Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kahlaukset

Arvostele ketju:

Share

Recommended Posts

Nyt on reitti suunnitteilla, jossa on pari kahlaamoa. 
Kerran olen kahlaamosta mennyt, ja aika jännää se oli. Siinä oli vaijeri, mutta kaikki lenkit oli tietenkin joen toisella puolella. Onneksi löysin isomman kepin, jonka avulla pääsin yli. Keppi pelasti varmalta kaatumiselta, sen verran liukasta ja kivikkoista se oli. 
Kun kahlaamo oli sen reitin lopussa, en viitsinyt riisua sukkia, ja aikamoinen loiske siinä oli sitten ylityksen jälkeen. Olenhan mä joskus muutenkin spludannut ja juossut märillä kengillä, mutta ei ne koskaan noin märät olleet…

Miten seuraavalla kerralla siis parannan ”suoritusta” ? Mitä mieltä olette tästä listasta ? 

- sukat ja pohjalliset pois, ettei ole niin märkä olo ylityksen jälkeen. 
- vaellus-sauvat (tai ainakin yksi) mukaan jos lenkit on taas väärällä puolella

- varasukat repussa 
- Jos on varpaat teipattu rakkuloiden varalta, kuivaa teippiä repussa jos ne irtoaa märkänä

- repussa kastumiselle alttiit romppeet muovipussiin 

Tässähän ei ole kyse kilpailusta, vaan siitä että pääsee hyvin perille ylitysten jälkeen. 

Kiitosta etukäteen tietäjille !

Vastaan tahan omaan viestiini...

Eli polku tuli juostua (Luirojarven kierros, UKK:ssa, 74km tosi kauniita maisemia) - suosittelen !

Noi mun pointit tossa ylla toimivat suht hyvin. Olin tosi tyytyvainen siita, etta oli vaihtosukat matkassa.

Alla oli Speedgoatit (4), ja ne yllattivat. En ollut koskaan ollut niilla marissa olosuhteissa, ja siina ne ei olleet hyvat. Vesi ei millaan suostu niista poistumaan.

Jokaisen ylityksen jalkeen (ja olin ottanut sukat ja pohjalliset pois ennen veteen menoa) kaadoin vedet kengista pois, koitin kuivata sisukset putkihuivilla. Silla ei kenkia kuitenkaan kuivaksi saanut, vaan noin tunnin jalkeen sukat olivat ihan marat. Vaihdoin ne siis kuiviin. Jalat kiittivat, ne olivat silloin jo aika pehmeat. Marat sukat pistin reppuun roikkumaan, ja siina ne hyvin kuivuivat (aurinkoista, +20, eli pyykinkuivaukseen optimaalit olosuhteet).

Seuraavan joen ylityksessa sitten sama rumba: kengat pois, sukat pois, kengat takas, yli, kengat pois, kuivaus ratilla, kuivat sukat paalle, menoks. Ja sitten n. 30-60min jalkeen kun sukat olivat imeneet kengista kosteuden ja olivat taas liti-marat, taas kengat pois, kuivat sukat, paarmojen ja hyttysten ruokinta, kengat takas ja menoks.

Tolla systeemilla ei tullut yhtaan rakkulaa, ja 13t juoksun jalkeen (ja n. 4 joen ylitysta) jalat olivat hyvassa kunnossa. Mutta ei mikaan kilpailurytmi...

Sauvat olivat myos hyvat, vaikka joet olivatkin matalalla. Tosi paljon turvan tunnetta ne antavat, kun joen pohja on liukas.

Teippaukset eivat jaloissa pysyneet, ne irtosivat ensimaisen joen jalkeen (tai oikeastaan siita seuranneella tunnin marissa sukissa juoksemisen aikana). Onneksi ei niita sitten oikein tarvittukkaan.

Itse olen vähän katsonut skinners sukkia. Niissä on pinnoite pohjassa, jonka pitäisi estää liukuminen. Jotkut juoksee noilla (paljasjalkajuoksua siis, mutta pienellä suojauksella). 
vaeltajat sitten käyttävät vaikka crocseja. Niissä on se hyvä, että ne saa nopeasti jalkaan. 
Olisikohan muuten swimrunnissä jotain erikoiskenkiä, jotka olisivat hyviä märkiin olosuhteisiin ? 

Edit: pro-tip: jos sukat haluaa kiinnittää reppuun kuivumaan, ovat pidempi vartiset sukat paremmat. Ne on helpompi laittaa solmuun johonkin lenkin ympäri, kun on enemmän sukkaa. Kuivuu paremmin, kun jos koko sukka on osa solmua…

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy