Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 1.4

pietari
 Share

Recommended Posts

Aloitin lenkkini polkemalla pyörällä Helsingistä Porvooseen. Perille päästyäni

huomasin matkaa varten varaamieni geelien, jääneen toisten juoksutrikoitteni taskuun...Pyöräytin fillarilla takaisin kotiin hakemaan unohtuneet geelini ja palasin takaisin Porvooseen.

Porvoossa tein muutamn kevyen vetotreenin mukulakivisellä tiellä ja palasin tyytyväisenä fillarilla takaisin helsinkiin. Treeni onnistui hyvin.

Geelit unohdin toki syödä..mutta eipä niitä noin kevyessä harjoituksessa olis tarvinnutkaan. Keskisyke harjoituksen aikana oli 130.

p.s Kärpät kuulemma voittaa jääkiekon suomen mestaruuden? tuon viimeisen täytyy olla aprillia!

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Avovesikausi avattu jo 1.4 tänä vuonna!

Vetelin kolmisen kilsaa tuossa läheisessä järvessä märkäpuku päällä. Parissa kohtaa joutui vielä kiipeämään jään päälle, mutta vedin niissä kohtaa kevyet vedot juosten.

Sen verran oli kuitenkin kylmä, että keskisykkeet ei tahtonut oikein nousta edes pk-tasoille.

Tästä se lähtee kohti kesää.

Jätkillähän kulkee.

Itse intouduin laihduttamaan tuossa puolen yön jälkeen. Saunomalla, tiukalla dietillä ja kevyellä parikymppisellä putosi n. 10 kg. Parin tunnin levon jälkeen aattelin kokeilla pientä VK lenkkiä. Kymppi kulki hienosti, nippanappa alle 40 min, syke kyllä huiteli taivaissa. Nyt kevyt aamupala ja pienet päivälevot ennen trullivaatteiden päälle kiskomista.

Päivän suorite:

15 km (7,5 km VR + 5 km 2.46/170 + 2,5 km VR)

Viime viikon rypäs toimi ilmeisen hyvin, kun tänään kulki noin lennokkaasti. Itse asiassa tajusin vasta lenkin jälkeen kotona että tuo vitosen pätkä meni alle 14 minuutin, kun harvemmin pääsen edes alle 20 minuutin vauhtiin. Luulen että aika olisi voinut painua jopa alle 13 minuutin, jos en olisi matkalla pysähtynyt ainakin puoleksi minuutiksi tarinoimaan yhden koiran ulkoiluttajan kanssa. Ja sitä paitsi kävin kertaalleen myös kusella.

Harmi että nämä parhaat lenkit osuvat usein huhtikuun alkuun harjoituskauden keskelle, numerolappu rinnassa on turha edes unelmoida tällaisista tuloksista.

EDIT: Täytyy tunnustaa että hiukan fuskasin tuon vitosen pätkän kanssa. En juossut koko matkaa itse, vaan liftasin osan matkasta ohi lentäneen pääsiäisnoidan luudan kyydissä.

Pitkä juostu aurinkoisessa säässä 31 km /avg 122 (61%)/ avg 6:12min-km. Jalkavaivat aivan tiessään ja kadonneet yhdessä yössä. Onhan tuo aprialia-juoksu helppoa ;)

Kävin sitten kuiteski 14 km / 142 (71%) / 6:59 min-km. Parit kerrat välissä venyttelyä. Nyt jalka on siinä kunnossa, että voi askeltaa lähes normaalisti ja kipu on poissa. Pientä vihlontaa vielä nivusen seudulla. Varovasti nyt kiiruhtaen onhan Tukholmaan vielä 69 päivää.

Olen kyllästynyt koko juoksutouhuun. Tuskin lähden lenkille.

Nuo pidemmän puoleiset pyörälenkit, avovesikauden avaukset ynnä muut hieman liioitellut tarinat saattaisivat pienessä aamukohmeessa luettuna mennä läpi, mutta viimeistään tässä vaiheessa tajuaa, että taitaa olla vedätysketjusta kyse.