Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kata81 (Puolikas alle 1:50, maraton 2021?)


Kata81

Recommended Posts

Maanantaina lenkin yritelmä lasten kanssa. Lenkki typistyi 3,5 kilometriin,kun rupesi vettä satamaan. Itseä ei ois niin haitannut, mutta en viitsinyt lapsia katsella.

Lenkin jälkeen tein kotona vielä 30min circuitin.

 

Tiistaina rattaitten kanssa 6km 6:31km/min. Välillä pysähdyttiin rantaan heittelemään kiviä.

 

Tänään 3×1000m vedot  5:01, 5:06, ja 5:02min/km ja 1×1500m veto 5:12min/km. Viimesen vedon aikana alkoi sataa reippaammin vettä niin piti juosta vähän pidemmälle, että pääsi nopeammin kotiin.

 

Huollossa ollut garminin kello lähetetty vihdoin huollosta mulle tai näin mulle on kerrottu. Ei ole mulle asti tullut. Selvittelevät nyt mitä on tapahtunut ja laittavat mulle lähetystunnuksen sähköpostiin toivottavasti huomenna niin voin postiin laittaa selvityspyyntöä.

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Perjantaina 8km 6:12min/km koiran kanssa.

 

Tänään illasta lähdin pitkälle lenkille ja pitkästä aikaa oli mun ihan lemppari juoksusää eli +12 ja puolipilvistä. Juoksu kulki pitkästä aikaa kuin unelma ja  ois helposti mennyt pidempikin lenkki. Ehkä jopa tämän vuoden paras lenkki. 

Sain sykevyöhön patterin aikaiseksi vaihtaa niin pitkästä aikaa syketiedotkin lenkistä. 17km 6:22min/km 139 bpm.

 

Taidan siihen 26.9 Pogostan polkujuoksuun osallistua,kun kerrankin omalla kylällä jotain järjestetään ja tuolla on kyllä kivat maastot juosta muutenkin. Siitä kahden viikon päästä ois se Joensuu run,jos ei korona sotke suunnitelmia. Ei mulla mitään ihmeempää tavoiteaikaa sinnekään ole. Pitää katsoa mihin kunto riittää, mutta aika lähelle sitä 1:50 varmaan menee.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Viime viikon liikunnat: 

Tiistai: pyöräily 15km 50min. Asfalttia, hiekkateitä ja polkua. Löysin samalla kivan vajaan kympin lenkin juoksua ajatellen. Hiekkatietä ja polkua enimmäkseen.

 

Keskiviikko: circuit kotona 30min 

 

Torstai: juoksua rattaittten kanssa 6km 7:15min/km

 

Perjantai: juoksu liikuntakerhoon ja takas rattaitten kanssa 5km yhteensä. 7:15min/km

 

Lauantai: juoksua 10,5km 6:32min/km 140bpmkoiran kanssa uudella lenkillä,jonka keksin tiistain pyörälenkillä. Kiva lenkki ainakin koiran mielestä,kun sai juosta irti melkein koko lenkin. Polkua ja hiekkatietä suurinosa.

 

Sunnuntai: juoksua koiran kanssa 6km 6:31min/km 130bpm.

 

20200905_193209.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Eilen illalla sateen jälkeen vk-lenkki. 8km 5:22min/km 154 bpm. Ekat kilsat oli  vähän nihkeän tuntuista menoa, mutta sitten alkoi sujua paremmin. Yllättävän hyvin jaksoin pitää vauhtia yllä ja luulisin että tuolla vauhdilla saattais puolikaskin hyvänä päivänä levänneillä jaloilla mennä. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Viime viikon liikunnat:

Tiistai: 8km vk-lenkki 5:22min/km 154bpm

Keskiviikko: kävelylenkki 3km

Torstai: juoksu rattaittten kanssa 5km 7:10 min/km 118bpm

Perjantaina: circuit 30min

Launtaina: juoksu rattaitten kanssa 5km 7:10min/km 116bpm, uinti 400m, kävely 4km.

Sunnuntai: pitkä lenkki 90min, 8km polkua ja hiekkatietä ja loput asfalttia. Yhteensä 13,5km 138bpm. Kevyen tuntuista menoa ja aika helpolta alkaa jo tuntua nämä 90min lenkit. Viileämpi sää auttaa varmasti. Eilen illalla oli +9, mutta lyhythihaisella pärjäsi vielä hyvin.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tämän viikon liikunnat:

Maanantai: circuit 30min

Tiistai: 7km vk-lenkki 5:39min/km 140bpm

Keskiviikko: lyhyt pään tuuletus ja koiran ulkoilutus samalla. 4km 6:42min/km 135bpm

Torstai: 5,5km 6:08min/km  142 bpm

Lauantai: 5,5km 7:00min/km 123bpm, uinti 500m

Sunnuntai: 6km 6:08min/km 127bpm. Vettä satoi vähän. Ens lauantaina on se Pogostan polkujuoksu 20km niin jätin pitkän lenkin väliin tältä viikolta. Ei tuolla sateessa ois kyllä huvittanut kovin pitkään juostakaan. Kiva kyllä päästä johonkin tapahtumaan pitkästä aikaa juoksemaan. Vappujuoksu 2019 taitaa olla edellinen tapahtuma,jossa oon juossut.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kylläpä oli kaunis päivä tänään!

Kävin töitten jälkeen kävelemässä rantaa pitkin 3km. Kevyttä köpöttelyä, kun jätkä halusi mieluumin kävellä,kun istua rattaissa. 

Nyt illalla oli pakko käydä edes pikkuisen juoksemassa 3,5km 6:27min/km 131bpm. Muutama lyhyt reippaampi veto matkalla. 

 

Minun kannalta onneksi tuo koronarypäs on naapurikunnassa niin ei peruuntunut lauantain polkujuoksu tapahtuma. 45 on ilmoittautunut ja hieno juoksusää tulossa. Toivottavasti ei enempää korona tapauksia tulisi ja voisivat Vaarojen maratonin järjestää.

IMG_20200924_181556_474.jpg

20200924_192639.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tämä viikko mennyt enimmäkseen palautellessa tuosta polkujuoksusta. Parina päivänä oli reidet aika jumissa ja rappusten alastulo vaivalloista. Eri tavalla kipeytyy jalat äkkiseltään kuin asfalttijuoksusta. Tykkäsin kyllä kovasti tuosta tapahtumasta ja tais olla eka kerta, kun mulla oli joku muu juoksukaveri kuin koira tai omat lapset. Ihan kivaa vaihtelua juosta ja höpötellä samalla. 

Kipinää jäi kyllä polkujuoksuun ja kiva ois joskus tulevaisuudessa juosta pidempääkin matkaa poluilla, kun saa kuntoa parannettua ensin.

 

Tälle viikolle kertyi juoksukilsoja 22 ja kävelyä 10km. Nyt illalla kävin 8km, josta 3km testailin puolikkaan vauhtia. 5:10min/km meni tuo 3km. En kyllä usko, että alittuu 1:50. Parhaani yritän. Katsotaan mihin se riittää. Ensi lauantain ois siis Joensuu Run ohjelmassa🙂.

20201001_202231.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nyt vasta huomasin että, nettoaika oli 1.51.59.  Vuosi sitten juoksin Helsinki Twillight runissa 10km 56 min. Puolikkaalla meni 10km 53.22 eli oikeaan suuntaan ollaan menossa👍🙂

Nyt oon miettinyt sitten uusia tavoitteita. Koko maralle tekis kovasti mieli taas treeniata, mutta en tiedä miten aika riittää muun elämän ohessa🤔. Ehkä teen niin että rupean joka tapauksessa juoksemaan pidempiä pitkiksiä eli  kahden tunnin lenkkejä silloin kun pystyy ja katson sitten keväällä osallistunko ensi keväänä/syksynä puolikkaalle vai kokonaiselle. Varmasti pidemmät lenkit parantaa kuntoa myös puolikkaan ajan parannusta ajatellen. 

Ensi vuonna pääsenkin siirtymää  ikänais-sarjaan, kun tulee 40v mittariin. Oisin muuten ollut tuolla miun puolikkaan ajalla toinen N40 sarjassa. Ei ollut kovia juoksijoita tänä vuonna ainakaan tuossa sarjassa.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy