Jump to content
Juoksufoorumi.fi

SuomenParasJuoksija (Kymppi 28:00, Puolikas 01:02:00 ja Maraton 2:10:00)

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En ole hölkkääjä. Olen Juoksija. En ymmärrä, miksi jotkut halveksivat jaloa lajiamme pelleilemällä. Juokseminen on totista hommaa. Se on elämä.   Miksi yrittää, jos ei pyri erinomaisuuteen?

Ellei olisi lauantai aamu, hidas sellainen, eikä mulla olisi tässä kahvikuppia kädessä niin olisin laittanut nyt tämän ketjun lukkoon. Tällä ei ole nyt näköjään mitään tekemistä todellisuuden kanssa j

Ovatko täällä foorumilla kaikki käyttäjät ensimmäistä kertaa intternetissä kun ottaa näin koville yksi trolli, joka ei edes pilkkaa, hauku tai arvostele ketään, hupsuttelee vain vähän. Täällä on kymme

Posted Images

On 29.8.2020 at 11.22, Pasi_P kirjoitti:

Joo-o, mukavaa viihdettähän tämä on. 

Veikkauksia pystyyn, ken on hän?

Jodlaaja tulee ensimmäisenä mieleen...Sinällään tuo low-impact-cardio on asiaa ja elän itsekkin vakaassa uskossa että sen puute lapsuudessa/nuoruudessa johtaa helposti ongelmiin myöhemmin jos tavoitteena on kilpaurheilu kestävyyslajeissa. 

On 29.8.2020 at 11.48, RistoT kirjoitti:

Koska hän on filosofi, niin ensin tuli mieleen Esa Saarinen(sori), mutta juoksutavoitteet ovat ehkä liian kovia Esalle. Toisena vaihtoehtona voisi olla Jodlaajan veli.

Mä ajattelin että tää vois olla Jodlaajan kumppani, siis poikaystävä. 

On 29.8.2020 at 06.53, RistoT kirjoitti:

Kun kirjoittelet lähinnä itsellesi, niin yksi vaihtoehtohan on kirjoittaa näitä päivityksiä vaikka ruutuvihkoon.

Voisin toki toimia näin. Jokainen Suuri Ihminen, jokainen Suuri Juoksija, jokainen Suuri Ajattelija, tuntee eristäytymisen arvon. Kuten eräs viisas ajattelija kerran sanoi, ihminen voi olla oma itsensä vain niin kauan kuin hän on yksin, ja jos hän ei rakasta yksinäisyyttä, ei hän voi rakastaa vapautta; sillä vain yksin ollessaan hän on todella vapaa. Olen hahmottanut juoksufilosofiaani lukemattomia tunteja ruutupaperille. Yksin. Eristyksissä. 

Meillä kaikilla on kuitenkin velvollisuus palvella myös Ihmiskuntaa, ei vain itseämme. Kuvittele, jos Nelson Mandela ei olisi ikinä tuonut julki ajatuksiaan. Kuvittele maailma ilman Aristotelesta, Epikurosta, Kantia ja Hegeliä. Se olisi köyhempi maailma. Minä kannatan rikasta maailmaa. Minä ymmärrän arvon päälle. Siksi jaan ajatukseni. 

19 tuntia sitten, rvl kirjoitti:

No mutta tässähän mainittiin avauksessa että: 

Eli noi otsikon ajat taisi vielä olla pelkkiä haaveita, muuten on kyllä tosi kova sälli, jos noi ajat olis jo plakkarissa ei tosissaan juostuna.

Otsikon ajat ovat todellakin tavoitteita. Juoksijan päämääriä. Jos elämässä ei ole suuntaa, harhailee, eksyy polulta. Päämääriä on aina oltava. 

Jotkut luonnollisesti pohtivat nykyisiä ennätyksiäni. Ne ovat samantekeviä. Samoin ovat teidänkin ennätyksenne. Kipchogen maratonennätys on yhtä arvokas kuin toisen Juoksijan viiden tunnin maratontaivallus. Tärkeintä on mielentila. Viiden tunnin maratonsoturi voi olla Juoksija, ja kolmen tunnin alittaja voi olla hölkkäilijä. Kaikki riippuu mielentilasta. All is as thinking makes it so. Minä olen Juoksija. 

Suuret ihmiset voivat tukea polkuamme erinomaisuuteen. Kehotan hakemaan heistä tukea. Inspiraatiota Ihmiskunnan palvelemiseen ja rakastamiseen. En kilpaile, ennen kuin tiedän, että voin lähteä hyvillä mielin lähtöviivalle. Mielentila. Mielentila. Mielentila. 

On 28.8.2020 at 21.34, SuomenParasJuoksija kirjoitti:

Seuraajista en välitä. Olen oman tieni kulkija. Suosiota ja mammonaa tavoittelevat vain he, jotka eivät ymmärrä, mikä elämässä todella on arvokasta. Minä ymmärrän arvon päälle. Elämässä tulee pyrkiä erinomaisuuteen, ja siihen minä pyrin. Monien mielestä olen erinomaisuuden jo saavuttanut. Muiden mielipiteet ovat kuitenkin samantekeviä.

Jos ihmiset luulevat minun olevan jotain, epäilen itseäni. Jos ihmiset pitävät minua alhaisena epäonnistujana ja väärän tien seuraajana, hymyilen itselleni.

Puhe ei ole halpaa. Se on kallista. Puhe verottaa aivan samassa määrin kuin toiminta. Tämä toimikoon aasinsiltana treenifilosofiaani, sillä juuri verotusta yritän välttää niin puheessa kuin toiminnassakin. Treenaan ja puhun ytimekkäästi. 

Mikä on meidän Juoksijoiden suurin ongelma? Se on loukkaantuminen. Juokseminen verottaa Juoksijaa. Moni lupaava ura on päättynyt, kun verotuksen taakka on kasvanut liian suureksi, ja keho on sanonut sopimuksensa irti. Mikä on ratkaisu?

Minä en juokse. En vielä. Vaikka olenkin Juoksija. Säästän kehoani. Kehitän itseäni tällä hetkellä eksklusiivisesti low-impact-cardion avulla. Soudan salilla. Käytän crosstraineria. Uin. Vesijuoksen. Pyöräilen. Peruskestävyyteni on sen ansiosta rautainen, ja kehoni ei ole kulunut. Kun aikanaan aloitan juoksuharjoittelun, kehoni kestää. Kehoni ei ole kulunut. Uskon tällä hetkelläkin olevani noin 2:25 - maratonkunnossa. 

Tällä hetkellä en aktiivisesti treenaa edes low-impact-cardiota hyödyntäen, sillä kauteni on ohi. Lepo on tärkeää. Aion levätä pitkään. Monet muut Juoksijat eivät lepää tarpeeksi. He luulevat, että keho kestää loputtomasti verotusta, mutta he ovat väärässä. 

Matka erinomaisuuteen ei ole ikinä lyhyt. Internet ja sosiaalinen media on tehnyt meistä kärsimättömiä. Haluamme tuloksia heti. Vaadimme loppuratkaisun välittömästi. Emme jaksa odottaa, vaikka erinomaisuus vaatii pitkää odotusta. Kärsivällisyys kuitenkin palkitaan. Minunkin matkani Juoksijana tulee olemaan pitkä. Sitä voi seurata, tai sitä voi olla seuraamatta. Se on minulle samantekevää. Kärsivälliset palkitaan. Kärsimättömät jäävät jälkeen.

Lähinnä tulee mieleen tästä universumia halaavasta tekstistä se läski simpsonien sarjakuva-friikki, joka lätisee ummet ja lammet, mutta jota kukaan ei jaksa kuunnella.

Puheen verottamisen sijaan käyttäisin verbiä "velvoittaa". Puhe on nimenomaan halpaa, ja vasta lunastusvaiheessa puhe muuttuu kalliiksi. Niin kauan kunnes puheet on lunastettu, on puhe ollut vain pelkkää puhetta. 

Ja mitä mainitsit juoksemattomuudestasi; se kävi jo ilmi ensimmäisessä postauksessasi, kun mainitsit ettet ole koskaan juossut mitään kisaa loppuun asti. Ehkä olisi kannattanut treenata hiukan enemmän full-impact-cardiota?

Kyllähän sitä saa asettaa kovatkin tavoitteet itselleen. Mutta toisaalta en kyllä ihmettele, miksi aika tyly vastaanotto täällä. Nimittäin kovin realistiset ei näillä tiedoin ole nuo tavoitteet. 

Olisi kiva nähdä sellainen realistinen arvio, perustuen dataan tai oikeisiin suorituksiin, siitä, missä mennään nyt. Ja sen jälkeen olisi erityisen kiva nähdä sellainen porraskehitelmä, miten tästä pisteestä aiotaan takoa otsikossa lukevat ajat kyseisillä matkoilla. Ei varmaankaan ihan heti, joten jotain välitavoitteita varmasti on. Mitä, ja missä vaiheessa? 

Ovatko täällä foorumilla kaikki käyttäjät ensimmäistä kertaa intternetissä kun ottaa näin koville yksi trolli, joka ei edes pilkkaa, hauku tai arvostele ketään, hupsuttelee vain vähän. Täällä on kymmeniä harjoituspäiväkirjoja, siirtykää lukemaan seuraavaa, jos tämä ei miellytä.

4 tuntia sitten, Alen kirjoitti:

Lähinnä tulee mieleen tästä universumia halaavasta tekstistä se läski simpsonien sarjakuva-friikki, joka lätisee ummet ja lammet, mutta jota kukaan ei jaksa kuunnella.

Puheen verottamisen sijaan käyttäisin verbiä "velvoittaa". Puhe on nimenomaan halpaa, ja vasta lunastusvaiheessa puhe muuttuu kalliiksi. Niin kauan kunnes puheet on lunastettu, on puhe ollut vain pelkkää puhetta. 

Ja mitä mainitsit juoksemattomuudestasi; se kävi jo ilmi ensimmäisessä postauksessasi, kun mainitsit ettet ole koskaan juossut mitään kisaa loppuun asti. Ehkä olisi kannattanut treenata hiukan enemmän full-impact-cardiota?

Minä halaan ja syleilen Universumia aivan niin kuin ihmisiäkin. Rakkaus ja hyväksyminen. Hullua olisi rimpuilla Universumin tahtoa vastaan.

Simpsonien sarjakuva-friikki on älykäs mies (Mensan jäsenkin), ja hänellä on omalaatuinen kiinnostuksen kohde: sarjakuvat. Varmasti moni Juoksija täälläkin voi tuntea sielunsisaruutta kyseistä hahmoa kohtaan: olemmehan me Juoksijatkin älykkäitä (ainakin omasta mielestämme) ja harrastamme pakkomielteisesti jotain, mikä oli coolia lapsena ja teininä. Nyt taivaltaessamme 400 metrin kierroksia "laatuharjoituksen" verukkeella, ja puhuessamme Juoksutovereidemme kanssa tulevista "kisoista" ja "peebeistä", cooleus kiertää meidät kaukaa. Sen ymmärtävät kanssamme kentän jakavat todelliset yleisurheilijat, ja ehkä mekin, jos emme tietoisesti niin sentään alitajuisesti. Eikä se haittaa. Olkaamme yhtä ylpeitä kuin Simpsonien sarjakuva-friikki. Olemmehan me Juoksijoita. 

Puhe todellakin verottaa ja velvoittaa. Joskus se vituttaa, jos mielenrauha on hukassa. Puheen kolme V:tä. VVV. Minä kyllä lunastan puheeni, mutten voi sitä viikossa tehdä. Olen Juoksija, mutta olen myös Lunastaja. Ei Kipchogekaan viikossa kehittynyt maailman parhaimmaksi. Kärsivällisyys on hyve, ystävä hyvä. 

Olen toki juossut kisoja loppuun, mutten tosissaan. Semantiikkaa, mutta tärkeätä. Full Impactin aika tulee, muttei se aika ole vielä käsillä. Ei kannata polttaa kynttilää loppuun ennen kuin loppuhuipennus on käsillä. Silloin otetaan kaikki irti. Ei vielä. 

2 tuntia sitten, X66 kirjoitti:

Ajattelin että tavoittelisit yli-ihmisyyttä, mutta oletkin jo 1/3 Jumala. Oletko kokenut ruumiista irtoamisen juostessa?

Juokseminen on meditatiivista, ja tunnen usein irtautuvani maallisesta ruumiistani, mikä tuntuu hyvältä. Tunnen kosmista yhteyttä Universumiin, Jumaliin ja Juoksijoihin. Runner's high on ennen kaikkea henkinen kokemus. Sitä monet eivät ymmärrä.

2 tuntia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Kyllähän sitä saa asettaa kovatkin tavoitteet itselleen. Mutta toisaalta en kyllä ihmettele, miksi aika tyly vastaanotto täällä. Nimittäin kovin realistiset ei näillä tiedoin ole nuo tavoitteet. 

Olisi kiva nähdä sellainen realistinen arvio, perustuen dataan tai oikeisiin suorituksiin, siitä, missä mennään nyt. Ja sen jälkeen olisi erityisen kiva nähdä sellainen porraskehitelmä, miten tästä pisteestä aiotaan takoa otsikossa lukevat ajat kyseisillä matkoilla. Ei varmaankaan ihan heti, joten jotain välitavoitteita varmasti on. Mitä, ja missä vaiheessa? 

Vastaanotto ei ole missään nimessä ollut tyly, sehän on ollut rakkaudellinen ja syleilevä. Oloni on lämmin. Tunnen rakkauden. Can you feel the love tonight? I sure can. 

Realistisuus-käsitteen ennakko-oletuksena on todellisen "objektiivisuuden" olemassaolo. Postmodernistina kyseenalaistan sellaiset hullutukset. Palautteesi on kuitenkin hyvä ja validi. Oikeaa dataa sykkeineen alkaa virtaamaan, kun aloitan harjoittelun. En nouse portaita, taivallan polkua. Lopullinen päämäärä riittää minulle, välitavoitteet ovat samantekeviä. Nautin polusta. Nautin matkasta. Se riittää. 

2 tuntia sitten, Pottonen kirjoitti:

Itsehän arvostan enemmän viiden tunnin suoritusta...

Jotkut arvostavat Määrää, jotkut Laatua. Nämä ovat makukysymyksiä. Itse olen Laadun perään. Olenhan Laatuihminen.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy