Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tanssia juoksijoiden kanssa vai juosta tanssijoiden kanssa

nylykky
 Share

Recommended Posts

Morjensta,

näyttäisi jotkut palstalaiset harrastavan tanssia...ainakin tuo Kalman, joka elvisteli tolla Argenttiinattarella :)

http://www.seponkotisivut.com/vb/showpost.php?p=119339&postcount=435

...lisäksi nopealla haulla löytyi Essu, Beibi, Kuutiojuuri, Xheli, Mariansam, Esko,..... Millain porukka tanssii ja onko se teillä harjoitus, palauttava harjoitus vai lepopäivä jos käytte jorailemassa.

Paljonhan riippuu tyylistä ja tehoista, mutta minä saan vedettyä sykkeet yli anakynnyksen jos haluan (vastaa 4min/km juoksua...tonnin pystyn vetää maximilla 3:40). Tohon Anakynnyksen ylitykseen tarvitaan jo vähän reippaampaa menoa. Myöskin reidet saan helposti aika kipeiksi pelkällä tanssilla ja seuraavana aamuna olo on kuin olisi vetänyt puolimaran kilpaa.

En ole mitenkään kateellinen tolle Kalmanille, mutta...mutta mies joka avattaressaan istuu avonaisessa paskahuusissa hyppäisee toiselle puolelle maapalloa ja nappaa syliinsä paikallisen kaunottaren :)

Selvinpäin en tanssi sen paremmin juoksijoiden, kuin muidenkaan naisten kanssa.

Kauhulla odotan, jos tyttäreni päättävät järjestää joskus tanssihäät ja joudun siellä tanssimaan. :dancers:Pitäisköhän alkaa reenaamaan varmuuuden maksimoimiseksi.

Ja minä en tanssi humalassa....minulla taitaa olla tiukempi kontrolli juomiseen tanssin kanssa kuin autolla ajamiseen :)

Älä ota ressiä hatapa....annat vain kyytiä kaikille vävykokelaille, niin pääset pälkähästä :)

No joo... Viime vuoden alussa tuli tartuttua härkää sarvista ja pidemmän kärvistelyn jälkeen aloitettua kyseinen mainio harraste.

"Lajit" ovat kilpatanssi sekä seuratanssi, joita on molempia yritetty harrastella lähinnä erään tanssiseuran ja erään tanssikerhon harjoituksissa kerran viikossa. Ja joskus (liian harvoin) on käyty ensinmainitun vapaissa harjoituksissakin. Tuttavallisemmin voi puhua vaikka vakioista ja lattareista.

Sana "lajit" on lainausmerkeissä siksi, ettei siihen tanssiin tule sillä tavalla urheilulajina suhtauduttua kuin esimerkiksi (ja nimenomaan) juoksuun. Sen verran on kuitenkin tullut urheilunomaisestikin ajateltua, että vaikka ajan liki joka paikkaan pyörällä, niin kilvan harjoituksiin tuli talvella mentyä tarkoituksellisesti bussilla. Kun on siunattu kahdella puujalalla (jotka molemmat vielä vasemmanpuolimmaista mallia), niin turha enää vaikeuttaa tehtävää lisää ajamalla lihakset tukkoon ennen harjoituksia.

Niin, ja vaikka lajin nimi on kilpatanssi, niin kilpailuihin en ole osallistunut (ellei joku E-katselmusta sellaisena pidä), eikä ainakaan lähiaikoina ole tarkoituskaan.

Mulle kelpaisi vaikkapa tavallinen lavahumppa kunhan saisi jonkun tanssittajaksi. Mielestäni erittäin hyvää ja palauttavaa harjoittelua.

Jos SheOravaa humpuuttaa, niin miksi et mene humpalle. Helsingin seutu on täynnä hyviä paikkoja ja humpuuttajia.

Jos itse käyn humpalla (=tanssimassa), niin kyllä minä saan jalat samassa ajassa pahempaan kuntoon tanssilla kuin PK pitkällä juoksulla. Itse tuppaan laskemaan lantiota alas (= polvia koukkuun) ja tällöin jaloille tulee staattista jännitystä. Tätä staattista jännitystä saa aikaiseksi mm. Tangosta ja hitaista "feelistely" kappaleista.

BTW...Pantse on luvannut mulle yhdet Salsat LauraIsabellan kanssa

Millain porukka tanssii ja onko se teillä harjoitus, palauttava harjoitus vai lepopäivä jos käytte jorailemassa.

Häät = treenikausi loppuu 5.5. Sen jälkeen seuraavan kerran kenties jälkikasvun häissä, jos ylipäänsä sellaista syntyy... :-) Pakottivat penteleet vielä treenaamaan muutakin kuin valssia...hmmph...

Mutta kyllähän tuo ihan treenistä tuntuu käyvän.