Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Apua vasta-alkajalle

Arvostele ketju:

Recommended Posts

Olen vihannut pertsaa lähes koko elämäni, koska paskat välineet, hippokisat, koululiikunta, näpit ja varpaat jäässä. Konkreettisemmin, kun ne lylyt aina pitivät liikaa tai ei ollenkaan.

Kaverit kuitenkin ovat vuosia hehkanneet. Joten, kun vanhat inhokit tilliliha ja kaalikääryleetkin on otettu koulumaailman virheiden jälkeen takaisin, aattelin, et 25 vuoden tauon jäljiltä vois koittaa pertsaa karvapohjasuksilla tai muilla oikeasti helpoilla.

Pari viikkoa sitten tuli mahdollisuus. Koitin. Nyt oon harkinnut sen 2 vk ja tänbe tuli lunta.

Onko kummempaa väliä, minkä karvapohjasuksen hankin, kunhan olisi mun pituudelle ja painolle? Onko merkeillä ja malleilla oleellista eroa alkajan kannalta? Käykö alkuun luisteluhiihtoon tarkoitetun mittaiset sauvat ja luistelumonot?

Mene asiantuntevaan suksikauppaan, vältä isoja ketjuja ja varsinkin marketteja. Myyjällä on iso merkitys oikeanlaisten välineiden hankinnassa.

pertsalle pertsan monot ja lyhyemmät sauvat kuin luistelussa. Jos tykkää vetää paljon tasuria niin sit sauvan pituus voi olla hiukan pitempi. Vuorohiihto hankalaa liian pitkällä sauvalla.

hyvät hiihtovälineet tekevät hiihtoharrastuksesta mukavampaa. Jos sit ei hurahdakkaan lajiin ja välineet meinaavat jäädä pölyttymään nurkkiin niin hyvistä välineistä saa paremman jälleenmyynti hinnan. 

Jos lajiin jää koukkuun niin hyvin huolletuilla laatusuksilla hiihtelee useita vuosia. 

Haluaisin mennä ostamaan uudet luistelusukset paikallisesta intersportista. Siellä löytyisi minun painoiselle myyjän mukaan sopiva suksi. Tuollaisia olen ajatellut:

https://www.intersport.fi/fi/tuote/rossignol-xium-skate-ifp-luistelusukset-56509750/

Mikä tässä voi mennä pieleen? Kannattaisiko kuitenkin mennä ostamaan jostain spesiaalikaupasta. Olen niitäkin katsellut, mutta paikallisella tasolla välineet on melko vähissä...

ei kai siinä mikään oikeen pieleen voi mennä eikös noissa ole siteille kiinnityshärpäkkeet valmiina

tietysti jos ei itellä ole välineitä niin tarvii saada jostain pohja/perus (pussi) voitelu suksille onnistuu kyllä joissakin intersporteissakin ja sitten jos muuten hiihto uutta puuhaa vähän ohjeita kelivoiteluun purkki / neste jne.

23 tuntia sitten, Fillarinisti kirjoitti:

Haluaisin mennä ostamaan uudet luistelusukset paikallisesta intersportista. Siellä löytyisi minun painoiselle myyjän mukaan sopiva suksi. Tuollaisia olen ajatellut:

https://www.intersport.fi/fi/tuote/rossignol-xium-skate-ifp-luistelusukset-56509750/

Mikä tässä voi mennä pieleen? Kannattaisiko kuitenkin mennä ostamaan jostain spesiaalikaupasta. Olen niitäkin katsellut, mutta paikallisella tasolla välineet on melko vähissä...

Luistelusuksissa harvemmin menee pieleen ja kun muistaa että kahta samanlaista suksiparia ei ole olemassakaan niin siin on tuuripeliä pelaako se vai ei luiston kannalta. Kuntotasolla tälläkään ei suurta merkitystä.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy