Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polte lapojen välissä

Arvostele ketju:

ajhn
 Share

Recommended Posts

Olen palannut juoksun pariin vuosia kestäneen tauon jälkeen. Nyt olen juossut aktiivisesti noin vuoden ajan. Viikoittaisia juoksumääriä olen kasvattanut maltillisesti (tällä hetkellä 50-60 km / vko). Talvikausi on mennyt pääasiassa pk-treeneissä. Pitkillä lenkeilä ilmenevä ikävä vaiva on lapojen välissä tuntuva polte, joka alkaa noin 1,5h juoksun jälkeen. Oletettavasti kyseessä on yläselän lihaksistoon liittyvä ongelma. Onko teillä kokemuksia vastaavasta tai vinkkejä, mitä pitäsi tehdä, jotta pääsisin tästä ongelmasta eroon?   

Voisi ehkä kokeilla rintarangan liikkuvuutta parantavaa - ja niska- hartiajumppaa. Fyssari voisi tosiaan olla ihan hyvä mutta voi noita toki itsekin kokeilla. Hierontaakin voisi ajatella. Lapojen välissä voi olla kipua monesta syystä mutta pitkän lenkin lopulla noiden yleisten lihasjumien eskaloituminen säryksi voi olla paljon mahdollista. Käsien käyttöön ja ryhtiin kannattanee kiinnittää juostessa myös hiukan huomiota.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy