Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
JTK

Uusi Terwareitti

Recommended Posts

Kävin sattumalta terwamaratonin sivuilla ja siellä näytti olevan tietoa uudistetusta reitistä ensi toukokuuksi 2006. Vaikutti ihan hyvältä! Nyt se Erkkolan killeri mutkakin tullaan vissiin alaspäin:)

Se voi olla alaspäin vielä pahempi ;) Ei vaan täytyypä käydä kattoon, kun pokaalit mielessä matkaan lähdetään.

Vastataanpa tänne karpalle, ettei mene väärään puuhun keskustelu. Eli ensi kesänä tavoitteena puhkaista 2.45. Terwassa siinä rinnalla juoksen myös sijoituksista. Tarkoittaa lahinnä sitä, että treeni tähtää jo Terwaan, mutta myös syksyllä kokeilen aikaa. Jos ennätys on Terwassa tullakseen, niin tulkoon. Jos ei, niin ei se maata kaada, syksyllä viimeistään.

Tuli postista viime vuonna osallistuneille täsmämarkkinointikirje, eli Tervamaratonesite. Eipä tuossa muuta ollut lähinnä perustiedot. www.oulumaraton.net on näköjään päivitetty tälle vuodelle, siellä on reittikuvaus.

Itse huomasin kympin ennätystä tähytessäni mieluisen muutoksen, kympin startti on vasta 15.30, eli 3:30 maratonin starttia myöhemmin. Illalla kun tossu kulkee lujempaa niin hyvä juttu. Toisaalta tympeä odotella jännäkakka housuissa koko päivä... Ja ohitella saa luultavasti kans aika paljon. No viime vuonna oli ongelmana se, että sai juosta yksin sen vastatuuli osuuden, eli ei olut peesaavia selkiä suojana.

Saa nähdä miten lähelle 40 minuuttia pääsen... :innostunut

2.45 kuulostaa hyvältä. Jos kaikki menee mulla hyvin niin eihän sitä tiedä vaikka lähtis maratonille samalla aikatavoitteella. Ennen sitä pitäs puolikas kyllä kulkea 1.18 vauhtia jos 2.45 pyrkii.

Rovaniemellä muuten juostaa myös maraton 15.7 jossa juostaan mm. virallisen mittainen kymppi ja ajanotolla. Tämä tiedoksi kaikille.

2.45 kuulostaa hyvältä. Jos kaikki menee mulla hyvin niin eihän sitä tiedä vaikka lähtis maratonille samalla aikatavoitteella. Ennen sitä pitäs puolikas kyllä kulkea 1.18 vauhtia jos 2.45 pyrkii.

Seura kelpaa kyllä. Tosin olen semmoinen oman suorituksen tekijä, eli alkuvauhti ei välttämättä täsmää. En siis muiden mukaan vauhtia juurikaan muuta. Muttta jos loppumatkalle löytyis kirittäjä, niin se olis hienompi homma :kitara

Tuli tuo tervareitti kierrettyä. Kauneimman Oulun kyllä näyttää tullista tulleille, jos vielä keli osuu kohdalleen. Tuuli kyllä voi tehdä reitistä aika ikävänkin, ja pitkin jokea sattuu puhaltamaan. Vähän myös kyllä suhtaudun varauksella kartassa ilmoitettujen huoltapisteiden sijaintiin, eli onko kilometri määrät ihan kohdillaan. No tarkuus mittaukset luvattiin tehdä kun ehditään.

Seura kelpaa kyllä. Tosin olen semmoinen oman suorituksen tekijä, eli alkuvauhti ei välttämättä täsmää. En siis muiden mukaan vauhtia juurikaan muuta. Muttta jos loppumatkalle löytyis kirittäjä, niin se olis hienompi homma :kitara

Onkos Mensongella vauhdinjako sellainen, että toinen puolikas tullaan 2-3 minuuttia vauhdikkaammin. Jos siihen pystyy niin luulen, että siitä tulee nautittava maraton. Varsinkin viimeiset kilometrit. Itse olen pystynyt siihen kerran. Muut ovat olleetkin sitten melkoista tuskaa.

Onkos Mensongella vauhdinjako sellainen, että toinen puolikas tullaan 2-3 minuuttia vauhdikkaammin. Jos siihen pystyy niin luulen, että siitä tulee nautittava maraton. Varsinkin viimeiset kilometrit. Itse olen pystynyt siihen kerran. Muut ovat olleetkin sitten melkoista tuskaa.

Budapestissa meni vauhdinjako juuri noin. Yleensä ottaen tuommoiseksi se vauhdinjako minulla tuppaa asettumaan. Poikkeuksena viime Tukholma, jossa toinen puolisko meni vain 30s hitaammin, mutta siinä olikin sitä hurmosta, jota harvemmin kokee.

Maisemallisesti hieno reitti ja vaihteleva. Korkeuseroa on Vantaan verran. Lisäksi profiili on myös samantyyppinen kuin Vantaalla, eli tasaista, sitte ylös ja takaisin alas maalialueelle. Ei ehkä nopein, mutta silti kotikaupunki :innostunut Tässähän alkaa tossut vipattaan, viivalle olis jo pientä poltetta.