Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä mieltä olette radioasemien tasosta ja ohjelmatarjonnasta tänä päivänä?

Runtothehills
 Share

Recommended Posts

Mun mielestä se on kaikin puolin surkeaa. Täällä Jyväskylässä lakkasi kuulumasta Radio City ja tuntui, että tuli tyhjiö, mutta sitten onneksi löytyi tämä uusi Radio Rock. Urheilua sieltäkään tosin ei tule niinkuin Citystä tuli, mutta musiikki on hyvää. Aika jännä juttu mielestäni on se, että Radio Suomi alkaa kuulostaa entistä enemmän joltain paikallisradiolta.

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mun mielestä se on kaikin puolin surkeaa. Täällä Jyväskylässä lakkasi kuulumasta Radio City ja tuntui, että tuli tyhjiö, mutta sitten onneksi löytyi tämä uusi Radio Rock. Urheilua sieltäkään tosin ei tule niinkuin Citystä tuli, mutta musiikki on hyvää. Aika jännä juttu mielestäni on se, että Radio Suomi alkaa kuulostaa entistä enemmän joltain paikallisradiolta.

Samaa mieltä. Stadissa jaksaa ehkä hetken kuunnella jotain tiettyä asemaa. Mainoksia yms. juontajien älytöntä lässytystä on niin paljon, että ne harvat musiikkihetket, joista jotkut jopa ovat mieleisiä, eivät vie kokonaisuutta kuuntelemisen arvoiselle tasolle. Ihan sama mikä kanava. Ja näitä paskapuheita sitten vielä toistetaan joillain kanavilla viikonloppuna, ikään kuin ne olisivat sen arvoisia. Toinen toistaan enemmän musiikkiin yms. muuhun hyvään keskittymistä kaikki korostavat kyllä mainospuheissaan ponnekkaasti, mutta muutamankin tunnin kuunneltuaan päähän ovat jääneet lähinnä kanavien tyhjänaikuiset, mahtipontiset tunnarisikermät ja hetkestä toiseen toistuvat samat mainokset. Välillä kun surffaa asemia parikymmentäkin läpi, ei kerta kaikkiaan löydä sellaista, josta tulisi muuta kuin mainoksia.

Samaa mieltä. Stadissa jaksaa ehkä hetken kuunnella jotain tiettyä asemaa. Mainoksia yms. juontajien älytöntä lässytystä on niin paljon, että ne harvat musiikkihetket, joista jotkut jopa ovat mieleisiä, eivät vie kokonaisuutta kuuntelemisen arvoiselle tasolle. Ihan sama mikä kanava. Ja näitä paskapuheita sitten vielä toistetaan joillain kanavilla viikonloppuna, ikään kuin ne olisivat sen arvoisia. Toinen toistaan enemmän musiikkiin yms. muuhun hyvään keskittymistä kaikki korostavat kyllä mainospuheissaan ponnekkaasti, mutta muutamankin tunnin kuunneltuaan päähän ovat jääneet lähinnä kanavien tyhjänaikuiset, mahtipontiset tunnarisikermät ja hetkestä toiseen toistuvat samat mainokset. Välillä kun surffaa asemia parikymmentäkin läpi, ei kerta kaikkiaan löydä sellaista, josta tulisi muuta kuin mainoksia.

Yhdyn edellisten mielipiteisiin. On niin hienoa, kun radiokuuluttaja sanoo: "seuraavaksi tulee jotain "hauskaa"". Hauska voi olla hyvä biisi tai jokin muu juttu. Minulle seuraavaksi on vaikka 3 sekuntia ja radiotoimittajille se on joskus yli 10 minuuttia. Menee keveesti hermot siinä odotellessa ja kuunnellessa pa..ka mainoksia....aarrggh

Kauheasti en musaa radiosta kuuntele. Ihan viime viikkoina olen tosin kuunnellut arki-iltaisin Klaus Flamingin ohjelmia Radio Rockilta - mä kun oon tällainen ikuinen lapsi, jonka on pakko pitää silloin tällöin hevikausi. Klausilla on välillä aika hauskoja valintoja, esimerkiksi tänään Rainbow´n I Surrender suomeksi Markku Aron (!) laulamana.

Joskus olen kuunnellut Groovea aamuisin. Vanha soul ja vaikka Motown-kama piristää toisinaan. Mun mielestä Groovenkin soittolista vaan on kovin suppea.

Jake Nymanin asiantuntevasti koostamia ohjelmia tuli joskus kuunneltua, harvemmin enää nykyisin. Oma viehätyksensä oli aikoinaan Gösta Sudqvistin Koe-eläinpuistossa ja joissakin Norpan ohjelmissa.

Teppo Nättilän southern rock -intoiluun oli mukava joskus eläytyä. Sen sijaan Nättilän Kantritohtoria en kuuntele oikeastaan koskaan. Liekö jotakin ennakkoluuloja.

Ai niin, onhan Rockradiokin herätetty henkiin. Sinänsä ihan hauskaa, että siellä paasaavat samat Tero Liete, Juhani Kansi ja Holle "Leo Eläin tietää!" Holopainen kuin parikymmentä vuotta sitten. Tietääkö muuten kukaan, missä nykyisin luuhaa 80-luvun pirtein rokkiääni Outi Popp?

Kotona työskennellessä kuuntelen radiota paljon. Useimmiten kuitenkin puheohjelmia, etenkin Ylen Ykköstä, mutta toki Radio Suomeakin. Musiikki mieluummin levyiltä kuin radiosta.

Kauheasti en musaa radiosta kuuntele. Ihan viime viikkoina olen tosin kuunnellut arki-iltaisin Flemingin ohjelmia - mä kun oon tällainen ikuinen lapsi, jonka on pakko pitää silloin tällöin hevikausi. Klausilla on välillä aika hauskoja valintoja, esimerkiksi tänään Rainbow´n I Surrender suomeksi Markku Aron (!) laulamana.

Joskus olen kuunnellut Groovea aamuisin. Vanha soul ja vaikka Motown-kama piristää toisinaan. Mun mielestä Groovenkin soittolista vaan on kovin suppea.

Jake Nymanin asiantuntevasti koostamia ohjelmia tuli joskus kuunneltua, harvemmin enää nykyisin. Oma viehätyksensä oli aikoinaan Gösta Sudqvistin Koe-eläinpuistossa ja joissakin Norpan ohjelmissa.

Teppo Nättilän southern rock -intoiluun oli mukava joskus eläytyä. Sen sijaan Nättilän Kantritohtoria en kuuntele oikeastaan koskaan. Liekö jotakin ennakkoluuloja.

Ai niin, onhan Rockradiokin herätetty henkiin. Sinänsä ihan hauskaa, että siellä paasaavat samat Tero Liete, Juhani Kansi ja Holle "Leo Eläin tietää!" Holopainen kuin parikymmentä vuotta sitten. Tietääkö muuten kukaan, missä nykyisin luuhaa 80-luvun pirtein rokkiääni Outi Popp?

Kotona työskennellessä kuuntelen radiota paljon. Useimmiten kuitenkin puheohjelmia, etenkin Ylen Ykköstä, mutta toki Radio Suomeakin. Musiikki mieluummin levyiltä kuin radiosta.

Outi Poppiin on tullut törmättyä Seuran kolumnistina! Mutta en tiedä, onko mimmi enää radiotöissä. Kun radioista tuli nyt puhe, huomaan että en ole edes kuunnellut Radio Rockia. Aamuisin kidutan itseäni Ylen aikaisella noin tunnin verran ja siihen ne radion kuuntelut jäävätkin. Aiemmin saatoin kuunnella Radio Helsinkiä ja Groovea, mutta muita en juuri koskaan. Nykyisin kun haluan kuunnella musiikkia, pitäydyn iPodin soittolistoissani. Uutta musiikkia kurkkaan iTunesin valikoimista.

Surkeaa!

Koko ajan saa vaihtaa kanavaa, kun samat biisit soi joka hemmetin taajuudella. Ja Radio Rock on ollut kans aika pettymys; joskus tulee päivällä ihan samaa kamaa kuin muiltakin. Ei sitä selvin päin jaksa. Tosin, Flemingin jutut viehättävät minuakin. Kai se on annettava periksi, ja ryhdyttävä lataamaan uuteen "multimediatietokone"-puhelimeen oman levyhyllyn sisältöä.

Hauska anekdootti tähän vielä; kuljen aika säännöllisesti bussikyydillä töihin erään ison hautausmaan ohitse. Siinä ei Radio Rock (eikä ennen varsinkaan vanha City) kuulu kunnolla, vaan kuuluu häiriöääniä ja säröä.... Hmmm....

Tampereen seudulla kuuluva 957 on hyvä kanava, tarjonta on rockpohjainen, toimittajat hieman kökköjä mutta eivät ainakaan ole kokoajan höpöttämässä ja tirskumassa siellä.

Tietysti taajuuden arvoa nostaa kiakkoradio , jossa uutuutena on ollut Hiitelän boksi, ihan asiantuntevaa kommentointia ilmeisestä tupsukorvaisuudesta huolimatta.

(niin ja ilman merisää tiedotuksia)

Ihan vaan tiedoksi, kaveri on nimeltäään Klaus Flaming. Liekki juunou

Ihan oikeassa olet. Aikoinaan Klaus Flaming -nimimerkin valitessaan varmaankin ajatteli liekkeilyn lisäksi, että ääntämys muistuttaa sopivasti rautamarski Klaus Flemingiä (n. 1535-1597). Metallimiehiä molemmat.

LISÄYS: Tsekkasinpa muuten piruuttani Väestörekisterikeskuksen sivulta, että Flaming-sukunimi on oikeasti kahdeksalla ihmisellä (ei erittelyä, koska nimiä niin vähän, joten mukana on ehkä kuolleitakin).

Eläviä Flemingejä puolestaan on Väestörekisterikeskuksen tiedossa 24, joista 13 Suomessa.

Radio Rock on hyvä kanava. Ihmetyttää vaan se "soitetaan mitä halutaan"- sanonta. Olen huomannut, että ne haluaa joka päivä soittaa samoja kappaleita. Mä en ainakaan jaksa joka päivä kuunnella kotona yhtä ja samaa levyä. Groove FM:ltä tulee kanssa hyvää musiikkia ja melko vähän puhetta. Radiota tulee tosin kuunnelta vain autossa ja julksissa. Muuten levylinjalla kotona ollessa.

Tämän päivän radiotarjonta on todellakin ala-arvoista. Yhä harvemmin löydän jotain kuuntelemisen arvoista, sen jälkeen kun YLE Q lopetettiin. Minä haluan etta radioohjelmat kuullostavat siltä että siinä on jossain joku ajatus takana- ei vaan että dj:t heittävät (usein) tyhmää läppää ja soittavat sitä samaa musiikkia kun kaikki muutkin.

Ja miksi ei löydy yhtään kanavaa joka keskittyisi pelkkään puheeseen- Jenkkilässähän talk radio on kanavista suosituimpia. Puheella en nyt siis tarkoita "Kainuulainen ala-asteen opettaja Tyyne Niemelä pakinoi kevään tulosta"-tyypisiä puheohjelma joita YLE taannoin lähetti, vaan vetävää, älykästä, ronskia(kin) puhetta joka sekä viihdyttää että panee ajattelemaan. Tämän päivän TEOSTO-korvauksia ajatellen niin sellainen formaatti voisi olla suht halpa toteuttaa.

Radio Rockia kuuntelisin mielelläni töissä, mutta kun se ei jostakin syystä kuulu toimistollamme. Autossa kuuluu ihan hyvin toimiston pihaan saakka, mutta sisällä ei enää. prkl. Joutuu tyytymään Radio Jyväskylään. No ei ihan huono vaihtoehto tuokaan, paitsi että ihan liikaa sieltä tulee kotimaista humppaa.