Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Halloween Hike 30.10.-1.11.2020

Recommended Posts

Kokemuksia? Ilmoittautuneita? 

Itse menin vähän aikaa sitten ilmoittautumaan hyvin vähäisen harkinnan jälkeen 50km matkalle, nyt arvon jättäisinkö väliin koko juoksun, vai nostaisinko matkan 75km.

Mikä huolettaa, on:

1. Reittimerkintöjen puute yhdistettynä vahvaan taipumukseeni eksyä. Entä jos kello (jossa reitti GPX-tiedostosta ladattuna) sammuu tai sekoaa? 

2. Huoltojen puute, miten paljon pitää kantaa juomaa ja evästä (ja mitä muuta mukana?) Joku kahvila tai kaivo on kai matkan varrella, että ainakin kerran saa pullot täytettyä. 

3. Koronatilanne - onko nyt fiksua lähteä mihinkään.

Mä olen käynyt muutaman kerran ja aina ollut positiivinen kokemus. Tämähän ei ole mikään massatapahtuma, joten en ottaisi mitään ressiä koronasta. 

Reitti kannattaa tallentaa myös kännykän sovellukseen. Mä olen käyttänyt ilmaista ViewRangeria. Ja järjestäjien puolesta on tarjolla nettiselaimessa toimiva karttaseuranta. 

Rastileimaukset kuulostivat ekalla kerralla vähän haastavilta, mutta helppoahan se olikin. Jos leimasit rastin ulkopuolella, sait kohteliaan ilmoituksen, että rasti on 92 metrin päässä 🙃

27 minuuttia sitten, Kirsi kirjoitti:

Kokemuksia? Ilmoittautuneita? 

Itse menin vähän aikaa sitten ilmoittautumaan hyvin vähäisen harkinnan jälkeen 50km matkalle, nyt arvon jättäisinkö väliin koko juoksun, vai nostaisinko matkan 75km.

Mikä huolettaa, on:

1. Reittimerkintöjen puute yhdistettynä vahvaan taipumukseeni eksyä. Entä jos kello (jossa reitti GPX-tiedostosta ladattuna) sammuu tai sekoaa? 

2. Huoltojen puute, miten paljon pitää kantaa juomaa ja evästä (ja mitä muuta mukana?) Joku kahvila tai kaivo on kai matkan varrella, että ainakin kerran saa pullot täytettyä. 

Minä olen ensimmäistä kertaa menossa kyseiseen tapahtumaan. Olen ilmoittautunut 50km:lle.

Aika paljon riippuu tuo veden määrä kelistä. Itse ajattelin ottaa kolme 0,5l lötköä juoksuliiviin. Kaivo on ja kyllä järvivettä voi kansallispuistossa juoda. Käytän Tailwidin urkkajuomaa, niin ei tartte paljon matkalla edes syödä. Otan vähän karkkia silti mukaan.

Kyllä tuolla varmaan matkaseuraa riittää, joten ei tarvitse pelätä eksymistä. Ilmeisesti tämän vuoden reitti on myös merkattu aika pitkälle, kun kyseessä on kansallispuistoon menevä ja sieltä poistuleva polku/ tie/ mikälie.

Ei siellä metässä ole pöpöjä, kun pitää vähän väliä muihin. Maski vaan lähtö- ja huoltoalueella päälle.

On 20.10.2020 at 12.59, Kirsi kirjoitti:

Reittimerkintöjä on tänä vuonna poikkeuksellisen paljon, koska pääosa reitistä on valmista maakuntauraa. Reitillä on siis kylttejä ja puissa sinisiä täppiä. Siellä täällä toki poiketaan maakuntauralta tekemään pieniä sivuseikkailuja, mutta niilläkin pysyy aika hyvin mukana, jos osaa kartasta katsoa, että mihinkäs suuntaan seuraavassa risteyksessä kääntyy. Porukkaa on myös liikkeellä aika paljon ja voi seurailla muita.

Jos kello sammuu niin ei hätää, koska kännykkä vielä toiminee. Kännykkää tarvitset rasteilla leimaamiseen ja se edellyttää, että myös sijainti on kännykässä päällä. Samaa muuten edellyttää koronavilkkukin ja edellytämme, että koronavilkku löytyy kaikkien puhelimista. Kännykällä voi käyttää suunnistusapuna karttasivua, joka näyttää missä kohtaa reittiä olet menossa. Tämä ei syö kännykkäsi akkua tyhjäksi vaan toimii vain silloin kun sitä tarvitset. Sama on tuon rastileimaamisen kanssa. Varavirtalähde kannattaa toki silti ottaa matkaan, koska akut tyhjenevät kylmässä säässä nopeammin kuin lämpimässä.

Virallista huoltoa on tarjolla vain lähtöpaikalla eikä sielläkään muuta kuin juotavaa ja maaliintulon jälkeen saat tänä vuonna eväspussin. Koronan takia emme tarjoile tänä vuonna soppaa. Koronan takia myös lähtöjä porrastetaan matkoittain aiempaa enemmän ja vältetään tällä tavalla ryysikset. Tarkempi info on tulossa. 50 km reitin varrelle on nyt tulossa kahvila, joka on suurinpiirtein 25 km kohdalla. Samassa paikassa on myös kaivo. Jos jatkat 75 km matkalle niin siellä on taas reitillä kahvila avoinna n. klo 20-21 saakka ja samasta paikasta saa haettua myös juomavettä. Viileässä säässä nesteen tarve on myös keskimääräistä vähäisempi.

Reitillä kulkiessa ei Halloween hikessa koronasta ole huolta. Emme ole tuhansien juoksijoiden hikihatussa läähättävä NUTS-karnevaali vaan vain muutaman sadan retkitapahtuma, jossa ei kilpailla verisesti vaan mennään enemmän retkeilyvauhdilla ja haetaan haaste pitkästä matkasta ja syysolosuhteista eikä kovista kilometrivauhdeista. En siis usko, että pienessä letkassakaan kulkiessa on suurta koronariskiä.

Terv. ratamestari

On 20.10.2020 at 12.59, Kirsi kirjoitti:

Mikä huolettaa, on:

• 2 weeks later...

No olikos täällä muita menijöitä? Minä jätin matkan sitten lopulta siihen 50 lenkkiin, eli noin 56km. Kaverin kanssa meni koko matkan, ja vauhti oli hyvin leppoinen, mutta eipä se tunnelmaa haitannut, pikemminkin päinvastoin. Kerrankin ehti kunnolla nauttia maisemista ja olo säilyi koko matkan ajan jaksavana ja hyvänä. Ja mitä luultavimmin tästä palautuukin ihan kohtuullisessa ajassa. 

Ihmeen hyvin osuttiin aina rasteille, harhailun määrä oli hyvin vähäinen. Reitti oli mahtava, eipä olisi noillekaan poluille tullut varmaan muuten koskaan päädyttyä. Mahtavaa, että on tällaisia ihmisiä, jotka jaksaa järjestää näitä tapahtumia. Ihan huippuja tyyppejä!

3 tuntia sitten, PaHa kirjoitti:

Rastien leimaaminen oli välillä ärsyttävän hidasta. Muuten oli erittäin hyvä tapahtuma! Miksei ensi vuonna uudestaan?

Tässä joutui kyllä oman ajatustyönsä tekemään, että nyt on erilainen tapahtuma ja erilainen juoksu kyseessä. Siitä kun yli pääsi, että matka ei ihan niin vauhdikkaasti etene, kuin on tottunut, olikin aika hauskaa. Eikä tullut kyllä aikaa mietittyä ennen maalia lopulta juurikaan. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy