Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Masku su 15.4.

Recommended Posts

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiva kuulla että komiat pippalot on tulossa! :smiley: Saapunen paikalle jos kaikki käy hyvin, ja saattaa joku muukin foorumilta tuttu ilmaantua lähtöviivalle. Sää ainakin suosinee täydellä teholla. Lyhyet trikoot ja hihaton paita pääsevät käyttöön ensimmäistä kertaa tänä vuonna, jolleivät sitten jo lauantaina. Aiempaa kokemusta minulla ei tuosta kisasta ole, mutta eiköhän se reitti ole vähän reilun 42 kilometrin mittainen....

Maskuun suuntaan minäkin sunnuntaina, mutta pullamössöilen vain puoilikkaan. Lämpöä taitaa olla juuri riittävästi kesäiseen juoksuasusteluun, mutta hellelukemista ollaan vielä kaukana. Ihme on, jos keliä pääsee tällä kertaa epäonnistumisesta syyttämään. Mitähän nyt keksisi :conf: (<- näitä perjantai 13. aatoksia)

Maskun reitti on mitä mainioin pitkän lenkin juoksemiseen vaihtelevuutensa ansiosta. Kovan maratontuloksen tekoon on parempiakin reittejä, sillä matkalle osuu myös ylämäkeä ja hiekkatietä. Tosin tänä vuonna ne hiekkatieosuudetkin lienevät kuivia ja kovapohjaisia, toisin kuin viime vuonna. Ainakin viime vuonna järjestelyt toimivat hyvin ja tapahtumasta jäi kaikin puolin hyvä jälkimaku.

Masku kuuluu parempaan keskikastiin. Järjestelyt yms. ovat kunnossa ja mukavat palkinnotkin ainakin muutamalle kärkipään juoksijalle.

Itselläni on takana 2 viikkoa sitten juostu Toholammin talvimaraton, jossa muuten tuli oma ennätykseni 3:05:08. Aion silti olla Maskussa mukana huomenna ja eiköhän jonnekin 3:06 - 3:12 välille voisi olla saumaa. Toholammin jälkeen on tullut kyllä harjoiteltua vähän liian tiiviisti eikä Maskuun valmistautumiseen ole nyt jäänyt oikein aikaa. Reeniä on kertynyt Toholammen jälkeisten parin päivän levon jälkeen 140 km 11 päivän aikana. Viimeiseksi lepopäiväksi jäi keskiviikko. Tänään kävin vielä vajaan 10:n. Noo, en ole koskaan kuulunut siihen koulukuntaan joka aloittaa valmistautumisen 3 viikkoa ennen maratoonia. 3 päivää riittää eikä se näy tuloksessa, en ainakaan myönnä että näkyisi ;) . 3:n viikon keventely sopii 150 - 200 km viikossa juoksijoille, ei tälläisille 40 - 60 km juoksijoille.

Saas nähdä kuinka käy.

Onnea ja tsemppiä kaikille Maskuun tuleville!

Ensimmäinen kerta Maskussa ja samalla ensimmäinen puolikas. Järjestelyt pelasivat mainiosti,keli oli mahtava, seura mukavaa(kiitos Saara ja Mika).Tavoite oli päästä alle kahdentunnin, epävirallinen aika oli 1,53 elikkäs ihan tyytyväinen olen, tästä on hyvä jatkaa kohtii Tukholmaa.

Voiko tämä olla mahdollista. Kirmaisin Maskussa nappijuoksun aikaan 2:56 ja osia :voitto: Povasin itselleni 3:06 - 3:12 aikaa. Teinhän ennätykseni Toholammilla 3:05:een vain kaksi viikkoa sitten, enkä missään nimessä uskonut tälläiseen tulokseen, etenkin kun harjoittelin sen jälkeiset vajaat kaksi viikkoa erittäinkin intensiivisesti.

No, mitä tuli taas opittua. 3 viikon valmistautuminen on perssiistä, 3 päivää on optimaalinen. Yksi vaihtoehto toki voi olla sekin että olen treenimäärään nähden paljon paremmassa kunnossa ja minun pitäisi treenata tuplasti enemmän kuin nyt. Tai sitten treenaus on yksinkertaisesti vain ollut nyt just optimaalista, mene ja tiedä. Ei näistä oikein ota pirukaan selvää.

Niin. Kauden päätavoite oli alle 3 tunnin alitus. Eikä senkään pitänyt tulla vielä nyt. Pirskatti, kaikki menee ihan vituralleen. Mitä sitä asettas sitten seuraavaksi tavoitteeksi 2:52... 2:45... Ehkä keskityn tänä vuonna tekemään näitä kolmen tunnin alituksia muutaman kappaleen ja tähtään noihin aikoihin sitten vaikka ens vuonna. Mielessä siintää jo esim.

a) Tukholmassa 100:n parhaan joukkoon eli huippuryhmään

B) Paavo Nurmi Maratonin voitto 2008

c) joku pitkä ultra loppuvuonna 2007

Eiköhän se jokin tavoite tässä synny kun olen ensin toipunut tästä suuryllätyksestä. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Mielessä siintää jo esim.

a) Tukholmassa 100:n parhaan joukkoon eli huippuryhmään

B) Paavo Nurmi Maratonin voitto 2008

Tuntuu olevan rohvessorilla aika paljon dopamiinia veressä.

Kuuluu ollakin!

Ja komiat jututhan heti juoksun jälkeen on tämän homman suola.

Tuli itse juostua puolikas, alku liian kovaa ja loppu liian hiljaa.

Olikin mukava reitti mäkineen ja erilaisine pohjineen.

Mutta raskas huonokuntoiselle ja lihavalle, onneksi tuo nuoruus on ja säilyy!

Kun Professori juoksi Maskussa alle 3 h:n, niin jollakin nopealla reitillä menee kepeästi alle 2.40:n!

Kirmaisin Maskussa nappijuoksun aikaan 2:56 ja osia :voitto: Povasin itselleni 3:06 - 3:12 aikaa. Teinhän ennätykseni Toholammilla 3:05:een vain kaksi viikkoa sitten, enkä missään nimessä uskonut tälläiseen tulokseen, etenkin kun harjoittelin sen jälkeiset vajaat kaksi viikkoa erittäinkin intensiivisesti.

Kova suoritus. Ja ihan mielenkiintoinen osoitus siitä, että yleisesti tosiasioina pidetyt ajatukset harjoittelusta ja kisoihin valmistautumisesta voi olla joskus tarpeen kyseenalaistaa ja tehdä niin kuin itse parhaaksi kokee. Vielä onnittelut "haamurajan" rikkomisesta.

Onnittelut Proffalle reilusta kolmen tunnin alituksesta! Reittikään ei taida olla ihan helpoimpia.

c) joku pitkä ultra loppuvuonna 2007

Eiköhän se jokin tavoite tässä synny kun olen ensin toipunut tästä suuryllätyksestä. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Tämä lienee paras ehdotus. 24 tunnin kisa saattaisi olla tarpeeksi pitkä?