Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 8.4.

Repe77
 Share

Recommended Posts

Upea ilma juosta. Lenkille noin klo 8.30, pakkasta täällä Oulun korkeudella -4 astetta. Juoksua 2 tuntia, ensimmäistä kertaa elämässäni yhtäjaksoisesti. Kilometrejä 14.2 eli vauhti ei päätä huimaa, mutta sykkeen oli tarkoitus pysyä matalalla ja pysyihän se, ainakin minun mittapuun mukaan. Samalla kun nautin juoksemisesta ja kauniistä säästä sekä luonnosta, nautin siitä, että olen jäänyt koukkuun liikuntaan. Viime vuoden toukokuun lopulla en jaksanut juosta kolmea minuuttia yhtäjaksoisesti ja nyt jäi sellainen tunne, että ainakin tuo puolimaraton olisi mennyt tuolla vauhdilla. Lohdutukseksi muillekin, joilla liikunta on pitkän tauon jälkeen kuulunut vain vähän aikaa elämään. Hitaasti kiiruhtaen kunto paranee ja liikkumisesta nauttii, kun lenkillä on tunne, että jaksaisi mennä nopeamminkin. Tsemppiä kaikille:eusa_boohoo:

Tällä viikolla panostin laatukilometreihin, ja viimeinen lenkki oli pitkästä aikaa Kuusijärven suunnalla. Ajoittainen kova tuuli mennessä paukutteli sykkeitä kovin, mutta sitten paluumatkalla taasen pääsi myötätuuleen purjehtimaan. Sykkeet kuitenkin kohtuullisella tasolla, johon voin olla erittäin tyytyväinen.

14 km / 1:33:15 / 6:39 min/km / avg. 146

p.s. Ensi viikolla ei laatua vaan hiukan enemmän määrää :)

Kipeytynyt jalkaterä on nyt juoksusta tauolla vähän aikaa, joten lenkit meni tänään kuntopyöräillessä 80 minuuttia ja samalla katsellen videolta Dmytrykin "Lakia ja väkivaltaa", jossa Henry Fonda ja Anthony Quinn vastaavat äijämeiningistä.

Perhe kirmasi ulkona auringossa ja vähän otti päähän, etten itse päässyt tossujen päälle. Kismitykseen vedin lääkkeeksi vielä kolmen vartin lihaskuntotreenin fillaroinnin päätteeksi. Lopussa olo oli kuin Henry Fondalla, joka paiskasi kultaperäiset Coltinsa santaan, mutta häipyi silti oman elämänsä voittajana näyttämöltä...