Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Cooper testi juoksun vihaajalle

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Terve. Lähtö tilannehan on että vihaan juoksua samalla tavalla kuin aina ennenkin, jos ei kävellen ehdi niin pitää aikaisemmin lähteä :D 

Saisinko täältä vinkkejä cooper testiin. Juoksu taustaa käytännössä viimeksi armeijassa 10v sitten sen jälkeen vain kuntosalia. 

Pituutta 173 ja painoa 88kg. 

Lyhyt pötky. 

 

Nyt uudessa työpaikassa on kuntotestit ja lihaskunnon osalta ne nyt meneekin läpi mutta cooperissa vaatimuksena min 2000m. Naurakaa jos siltä tuntuu mutta tänään tein tein testin ja jouduin jättämään 6min kohdalla kesken infernaalisen jalkakivun takia. 

Uusinnan teen n. 1kk päästä 

 

Elikkäs voisiko joku kertoa minkälaista treeniä alkaisin tekemään että saisin nyt juostua vaikka yli 2000m niin että jalka kestäisi. Kunto ei tuntunut tänään loppuvan mutta jalka loppui. 

Salitreeniä 3 krt vk ja siihen sovitella jonkilaista juoksua väli päiville? 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ainakin salitreenit(jalkatreenit)väliin ennen Cooperia, kun kerran jalat petti.

Ihmeitä ei voi tässä ajassa tehdä, mutta 2000m menee hölkälläkin. Perusjuoksua ja jossain välissä spurtteja(glideja).

Joku 4x400m rataharjoitus/3min palautuksilla tavoitevauhtia jolla tuo 2000m ylittyy.

En tiedä mikä työpaikka vaatii 2000m? Ei tuo nyt noin nuorelle pitäisi olla vaikea paikka. Tsemppiä.

Link to post
Share on other sites

Paljonko oli matkaa juostuna 6 minuutin jälkeen?

 

Suosittelisin ensin laittamaan jalan kuntoon mahdollisesti ortopedin  ja fyssarin ohjeilla.  Koska jalkaan tuli infernaalinen kipu, niin siinä voi olla oikeasti jotain hajalla ja Cooper kuukauden kuluttua voi olla tekemätön paikka.
Onko Cooperin juoksussa kyse työpaikasta?

 

Jos voit juosta, niin treenaisin mahdollisimman useasti viikossa, tietenkin järki mukana että jalka kestää  ja palaudut. Todennäköisesti sun peruskestävyytesi ei vielä ihan kanna loppuun ja sen vahvistaminen olisi tärkeää. Kuukaudessa voisi mahdollisesti saada jo jotakin aikaan.

 

Höllää puntista kuukaudeksi. Riippuu vähän mitä olet tehnyt, niin puntin voisit jättää kuukaudeksi ylläpitoon.

 

Juoksun osalta tee kevyitä peruskestävyyslenkkejä useamman kerron viikossa (kertamäärä riippuu taustoista). Älä juokse tehoja, mutta juokse jonkin lenkin loppuun 3-5 x 100 metrin tavoitevauhtinen veto (tai ihan vähän kovempaa) kävelypalautuksella.

Link to post
Share on other sites

JOS kyse on vain kuukauden päästä juostavasta cooperin testistä niin mä jättäisin peruskuntoharjoittelun

kokonaan pois. Ihan oikeasti peruskuntoon kun ei kuukaudessa saa mitään muutosta. Kovat intervallit 4x4min 3min palautuksin ja 3-5x viikossa. En väitä että pääset tällä pitkälle, mutta vain tuota cooperia ajatellen itse tekisin näin sinun tilanteessa. Sali pois ja 2-3 lepopäivää ennen testiä. 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy