Jump to content
Juoksufoorumi.fi

NUTS Karhunkierros 28.-29.5.2021

mml
 Share

Recommended Posts

On 28.5.2021 at 14.50, kiljander kirjoitti:

Juuso Simpanen juoksi Oulanka-Taivalköngäs- osuuden 4min/km keskarilla. Joo, on helppoa polkua mutta silti...

Nutsin seurannan mukaan mä juoksin tuon saman pätkän vauhdilla 4:57/km. Oma Polar antaa samalla pätkälle 6:57/km. Tän pohjalta tuo väli ois Nutsin seurannassa 11,95km, kun taas mun Vantagella 8,5km. Tuolla matkalla laskettuna Simpasen keskivauhti ois ollut nelosen sijaan 5:36/km. (Toki joku varaus Vantagen gps-lukemaan, mutta kai se on sinnepäin).

Vastaavasti omista väliajoista laskettuna Nutsin seurannassa Hautajärvi-Taivalköngäs ois 15,5km, Polarin mukaan 19,1km. Yhteensä Hautajärvi-Oulanka virhemarginaali huomioiden sama. Muita välejä en jaksa katsoa.

22 tuntia sitten, tmai kirjoitti:

DNF tällä kertaa, oli tarpeen tehdä järkipäätös, kun jäljellä olisi ollut Basecampilta maaliin reitin pahimmat nousut ja laskut. Oli menomatkalla heti ekalla pätkällä Valtavaaran yli jalat tahmaiset ja sykkeet vauhtiin nähden korkealla, vaikka olin pitkällä kärkiletkojen takana - erityisesti alamäkijarruttelu veti etureidet tönköksi ennen kuin matkasta oli edes 5:%:ia takana. Reisi painoi, ei löytynyt sellaista normaalia rullaavaa menoa missään vaiheessa.

Tulkintani on, että ns. vanhat pohjat eivät kanteneet eli alla oli liian vähän spesifiä treeniä tähän maastoon. Hyvä talvi tarkoitti pk-treeneissä hiihtoa ja retkiluistelua ja jäi siten pitkiä lenkkejä juoksematta. Syketasot jäävät ehkä mysteeriksi.  Vantage oikutteli ja tilttasi monta kertaa (reboot) eli en saanut talteen kuin viimeiset 4h kävelyä ennen keskeytystä.

Juuson veto meni hyvin lähelle mun spekulatiivisia 17,5h loppuajan laskelmia (tässä ketjussa ylempänä), joskin itse arvelin, että juuri alle 18h voisi olla sekin jo hyvä tavoite.

Olipas harmillinen homma. Mä jotenkin en täysin ymmärtänyt siinä Kitkalla ohi mennessä että homma oli noin totaalisesti jumissa sulla & Tapanisella ja huutelin vielä hölmönä tsemppejä. Pahoittelut idioottimaisuudesta ja onnea & menestystä Nuts 300:lle! Vielä kai tässä pari jalkalenkkiä ehtii tehdä välissä...?

14 tuntia sitten, TeroYK kirjoitti:

Kun aikaa edellisestä Kuusamon reissusta oli pari vuotta niin alussa ihmetytti se että Karhunkierroksen polku on aika paljon helpompaa kun Kolilla. 

Itsellä edellinen kerta 2017 ja tänä vuonna uudelleen. Olihan reittiä nyt tasoiteltu kivimurskalla ihan huolella. Konttaisen Rukan puoleinen alamäkikin oli linjattu uudelleen loivemmaksi ja siloiteltu.

Tai sitten muistan ihan väärin. 

44 minuuttia sitten, AA73 kirjoitti:

Kokonaisaika 4.10 oli ihan ok, mutta kyllä vähän jäi kaivelemaan ;). Ensi vuonna melko varmasti uudelleen 34 tai 55. 

Jos vähänkin 55 kiinnostaa, niin ehdottomasti sinne. Itselläni ei tosiaan ollut puolimaratonia pidemmästä kokemusta ennen 55:lle ilmoittautumista ja pisin harjoituslenkkikin oli nyt keväällä noin 26km. 

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy