Jump to content
Juoksufoorumi.fi

SuomenParasJuoksija (Kymppi 28:00, Puolikas 01:02:00 ja Maraton 2:10:00)

Arvostele ketju:

Recommended Posts

15 minuuttia sitten, Mondo kirjoitti:

Ovatko täällä foorumilla kaikki käyttäjät ensimmäistä kertaa intternetissä kun ottaa näin koville yksi trolli, joka ei edes pilkkaa, hauku tai arvostele ketään, hupsuttelee vain vähän. Täällä on kymmeniä harjoituspäiväkirjoja, siirtykää lukemaan seuraavaa, jos tämä ei miellytä.

En huomaa että olisi ottanut varsinaisesti koville, mehän pääosin hupsutellaan myös.

Ite ainakin kaipaan tota kehostapoistumiskokemusta juostessa, kerran koettu, varsin hupaisaa, etenkin kun nykyään pitää juostessa olla niin hirveän läsnä että saa vanhat vaivaiset koipensa vielä liikkumaan.

4 minuuttia sitten, SuomenParasJuoksija kirjoitti:

Jotkut arvostavat Määrää, jotkut Laatua. Nämä ovat makukysymyksiä. Itse olen Laadun perään. Olenhan Laatuihminen.

Jep, zen ja moottoripyöräjutut..

On 31.8.2020 at 17.50, X66 kirjoitti:

En huomaa että olisi ottanut varsinaisesti koville, mehän pääosin hupsutellaan myös.

Joo ei kannata itse menettää malttia jos toiset vähän trollailee trollille takaisin. Mukavahan se on lukea jotain muutakin kuin ikuisia kilometrimääriä ja -vauhteja.

Täällä on vähän sama meininki kuin japanilaisessa jousiammunnassa, ensin harjoitellaan vuosia ilman nuolta. Tässä tapauksessa ilman juoksukenkiä. Ennakkoluuloiset ehkä voisivat kuvitella, että näissä lajeissa henkisen ja fyysisen suorituskyvyn vaatimusten suhde on erilainen, mutta se varmaan selviää myöhemmin.

Nyt on levot lusittu. Huomenna matka alkaa. Tulen päivittämään viikon treenit tänne joka sunnuntai. Samalla avaan myös treenifilosofiaani maailmalle. 

Kenenisa Bekele kuulemma aina lihoo, kun pitää taukoa harjoittelusta. Itsekin olen lihonnut. Ruoka on maistunut. Olen siis jo nyt suuruuden jäljillä.

Kohti erinomaisuutta ja sen yli!

On 11.9.2020 at 12.00, SuomenParasJuoksija kirjoitti:

Nyt on levot lusittu. Huomenna matka alkaa. Tulen päivittämään viikon treenit tänne joka sunnuntai. Samalla avaan myös treenifilosofiaani maailmalle. 

Kannattaako aloittaa ollenkaan. Rauhan löytää vasta sitten, kun on lopettanut juoksemisen.

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Suuri vastoinkäyminen

Kaiken piti olla selvää. Olin elämäni parhaassa henkisessä ja fyysisessä kunnossa. Suomen ennätyksien rikkominen keväällä, tai viimeistään syksyllä, oli vääjäämätöntä. Treeniohjelmani oli täydellisesti suunniteltu. Tiesin olevani jo Suomen Paras Juoksija. 

Ennen treeniohjelman aloittamista päätin tehdä pyhiinvaelluksen Myrskylän metsiin hakemaan inspiraatiota voittoisalle matkalleni kohti erinomaisuutta. Päästyäni syvälle metsän siimekseen, pysähdyin, ja hengitin kehkoihini raikasta syysilmaa. Ihailin Suomen luonnon kauneutta. Päätin ottaa muutaman juoksuaskeleen. Hetken juostuani katastrofi tapahtui: kompastuin puunkantoon. Molemmat jalkani murtuivat, terävä oksa lävisti olkapääni ja sain iskun päähäni. Menetin tajuntani. Pimeys laskeutui mieleni lisäksi myös metsään, kun aurinko laskeutui. 

Silloin näin näyn. Nuori Lasse ilmestyi eteeni. Hän kertoi minulle, ettei hän itsekään luovuttanut kaatuessaan, joten minunkaan ei pitäisi. Hän totesi, että näkee minussa tulevan Olympiavoittajan - Suomen ainoan toivon. "Sinun on jaksettava taistella - Suomen puolesta", Lasse kuiskasi korvaani. Sanat sähköistivät mieleni ja kehoni. Tiesin, että minun on avattava silmäni ja taisteltava eteenpäin - olympiaunelma oli leimahtanut sielussani roihuavaksi liekiksi. Se liekki toimisi seuraavan vuorokauden elämänliekkinäni. 

Kun palasin tajuihini, ymmärsin, että olin pulassa. En pystynyt kävelemään tai seisomaan. Jalkani eivät kantaneet. Minulla ei ollut puhelinta mukanani. Ainoa tapa, jolla kykenin etenemään pimeässä Myrskylän metsässä oli ryömiminen. Joten lähdin ryömimään. Ryömin ja ryömin. Lopulta aurinko nousi, ja jatkoin ryömimistä. Metsäiset maisemat vain jatkuivat. En löytänyt apua. Kun uusi auringonlasku koitti, aloin käydä epätoivoiseksi. Unelma olympiakullasta sai minut kuitenkin jatkamaan ryömimistä yön pimeydessä. 

Lopulta en enää jaksanut. Olin ryöminyt yli 24 tuntia. Voimani olivat tyrehtyneet. Vilkaisin Polar Vantage -kelloani: olin ryöminyt 135 kilometriä 26 tunnissa. Se on viimeisiä muistikuviani. Muistan myös nähneeni valoa, mutta lopulta menetin tajuntani. 

Heräsin sairaalassa. Minulle kerrottiin, että minut oli löydetty metsästä aivan viime tipassa. Sen jälkeen olin ollut keinotekoisessa koomassa 10 päivää. Olin helpottunut. Lääkärit kertoivat, että tulisin todennäköisesti toipumaan täysin. He olivat ällistyneitä suorituksestani ja ehdottivat haastattelua paikallisen lehden kanssa. Kieltäydyin. En etsi mainetta ja kunniaa, maine ja kunnia tulevat luokseni. Tiesin kuitenkin, että toipumiseni oli merkki: Suomen parhaus ei enää riittäisi. Minun olisi tähdättävä olympiavoittoon. 

Kuntoutukseni on vielä kesken, mutta visioni on jälleen selvä. Pyrin kohti erinomaisuutta. Olen Suomen Paras Juoksija, minun on vain näytettävä se maailmalle. Olen varma, että kykenen parin vuoden sisällä rikkomaan kaikki kansalliset ennätykset. Vuonna 2024 minua kuitenkin odottaa urani todellinen kruununjalokivi. Tulen juoksemaan Riemukaaren alta ensimmäisenä Juoksijana. Maraton-kulta kuuluu minulle. 

Nyt matka siis todella alkaa. Vastoinkäymiset ovat joskus hyvästä. Ne auttavat näkemään kaiken uudesta perspektiivistä. Marraskuussa matka kohti Lassen ennustamaa olympiakultaa alkaa. 

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy