Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Reino

Kirja-ketju

Recommended Posts

Oliko puutarhuri ? Entä hovimestari ?

Aika harvoin autonkuljettaja, vai oliko ?

Ei. Ei.

Ei.

Hovimestaria lähinnä oleva hahmo oli lesbo portsari. Sinänsä hänelläkin oli mahdollisuus ja motiivi. Samoin kuin autonkuljettajalla. Puutarhuria ei kirjassa ollut, jos ei tulkita tunnelia kaivavaa anarkistia jonkinlaiseksi alan edustajaksi.

Enpä kuitenkaan syyllisty spoilaamisen syntiin. Lukekaa kirja, jos kiinnostaa :lipsrsealed:

Tällä hetkellä luen Kari Hotakaisen Huolimattomat kirjaa. Seuraavilta kirjailijoilta on myös tullut hyviä kirjoja: Charles Bukowski, Douglas Adams, Stephen King, Jari Tervo, J.R.R Tolkien...ym.ym. Maailma on hyviä kirjailijoita ja kirjoja pullollaan, kunhan vain ehtisi ne kaikki lukemaan.

Juu, hieronta-aikaa odotellessa erehdyin kirjakauppaan.

Ja niinpä sieltä taas tultiin kassin kanssa pois saaliina remeksen nuortenkirja, Ian Rankinia ja P.D. jamesia.

Justjoo, mihinhän mie työnnän nää kirjat kohta.

Ai niin, yks suosittelemisen arvoinen kirja on myös John Fowlesin Jumalten naamiot, loistava, upea kirja. Kun sitä lukee, ei ole maailmassa sillä hetkellä muuta.

Ja pakko jatkaa lempparikirjojani: Waltarin Turms kuolematon, Mikael Karvajalka ja Mikael Hakim.

Kerran vuodessa on luettava tuntematon sotilas. Ja aina silloin tällöin "puheesi on kärpäsen surinaa korvissani" eli Sinuhe egyptiläinen.

Ja ettei liian hienolta näyttäisi tämä lukulista, luin viime kesänä viisikkosarjan uusiksi. Hitto, että oli koko ajan nälkä kun luki niitä:). Hirveän asenteellisia ja rasistisiakin. Mielenkiintoista oli lukea aikuisena, koska kiinnitti ihan eri asioihin huomiota kuin lapsena.

Minä olen lukemassa pomolta lainaamaani Paulo Coelhon kirjaa Pyhiinvaellus. 100 sivua on takana. Santiagon tien kävelleenä jaksan kyllä opuksen kahlata läpi, mutta aika utopistista tekstiä noin muuten. Hyllyssä odottaa Juoksemisen filosofia, josta olenkin lukenut jo ensimmäiset 10 sivua.

Juu, hieronta-aikaa odotellessa erehdyin kirjakauppaan. Ja niinpä sieltä taas tultiin kassin kanssa pois saaliina remeksen nuortenkirja, Ian Rankinia ja P.D. jamesia.

Mulla on yks Rankinin Rebus just työn alla. Kollega muutti Rysälään ja möi omaisuuttaan, ostin kolme Rankinia ja yhden Kathy Reichsin jyörön kappale.

Ai niin, yks suosittelemisen arvoinen kirja on myös John Fowlesin Jumalten naamiot.

Jep, ja jos siitä tykkää, kannattaa samaan syssyyn vetästä Donna Tarttin "Jumalat juhlivat öisin". Nimeä myöten hyvin samantyylinen mysteeri, muttei kuitenkaan missään nimessä plagiaatti.

Jep, ja jos siitä tykkää, kannattaa samaan syssyyn vetästä Donna Tarttin "Jumalat juhlivat öisin". Nimeä myöten hyvin samantyylinen mysteeri, muttei kuitenkaan missään nimessä plagiaatti.

Kas, se löytyy kirjahyllystä *viheltelee*. Taisin ostaa sen heti kun se aikoinaan ilmestyi.

En ole aikoihin ehtinyt keskittyä lukemiseen, mutta ah, mikä kotiinsaapumisen tunne, kun ehti taas avata kirjan ja imaistua mukaan. Menossa Torgrim Eggenin Sisustaja. Nopea arvio: Tiukkaahan se tekee, kun yrittää pitää kodin tilpehöörivapaana ja elämän edustuskelpoisen coolina. Katotaan miten herran käy, puolivälissä vasta olen.

Seuraavaksi olen luvannut itselleni lukea Kalevalan. Pakko tunnustaa, mutta en ole ikinänsä siihen kajonnut, paitsi kirkasotsaisna ala-asteella, pakotettuna. Onneksi hyllystä löytyy oikea Kalevala, Suomen lasten Kalevala ja Kalevala 1999. Että jos ei runomitta taitu, voipi lueskella välillä selkokielellä...

Ja jottei mene liian vakavaksi, heinäkuussa ilmestyy uusin H. Potter!!!

Kurt Wonnegut otti ja kuoli eilen. Galapagosta lukuunottamatta olen kaikki lukenut mustan huumorin mestarin kirjat. Oma suosikki on Titanin seireenit.

Pitää lainata se Galabakoskin ja lukea pois. Niinhän se käy.

Minä taas olen lukenut Galapagoksen, mutten montaa muuta. Suosikkini taitaa olla Kissan kehto. Ainakin se on jäänyt lähtemättömästi mieleen. Teurastamosta en muista paljoa. Pitäisi lukea uudestaan se.

Viime aikoina olen lukenut Bukovskin Post Office. Luvun alla on myös Carl Honoren In praise of Slow, jossa kerrotaan miten hitaasti kiiruhtamalla pääsee usein nopeammin perille. Hidasta liikuntaakin siinä käsitellään, vaikkakin ehkä hiukan pinnallisesti.

Lukemiseen jää yhä vähemmän aikaa, niin paljon tuntuu olevan muutakin tekemistä. Olen hiljattain kuitenkin ehtinyt lukea pari Irvingin teosta, Garpin maailman ja Kaikki isäni hotellit. Irving jakaa varmasti mielipiteitä, mutta minua hänen kirjansa kummalla tavalla viehättävät.

Muita suosikkejani ovat mm. Hemingway ja Tsehov. Etenkin ensimmäisen Ja aurinko nousee on jäänyt lukioajoilta mieleeni. Myös Tsehovin Kaksintaistelusta pidin erityisesti.