Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Makuupussi

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Minun vanha makuupussi on Joutsen halla. Edellisenä vuonna se joutsenella pesetin. Ongelma on lähinnä se, että rinnan kohdalta on täyte karannut. Täyttäminen taitaa maksaa suhteettoman paljon. Cumuluksen lite lineä hiukan ajattelin. Tässä pohdin, että otanko sellaiset kustomoidun pussin vai perus setin.  Siis kolmenvuodenajan pussia haetaan ja kevyen puoleinen. Vanha taitaa olla 1,4kg, joten ei sekään ikäisekseen painava ole, jota taitaa olla jotain 20v. Onko raadilla kokemuksia aiheesta.

Pojalle ostin pari vuotta sitten RAB n pussin ihan ok sekin, mutta cumuluksessa taitaa olla enempi hinta laatusuhde kohdillaan. Toki saa suositella vapaasti hyvää vaihtoehtoa.

Teltta keveni jo 4kg..

Link to post
Share on other sites

Täälläkin pohdittiin erilaisten pussien välillä, kun piti päivittää pussit - tai oikeastaan hankkia ensimmäiset omat ns oikeat pussit vaeltamiseen sopivina. Päädytiin Cumuluksen Panyam 600 pusseihin, joihin ei käytännössä muutoksia tehty - väriä vaihdettiin ja toki omaan mittaan sopivat, ja jalkapäähän vähän lisää täytettä, kun olen aika kylmäjalkainen. Paino taisi pysyä n. 950g tuntumassa, joka mielestäni kohtalaisen hyvä tuollaiselle pienen pakkasen comfort-pussille, jolla sitten lapin syksyssäkin vielä tarkenee.

Link to post
Share on other sites

Cumuluksen pussit kyllä aika ylivoimaisia, kun Joutsenta ei enää saa. Itsellä taitaa pyöriä kolme nurkissa. Viimeisimpään tajusin vähän modailla omien mieltymysten mukaisesti myös untuvan määrää. Kun tulee paljon oltua pakkaskeleissä liikkeellä, niin yksi haittaava asia on ollut pussin "selkäpuolen" vähäinen täyte. Ajatus menee niin, että kun se menee kuitenkin selän alla lyttyyn, turha sinne on mitään untuvaa laittaa ja makuualusta vastaa lämmmöistä altapäin. Toimii niin pitkään kuin nukkuu selällään, mutta auta armias, kun kääntää kyljelleen ja "selkäosa" nousee sitten sivulle. Kylmä tuli aina juurikin sieltä sivusta! Nyt tuossa uusimmassa lisäsin untuvan määrää selkäosaan ja sillä voi nukkua missä tahansa asennossa eikä tule kylmä. Se toki onki talvipussi eikä alle 10 asteen pakkasessa kannata vaivautua sitä käyttämään edes peittona...

 

Mulla on talvireissuissa aina kaksi pussia mukana, kun tykkään nukkua sopivassa lämpötilassa. Jos on riittävän kylmä, sitten vaan kesäpussi alle lisäpehmikkeeksi ja nukkuu talvipussissa. Jos taas on vähän turhan lämmin, käyttää talvipussia vain peittona. Ja jos syystä X yöpyy tuvassa/on todella lämmin, vetelee sitten kesäpussilla ja talvipussi alla. Tietysti joutuu sitten raahaamaan kaksi pussia mukanaan, mutta kasvattaa vain kuntoa!

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy