Jump to content
Juoksufoorumi.fi

NUTS 300 2021


Seppo

Recommended Posts

On se jumalauta kovaa hommaa. Yritän kuvitella sitä tilannetta, että olisin ensin tarponut tuolla loppupään joukossa Hettaan noin 40-50 tunnin ajan, missä sitten kaikkeni antaneena syön ja torkahdan hetkeksi. Miten siitä herättyään täysin jumiutuneesta tilasta voisi saada itsensä uudelleen liikkeelle? Todella vaikea kuvitella tekevänsä sitä päätöstä, että lähdenpä vielä 160km kävelylle tuonne tunturiin.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

39 minuuttia sitten, perttu kirjoitti:

Tällä Hietalalla jotenkin huonompi GPS-laitteisto ilmeisesti kun n.12 km vähemmän kertynyt tasaisesti mittariin vs matkakumppanit, vähän joka mutka jää nauhoittamatta vs. melkein kaikki muut kärkipäässä.

 

Varmaan sijoitus repussa, antenni avaruuslakanaa vasten tms.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, Runningidiot kirjoitti:

On se jumalauta kovaa hommaa. Yritän kuvitella sitä tilannetta, että olisin ensin tarponut tuolla loppupään joukossa Hettaan noin 40-50 tunnin ajan, missä sitten kaikkeni antaneena syön ja torkahdan hetkeksi. Miten siitä herättyään täysin jumiutuneesta tilasta voisi saada itsensä uudelleen liikkeelle? Todella vaikea kuvitella tekevänsä sitä päätöstä, että lähdenpä vielä 160km kävelylle tuonne tunturiin.

Tämä. Tuota olen itsekin näissä puntaroinut: nimenomaan se jumi ja kipu joka tulee pintaan vaikkapa tunnin unien jälkeen. Pakko se kuitenkin on kai itsekin joskus kokeilla. Eihän sitä muuten saa tietää…

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

21 minuuttia sitten, kiljander kirjoitti:

Tämä. Tuota olen itsekin näissä puntaroinut: nimenomaan se jumi ja kipu joka tulee pintaan vaikkapa tunnin unien jälkeen. Pakko se kuitenkin on kai itsekin joskus kokeilla. Eihän sitä muuten saa tietää…

Mä veikkaan, että osittain homma on myös pääkopasta kiinni. Siis tarkoitan sitä, että jos matkaa on 100km, niin 80km kohdalla tuntuu, että matka on ikuisen pitkä. Jos matka on 200km, niin sama fiilis koittaa ehkäpä 150km kohdalla. Ja niin edelleen. Ehkä sitten tuollaisessa rapian 300km kisassa 150km kohdalla pää ei vielä anna sellaista signaalia, että voisi väsyttää kovinkaan paljon. Kropassa tietysti on ne samat väsymyksen tuntemukset, mutta näitä tämmöisiä matkoja mennään kuitenkin vahvasti päällä. Kropan pitää olla vaan siinä kunnossa, että pysyy pään käskytyksen perässä.

 

Eikun ilmoa sisään vaan ensi kesäksi, niin sitten voit meille täällä raportoida tästä tärkeästä asiasta.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

6 minuuttia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Mä veikkaan, että osittain homma on myös pääkopasta kiinni. Siis tarkoitan sitä, että jos matkaa on 100km, niin 80km kohdalla tuntuu, että matka on ikuisen pitkä. Jos matka on 200km, niin sama fiilis koittaa ehkäpä 150km kohdalla. Ja niin edelleen. Ehkä sitten tuollaisessa rapian 300km kisassa 150km kohdalla pää ei vielä anna sellaista signaalia, että voisi väsyttää kovinkaan paljon. Kropassa tietysti on ne samat väsymyksen tuntemukset, mutta näitä tämmöisiä matkoja mennään kuitenkin vahvasti päällä. Kropan pitää olla vaan siinä kunnossa, että pysyy pään käskytyksen perässä.

 

Eikun ilmoa sisään vaan ensi kesäksi, niin sitten voit meille täällä raportoida tästä tärkeästä asiasta.

Mulla on siirto tältä vuodelta joten se ei tuota enää ongelmaa. Satamailisen jälkeen ekoilta unilta noustessa olo on aina ollut niin paska että ei tulisi mieleenkään lähteä liikkeelle muualle kuin ravintolaan mutta olet oikeassa tuosta paradigman siirrosta pään sisällä riippuen odotetusta matkasta

 

Tmai saa kyllä olla hereillä kisassa vaikka eroa on paljon - Hietala/Aspegren/Päätalo tulevat hyvin

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Takana tosiaan kulkee hyvin ja ero pikemmin aavistuksen kaventunut kuin lisääntynyt, toki vaikea sanoa onko se enemmän tmai:n järkevää passailua tuossa maastossa (mihin hänellä on varaa) vai sitä että takana ollaan vielä paremmissa voimissa. Kaikki kuitenkin etenevät mukavasti. Helppoa oli käydä tekemässä itse välissä kova harjoitus kun miettii vain miltä tuolla tuntuu taivaltaa.

Link to comment
Share on other sites

15 minuuttia sitten, kiljander kirjoitti:

Karsean näköisiä jalkapohjia on näkynyt DNF- kuvissa. On ollut vissiin vähän märkä reissu. Mikä lie ollut taikaratkaisu jalkojen säästämiseksi? Vedenpitävät vaellussukat? Maisala tulossa jo Pallakselle. Hietala vaanii.   Kaksi yötä takana. Unet?

Peräpäällä 6h aikaa tulla Hettaan. Saattaa olla jo tiukkaa 

Hietala on tullut hetan jälkeen kovaa. On varmaan saanut aika hyvän huollon siellä ja nyt kulkee.

 

Mä tuossa lenkillä mietiskelin itsekin, että millä hitolla saa jalat pidettyä kunnossa hiertymiltä. Yksi vaihtoehto olisi ottaa reppuun vaihtosukkia. Sukkien vaihto vaikka 15krt. tässä kisassa ei ajallisesti tarkoita yhtään mitään. Toisaalta jos kengät on märät niin ne kastelee uudet sukat vaihtaessa... Paljon on myös varmasti kiinni siitä, kuinka on saanut treenikauden aikana kengän istumaan jalkaan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy