Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Parempaa kuunneltavaa lenkeille:

Millä/miten teipata hiertyvä päkiä.

Recommended Posts

Sählyssä mulla on pahana ongelmana jalkapohjien ja erityisesti päkiän hiertyminen pelatessa. Vaikka ostin uudet tosi istuvat kengät niin jalkapohja saa sen verran liikettä että pysäytyksien ja muun liikkeen aiheuttama kitka polttaa nahkaa joka menee lopulta isolle rakolle. Tunnin pelin kestää just ja just. Olen koittanut vähän teipata mutta tähän mennessä teipit ovat irronneet aika nopeasti pelin aikana ja alkaneet itsessään hiertää.  

Olen koittanut myös:

Paksuja sukkia

ohuita sukkia

kaksia ohuita sukkia

valkovaseliinia

compeedia (ei kestä sekään) 

Olisiko jotain järeää keinoihoa tai tuotetta jolla saisin jalan suojattua? 

Toinen vaihtiehto olisi pelityylin muuttaminen hölkkäämiseksi mutta en mielellään vaihtaisi syöksähtelyä ennen kuin ikä pakottaa. 

Teippausta ei ole koskaan tarvinut koittaa. Mutta sanoisin että sukassa hiertymisen kannalta arvokasta on paitsi istuvuus niin liukas pinta joka pitää kitkan sukan ja kengän välillä ja siten hankauksen pienenä vaikka sukka&jalka pyrkiikin liukumaan kengässä sen verran mitä on väljyyttä. Itsellä oli joskus Niken ohuet ja kestävät PTFE(kauppanimi Teflon)-pintaiset sukat jotka hieman liikkuivat kengässä jos kenkä oli löysällä, mutta ei hiertänyt. Nykyisin he eivät taida noita tehdä, olisko sitten fluoriyhdisteiden terveys- tai ympäristöseikkojen vuoksi, mutta joillain muilla merkeillä näkyy näitä löytyvän erilaisina versioina. Nuo Niket olivat aika ohutta ja kestävää keinokuitua, varmaan ainakin osin nylonia joka ei imaissut myöskään hikeä sisäänsä (jos se imee hikeä kuten pehmeä puuvilla tms. niin se on taas pahempi juttu).

Oletko tollasta teippiä, kuin Hansaplast Classic kokeillut? https://www.apteekkituotteet.fi/Hansaplast-Classic-kiinnitysteippi

Tuo on ainakin aika pitävää, kun tarpeeksi pitkän palan laittaa. Ei tosin ole kokemusta suoraan jalkapohjaan laittamisesta. Joitain muita teippejä olen myös kokeillut, mutta toi on ainakin osoittautunut hyväksi. Joskus laitan vielä jonkin elmukelmun tms. palasen, jos on jo rakko tms. olemassa, mitä pitää suojata. Muuten se iho repeää siitä kohdasta, kun ottaa teipin pois.

Itse en pysty pitämään liukkaita sukkia juuri sen vuoksi, kun se jalkaterä pyörii siellä sisällä ja tuntuu että varsinkin pitkillä lenkeillä se alkaa rasittamaan väärällä tavalla kun jalkaterä liukuu eteen ja sivuille. Yritän aina ostaa mahdollisimman karheaa ja vähän paksumpaa kangasta olevia.

Jeesusteippiä jalkaterän ympäri? 

Itselläni on Newlinen ohuita juoksusukkia, eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Maroilla vedän noita kadet päällekkäin ja lyhyemmillä matkoilla tyydyn yhteen kerrokseen. Pahimman rakon olen saanut jalkapohjaani kalleimmilla koskaan hankkimillani "juoksusukilla", Asicsin maratonsukilla. Niissä oli pohjassa joku kumipintainen kuvio muka pitämässä sukkaa paikallaan juostessa, mutta sen toiminta jäi yhden maratonin mittaiseksi.

Kannattaa myös tsekata erilaisia nauhoituksia Terveyskirjaston sivulta.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy