Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kirja-ketju

Recommended Posts

• Replies 1,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- Ei tuommoista rytyytystä, liian kovaa, pitää juosta sellaista vauhtia, että pystyy puhumaan. - Kenen kanssa? Se on yksilölaji.    😄 Miika Nousiainen, Maaninkavaara 

Alakulttuuri teosta "Läjä Äijälästä".  Eli TK:n laulajasta. Torniossa syntynyt hardcore musiikkia, maalauksia ja sarjakuvien kuvitusta tehnyt ukkeli.  Ei ihan perustimppa. 

Sain lopulta kahlattua läpi Trio Niskalaukaus -kirjan, seuraavaksi mennään mopolla kovvaa. Ja kukas se onkaan tuossa julisteessa seinällä? Etualalla siis futis- ja judoveljekset...

Posted Images

Oletan, että Monty katsottuna parempi kuin luettuna, mutta pitänee isona fanina hankkia myös opus. Tullut luettua enemmän noita dekkareita taas, kun töissä saa lukea tutkimuksia ihan riittämiin. Alastalo etenee hitaasti, mutta tämän vuoden puolella tulee luetuksi, viimeistään joululomalla. Silloin toki jonossa paljon muitakin kirjoja. Tahtoo lomaa: juoksua ja kirjoja. Jepjep.

Sitä vaan että minun urakkani on nyt suoritettu. Rupesi jo huvittamaan kun ultra-vertauskuvaa edelleen käyttääkseni, loppusuora olikin yhtä nousua suurinpiirtein pienen alpin verran. Kuin ihan vittuilakseen Joyce on jättänyt kaikki välimerkit pois Molly Bloomin (noin) viiskytsivuisessa monologissa johon kirja päättyy.

Toivottovasti Joyce aikoinaan sai pubeissa paljon turpiinsa, oli kyllä sen tarpeessa.

Kunnoitusta Ulysses kyllä herättää ja voi sitä vannoutuneelle kirjanharrastajalle suositella mutta se pitäisi ehdottomasti lukea etapeissa ihan tieten tahtoen, ja muuta kevyempää välillä. Yöllä piti nousta ja hakea hyllystä Elmore Leonardin Up in Honey´s room ja vaan nauttia kielensä helppoudesta. Eli Ulysseskin pitää kyllä lukea äidinkielellä, muuten ei tajua tarpeeksi, se oli minulla ongelma.

Vähälle ovat lukemiset jääneet. Lähes koko syksy mennyt vaan jaaritellessa. Tätä piti vähän lukea uudestaan, hillittömän hauska:

Svendsen: Ikävystymisen historia

"Yritys päästä eroon ikävystymisestä huvitusten avulla on kuitenkin yksiselitteisesti todellisuuspakoa, pakoa siitä olemattomuudesta, mitä ihminen on."

Luin em. kirjailijan teoksen Tie, kertarykäisyllä. Ei yksinkertaisesti malttanut käsistään laskea. Äijää olen lukenut nyt kolmen teoksen verran, yksi suomennettu vielä tavoittamatta.

Hieno kirjailija, niinkuin hehkutin jo yhden luetun jälkeen. Melko synkkiäkin on nuo kirjansa, mutta se kieli on loistavaa ja henkilöt elävät.

Tässä linkit, Savon Sanomien kirja-arvioon ja artikkeliin kirjailijasta Wikipediassa:http://www.savonsanomat.fi/viihde/kirjat/cormac-mccarthy-tie/287540

http://fi.wikipedia.org/wiki/Cormac_McCarthy

Sitä vaan että minun urakkani on nyt suoritettu. Rupesi jo huvittamaan kun ultra-vertauskuvaa edelleen käyttääkseni, loppusuora olikin yhtä nousua suurinpiirtein pienen alpin verran. Kuin ihan vittuilakseen Joyce on jättänyt kaikki välimerkit pois Molly Bloomin (noin) viiskytsivuisessa monologissa johon kirja päättyy.

Toivottovasti Joyce aikoinaan sai pubeissa paljon turpiinsa, oli kyllä sen tarpeessa.

Kunnoitusta Ulysses kyllä herättää ja voi sitä vannoutuneelle kirjanharrastajalle suositella mutta se pitäisi ehdottomasti lukea etapeissa ihan tieten tahtoen, ja muuta kevyempää välillä. Yöllä piti nousta ja hakea hyllystä Elmore Leonardin Up in Honey´s room ja vaan nauttia kielensä helppoudesta. Eli Ulysseskin pitää kyllä lukea äidinkielellä, muuten ei tajua tarpeeksi, se oli minulla ongelma.

Bravo Reino, minulla Alastalo vielä kesken. Monta kirjaa toki luettuna välissä. Minun ongelmani tässä viehtymyt tervotyyliseen minimalismiin ilmaisussa vs. Kilven runsaampi tykitys. Vuoden 2008 aikana tulee hoidettua. Ostakaa kirjoja joululahjoiksi kaikille!

Onko kukaan lukenut Tanskalaisen filosofi Sören Kierkegaardin teosta "Päättävä,epätieteellinen jälkikirjoitus" Torsti Lehtisen suomentamana?

On muuten hermoja raastavaa luettavaa.

Luin tämän teoksen vuosia sitten, kun filosofia alkoi kiinnostamaan.

Filosofien filosfiaan en ole vielä ryhtynyt, mutta nokitan: Stanislaw Lem, Isännän ääni. Kirjoitettu 1968.

Jos olet "pehmotieteiden" ystävä, niin saattaa aiheuttaa nikottelua. Luin tuon ensimmäisen kerran 15v ja silloin kolahti todella kovaa ja varmaan omalla tavallan vaikutti minun kehitykseen paljon. Nyt en enää muista mikä siinä niin kolahti.

Tuota kirjaa joutuu lukemaan ajatus tarkkana.

Filosofien filosfiaan en ole vielä ryhtynyt, mutta nokitan: Stanislaw Lem, Isännän ääni. Kirjoitettu 1968.

Jos olet "pehmotieteiden" ystävä, niin saattaa aiheuttaa nikottelua. Luin tuon ensimmäisen kerran 15v ja silloin kolahti todella kovaa ja varmaan omalla tavallan vaikutti minun kehitykseen paljon. Nyt en enää muista mikä siinä niin kolahti.

Tuota kirjaa joutuu lukemaan ajatus tarkkana.

Jep, mäkin luin ton teininä, silloin ihan riittävän vakuuttava. Ei ajanhukkaa ollenkaan.

Kierkegaardista tuli mieleeni hauska Olli Mäkisen olisiko joku lopputyö tms., jossa hän mietiskelee pusikoissa kyttäävää Kierkegaardia hänen teostensa kautta ja myös Joseph Hellerin Me sotasankarit (Catch-22) -kirjaa. Mukavaa luettavaa

Ladattavissa ja luettavissa netin kautta: http://herkules.oulu.fi/isbn9514272684/isbn9514272684.pdf