Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Karkin syönti lenkillä


A_Rokka
 Share

Recommended Posts

Sain jostain jutusta täällä foorumilla sen käsityksen, että karkkia voi popsia pitkällä lenkillä surutta. Nyt en sitä tarinaa mistään löytänyt.

Itse otin yhdelle lenkille mukaan juoman lisäksi kaksi suklaapatukkaa ja panttereita. Ei niistä ainakaan mitään harmia ollut. Mutta miten ne sokeriasiat meneekään rasituksen aikana? Voisi kuvitella, että valkoinen sokeri vaikuttaa nopeasti, ja jos ei liikaa popsi, niin ei kai se hirveästi haittaa? Onhan sitä kulutustakin päällä koko ajan. Jos vetää liikaa makeaa, seuraa varmaan ongelmia.

Karkin syönti kyllä oli kivaa sikäli, että matka taittui joutuisammin, kun oli jotain tekemistä karkkien kaivamisessa ja jauhamisessa. Eikä voi mennä liian kovaa, kun pitää mutustella suu täynnä karkkia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ööööh...siis persiaatteessa niin, että mitä nopeanpaa energiaa,

sitä tasaisempi saisi olla saanti.

Elikkä megapussi?

Itse mussuttelen esim. paussikeksejä ja myslipatukoita etc.

Ei siinä mitään taikaa ole noissa - tuntuu vaan kivalta

kun niissä on enemmän ratusteltavaa ja tuntuu että

maha tykkää kun siellä on vähän muutakin kuin vettä.

Link to comment
Share on other sites

Karkkia ei yleensä tee mieli lenkillä, suklaata tulee muuten syötyä makeannälkään mutta lenkillä se ei maistu. Sen sijaan kuivatut ananakset maistuvat, niitä olen joskus ottanut pitkälle lenkille mukaan. Tuoteselosteen mukaan 100 grammassa kuivattua ananasta on 82,2 grammaa hiilihydraatteja, tosin taitavat olla enimmäkseen sokeria.

EDIT: Parrotsin kotisivulla kyllä puhutaan pitkäkestoisesta energiasta, olisko tämä ananas hyvinkin optimaalinen ultraeväs?! Parrotsin kuivatut hedelmät antavat paljon pitkäkestoista energiaa. Kuivatut hedelmät monipuolistavat ruokavaliota, sillä niissä on rautaa, magnesiumia, piitä, kalsiumia, kaliumia ja muita elimistölle välttämättömiä kivennäis- ja hivenaineita.

Link to comment
Share on other sites

Lenkeillä en ole syönyt, koska en jaksa varustautua. (Enkä juokse pitkiä.) Joulukuussa mulla oli puolimaratonilla hienoja Squeezy-karkkeja (äiti osti) ja reilu viikko sitten maratonilla naapuri-Rimin halvimpia hedelmäkarkkeja. Hyvin toimi molemmat. Tosin nuo tavalliset oli siinä mielessä parempia, että Squeezyjä piti jyystää ihan armottomasti ennen kuin sai alas. Eihän niitä ehtiny sitten syödä paljookaan.

Koska minä olen humanisti ja aloitteleva juoksija ym., pystyn väittämään täällä silmät kirkkaina, että tavalliset karkit on vähintään yhtä hyviä kuin Squeezyt. Molemmista saa energiaa, ja eikös se ole tarkoitus...?

Melkonen kuningasidea tuo salmiakki. Siitähän saa SEKÄ suolaa ETTÄ sokeria. Jee. Pitää kokeilla jos lähen joskus pitkälle lenkille.

Link to comment
Share on other sites

Karkkia on mukava mäyssätä pitkiksillä. Ei nyt varsinaisesti tavaksi ole tullut, mutta juurikin Panttereita on tullut joskus popsittua ihan vaan nautinnon vuoksi, ei sen takia että niistä kauheasti kuvittelisin energiaa saavani. Jätski, pulla, suklaa ja konjakki maistuvat myös, jos päättää oikein kunnon tauon pitää.

Runsaasti hiilareita sisältävistä kuivatuista hedelmistä on varmasti hyötyä polttoaineena. Kouroskin niitä tiettävästi mutustelee.

Link to comment
Share on other sites

Karkkia välillä tehnyt lenkillä kovastikin mieli tai ainakin jotain makeaa. Eduskuntavaali päivänä kävin juoksemassa kolmenkympin lenkin ja vain vettä oli mukana. Oli kyllä lenkin lopussa kauhea makean himo. Siinä tuli vastaan vaali teltta jossa jaettiin karkkia, maistui muuten helvetin hyvälle!

Mun ei ole karkkia juuri tehnyt mieli, mutta Dexalin glukoosipastillit ovat varsin makoisia lenkkinamuja, joita on tullut joskus nappailtua. Mutta vedellä pääasiassa. Monesti on tullut juostua pitkä lenkki sellaista reittiä, että sen loppuvaiheissa tulee McDonald'sin mainos vastaan siinä vaiheessa kun vatsa alkaa kurnimaan. Tulee vähän lisää vauhtia loppuun sillä tavalla, että pääsee kotiin syömään! :party0051:

Link to comment
Share on other sites

Kesällä olen joskus juossut 10-15 kilsan päähän jäätelökioskille ... ja

hemmotellut itseäni jäätelötötteröllä ... ja sitten taas taapertanut

takaisin ... toki jäätelöä löytyisi lähempääkin !!

Parhaita juoksutapahtumia ovat tietysti ne, missä saa jätskiä maalissa !!

Dexal-glukoosipastilleja löytyy myös aina taskusta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy