltaan nelisen kilometriä, joten kuudella kiekalla mittaa tuli karkeasti 24 km.

Aikaa meni kaksi tuntia ja vartti, keskisyke oli 152. Ihan tuntemusten mukaista, eli vauhti oli hieman peruspitkää kovempaa, samoin syke.

Tänään piti olla Turussa juoksemassa Team Noutajan 50 km:n juoksua, mutta eilen iltapäivällä Niki-koiralla alkoi tulla hämärän näköistä vuotoa takapäästä, vaikka edellisestä juoksusta on vasta pari kuukautta. Eihän siinä muu auttanut kun varata Salon pieneläinklinikalta aika. Aika järjestyi, mutta tietysti justiinsa silloin kun olisi pitänyt olla lähtöviivalla Turussa. Kyllä korpesi soittaa ja perua osallistuminen aamulla. Oli tasan ensimmäinen kerta kun jouduin heittämään pyyhkeen kehään näissä ultrahommissa, ja kaiken kukkuraksi täysissä ruumiin voimissa kaksi tuntia ENNEN starttia. Noh, Nikillä ei sitten ollut mitään vakavampaa, lievä virtsatietulehdus joka hoitunee antibioottikuurilla.

Lähdin sitten juoksemaan reippaampaa 18 km:n pk-lenkkiä, ja siirsin pitkän huomiselle. Juoksu kulki yllättävän hyvin, ja olin kääntöpaikalla tullut vauhtia 5.03/km, ja meno tuntui todella helpolta. Lisäsin vauhtia ja päätin kokeilla kuinka kovaa kulkee paluumatka sykettä hiukan aerobisen kynnyksen (n. 141) alapuolella pitäen:

km 10: 4.24/127

km 11: 4.37/132

km 12: 4.22/136

km 13: 4.20/136

km 14: 4.23/135

km 15: 4.31/138

km 16: 4.23/139

km 17: 4.23/141

km 18: 4.30/144 (lopussa kova nousu)

Keskivauhdiksi ja sykkeeksi tuli siis 4.26/136, mikä taitaa olla minulle parasta kyytiä mitä olen koskaan päässyt näin alhaisella rasitustasolla. On se vaan kumma juttu kuitenkin, en nimittäin usko pystyväni pitämään tuota vauhtia koskaan yllä maratonin mittaa, paitsi sillä vaarin Zundapp -59:llä.

Huomenna juoksen sitten sen 50 km (jos mamma antaa tällä kertaa luvan :oops: )

Iltaohjelmassa Dio, Asia ja Uriah Heep Teatrialla :juom :rock :rock

Tiedossa hyvää meininkiä "Holy diver...."

Noista pumpuista olen parin vuoden sisään nähnyt festareilla Dion ja Uriah Heepin ja täytyy kyllä ihmetellä, miten hienosti sedät jaksaa vieläkin heilua. :kitara Varmasti hieno ilta luvassa siellä Oulussa.

Noista pumpuista olen parin vuoden sisään nähnyt festareilla Dion ja Uriah Heepin ja täytyy kyllä ihmetellä, miten hienosti sedät jaksaa vieläkin heilua. :kitara Varmasti hieno ilta luvassa siellä Oulussa.

Minä en jaksanut tuonne hommata lippuja, vaikka täällä kotikulmilla nuo teini-iän suosikkibändit esiintyivätkin. Sen sijaan tuli hommattua pari lippua Eric Claptonin ensi kesän Hartwall-areenan keikalle... :viheltely

Psst. Älkää kertoko mun vaimolle. Nuo liput saattavat löytyä vasta jouluaattona...

TV kevyttä 8,1km 5:42min/km HR 141.

Ei oikein kulkenu, liian aikainen aamuherätys lasten ansiosta varmasti vaikutti, ja tais energiatkin olla aika vähissä.

Onneksi on hyvät selitykset :viheltely

No huomenna on päivä uusi, n. 16-17km pitäis juosta.

Täytynee tankkailla hiilareita ja nestettä jos menis paremmin.

Siis alkoholitonta nestettä tänään.

10 km kiihtyvävauhtinen saunalenkki. Alunperin piti mennä Hakunilaan raastamaan, mutta oli aamupäivällä hartiat kipeät ja siitä johtuvaa päänsärkyä, joka hellitti vasta iltapäivällä.

Kokonaisaika 46.27 (4:39 min/km), ekat 5 km PK-vauhtia 24.11 (4:50 min/km) ja paluu kiihdyttäen 22.16 (4:27 min/km) eli lähes maravauhtia.

Juoksu maistui lopulta yllättävän hyvältä vaikka on ollut ongelmia kropan kanssa ja jalat jumissa. Keli oli mainio: -1 ºC, tyyntä ja liukkaudesta ei tietoakaan.

Huomenna ohjelmassa pitempi PK-lenkki.

3,5km uintia lämmittely 50-100-150-100-50+6x400m aerobisia intervalleja kuten viime launtaina (nyt siis kuitenkin 2kpl enemmän)+ 500m sekalaisia lyhyitä nopeita vetoja pitkillä palautuksilla

45min juoksua; 30min tv kevyttä + tekniikkaa 6x15sek alamäkeen 1,5min kävelyillä & 3x30 loikkaa ylämäkeen

Lisäksi tuli luisteltua päivällä 1,5h, joskin se oli enempi jutustelua/verryttelyä kuin harjoitus.