Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 15.4.

innokas
 Share

Recommended Posts

Reipas 1 h 52 min aamukävely huonosti nukutun yön jälkeen, liikkeelle klo 5.25. Matkaa kertyi 12,8 kilometriä (keskisyke 122, 67 %) lintujen liverryksessä ja auringonnousua ihaillessa. Jalkaterä sietää hyvin kävelyn, mutta ei vielä juurikaan juoksuaskelia. Kyllä se tästä vielä juoksuksi muuttuu, vaikka tämänpäiväinen Maskun puolikas jäikin nyt väliin...

Vein uuden Polar 200 jotainjotain mittarini neitsytlenkille. Se on paitsi punainen ja älyttömän söpö, myös mahtavan hiano. Nyt mä vihdoinkin näen miten millaisia vauhteja mulla on ja pystyn jotenkin niihin vaikuttamaankin.

Ja tämän päivän faktat olivat 39 min, 3,7 km, keskisyke 122 ja keskivauhti 10:05/km. HAHAA. MÄ OLEN HIDAS. Tieto ei sinänsä ole yllättävä ja on toki huomioitava että tuohon sisältyi metsässä koikkelehdittu osuus joka oli hyvin hidasta. Ja yks paha mäki oli kanssa. Jäätelöä en sentään pysähtynyt syömään mutta se johtuu vaan siitä että mä olen sokerilakossa.

Ilma oli erinomainen ja mulla oli vähän liikaa päällä.

107 mins, 20,5kms, av hr 136, pace avg 05:08, 1337 kcals

Aurinkosäähän lyhkäisissä trikoissa ja t-paidassa. Hyvin tarkeni! Samin kanssa juostiin rennosti Talin kierros lisäkiepeillä. Vauhti oli olevinaan hidasta, mutta aika vauhdikkaaksi pääsi välillä. Muutamat spurit tuli rutistettua väliin, mutta fiilis oli oikein mainio. Juoksu kulki kevyesti ja rennosti. Nopeimmat km-kierrokset menivät 04:30, 04:38 jka 04:44 (14.,2. ja 3. km). Keskisyke 136 ja keskivauhti 05:08 min/km. Ei kai tuo ihan onnetonta vauhtia ole?

Hirvitti vähän ennen lenkkiä, eikä sen takia, että edellisilta kului osin hotlan ja lonkeron parissa, vaan siksi, että lihakset oli aika jumissa jo ennen lenkkiä. No LI:n kanssa lähdettiin kohden Kuusijärveä kevyesti, jossa sitten itse kiersin Kuusijärven vielä ympäri, ja sitten tämän jälkeen takaisin kotimaisemiin, josta matka jatkui kohden Vantaan marareittiä. Tässä kohden matkaa oli jäljellä siis n. 10 km. Pegasuksien kanssa oli ongelmia myös. Hiersivät kehräsluun viekusta vasemmassa koivessa. Ja erinäisiä tuntemuksia jaloissa saivat melkein jättämään leikin kesken. Mutta päätin sitten hölkötellä sen 10 km vielä. Tuskainen reissu oli erinäisten ongelmien takia, mutta vuoden pisin lenkura o heitetty.

24 km / 3:00:17 / 7:31 min/km / avg. 141

p.s. Isommat mäet kävelin, ettei sykkeet ois karkailleet. Ja silleen sain asialliset PK-sykkeet.

Aamu-uinnin jälkeen Käpylästä kotiin 16,2km PK-lenkki merenrantojen kautta kierrellen. Aamun viileyteen asustus oli ihan sopiva, mutta lenkin aikana lämpötila nousi jo sen verran, että takki ja pitkät trikoot oli ehdottomasti liikaa.

Illalla vielä tunnin tiukka sulkis. Mehut meni kyllä jo ensimmäisessä erässä...:tongue0014: