Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kata81 (Puolikas alle 1:50, maraton 2021?)

Recommended Posts

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No niin Joensuussa puolimara juostu aikaan 1:52 166bpm 5:21min/km ja oon kyllä aikaan tyytyväinen. Kaikkeni annoin ja nopeampaa en ois tässä kunnossa päässyt. Mulla oli samantasoinen kaveri vetoapuna

Viime aikoina on alkanut olla sellainen olo,että ois kiva purkaa juoksu höpinöitä jonnekin, joten päätin aloittaa uuden päiväkirjan tänne.  Kroppakin alkaa tuntua suht omalta raskauden jälkeen. K

Tänään oli Pogostan polkujuoksu. Lähtö oli 11.00 mikä mulle oikein sopiva lähtöaika. Ajeltiin sinne pikkusen ennen lähtöä. Meiltä ei ole kotoa sinne kuin 25km. Mies ja lapset retkeili ja paistoi makka

Posted Images

Sunnuntaina mentiin mummolaan ja siellä kävin helteen helpottaessa illalla lyhyen maisemointi lenkin Ruutin kanssa 7:00 min/km. Sykkeitä en ole nyt kuukauteen seurannut. Garmin vivoactive 3 pimeni ,kun kävin uimassa sen kanssa vaikka pitäisi vedenkestävä olla. Onneksi takuuta jäljellä niin toivottavasti saan uuden kellon lähiaikoina. Nyt ollut käytössä vanha polar 400,mutta sykevyötä en ole jaksanut käyttää.

Tänään satanut koko päivän niin mentiin koko perhe telinevoimistelu salille. Lapset sai purkaa siellä ylimääräiset energiat ja tehtiin miehen kanssa vuorotellen 35min circuit.

• Like 1
  • Thanks 1

Tänään iltalenkki kuopuksen mentyä nukkumaan eli  puol kasilta. Kävin tänään postista uudet lenkkarit. Stadiumissa oli hyvät alet niin en voinut vastusta kiusausta. New balance W 890 V8 ja hyvin tuntui toimivan tämän päivän lenkillä. Juostiin Ruutin kanssa 10km 61min 6:04min/km.

• Like 2

Eilen oli tarkotus käydä tunti pyöräilemässä,mutta se jäi lyhyeen,kun alkoi satamaan vettä kaatamalla. 6,5km  kerkisin ajaa ja kastuin aika huolella. Takki oli sentään veden pitävä. Tein tuon pyöräilyn päälle core jumppaa 20min ennen saunaa. Oon nyt käynyt välillä pyöräilemässäkin,kun mies osti itselleen toisen pyörän niin minä oon tehnyt lenkkiä välillä sillä toisella. On mulla sellainen mummopyörä ollut aikaisemminkin,mutta sillä ei viitsi paljon matkaa ajella😁

Tänään kävin iltalenkkinä pitkiksen juoksemassa ja sää oli kyllä huomattavasti parempi kuin eilen. Aurinkoista ja lämmintä. Juostiin ensin Ruuti-koiran kanssa 8,5km ja samalla kun toin koiran kuistille join 3dl vettä ja otin yhden geelin. Sitten juoksin vielä reilun kympin, että sain 2h täyteen. Ekat 8km oli taas vähän nihkeää menoa. Sitten sujui paremmin.  2h 19km ylämäet menin kävellen. Ei kyllä vielä ihan helposti mene parin tunnin lenkit,mutta kiva on taas pidempiäkin lenkkejä juosta ja päästä lähemmäs sitä kuntoa missä oli ennen raskautta💪😊

• Like 3

Eilen lepopäivä ja paluu töihin kesälomilta.

Tänään venähti vähän myöhäksi lenkille lähtö. 20.45 vasta pääsin lähtemään ja hoidettiin koiran ulkoilutus samalla. Tosi hiostavan kostea ilma ja hiki virtasi, vaikka ei muuten kovin kuuma enää ollut. Pakollinen Ruutin uimis tauko pidettiin matkalla. 5.66km 6:14 min/km. Onneksi mulla ei nuo ilta-juoksut yö-uniin vaikuta mitenkään. Ihan yhtä hyvin nukuttaa aina jos ei kukaan herättele. Ja jos pitää valita niin mieluummin juoksen illalla,kun aamulla.

IMG_20200728_220210_871.jpg

• Like 3

Eilen keskiviikkona kahvakuulan kanssa circuit 30min.

Tänään illalla 2km kevyttä hölkkää ja sitten 3x1km vedot. 05:11, 05:14 ,05:16min/km. Sadetutkan mukaan piti sataa niin laitoin päälle vedenkestävän takin. Se ei hengitä juuri yhtään niin ei ollut paras valinta varsinkaan kun ei satanut ihmeemmin. Muutenkin tuntui kuin ois painot ollut jaloissa. Tosi raskaan tuntuista menoa. Oli tarkotus juosta 4 vetoa, mutta ei sitten huvittanut niin hölkkäilin kevyesti loput 2km kotiin.

• Like 3

Torstaina ja perjantaina kävelyä 4km pururataa ja pellonreunaa pitkin koiran kanssa. Samalla kuuntelin  Polkuporinoita poadcastia.

Tänään kävi iltalenkillä koiran kanssa. Juostiin  12,6km keskitahdilla 6:04 min/km.  Jalat tuntui taas kevyiltä ja oli kiva juosta😊

IMG_20200801_203538_735.jpg

• Like 2

Eilen meni ilta metsässä mustikoiden perässä juostessa. Sankollinen sain kerättyä😋

Tänään piti käyttää mielikuvitusta,että sai edes jonkinlaisen lenkin tehtyä. Mentiin lasten kanssa läheiselle urheilukentälle. Isommat pyörillä ja pienin rattaissa. Hölkkäiltiin sinne ja  harjoiteltiin siellä vähän pituushyppyä,juoksua ja pallonheitto huomisia lasten "kisoja" varten. Tein itsekin siinä sivussa ehkä 5-6 x 50m  vedot. Täällä on vaan tuon pituinen pätkä päällystetty juoksua varten ja muuten hiekkakenttää. Tytöt meni sieltä suoraan kotiin. Itse hölkkäilin kiertoreittiä kotiin rattaiden kanssa. En ole tainnut viime kesän jälkeen rattaiden kanssa juostakaan,kun poika ei enää kovin pitkiä aikoja viihdy rattaissa ja haluaa usein välillä kävellä itse. Nyt jaksoi aika hyvin olla, kun oltiin urheilukentällä välillä.

6km 6:55min/km  ja maksiminopeus 3:23min/km.

• Like 5

Eilen kävin lasten yleisurheilukisojen jälkeen juoksemassa lyhyen 4km 6:50min/km lenkin ja samalla hoitui koiran lenkitys.

Tänään juoksin rattaitten kanssa urheilukentälle 3-vuotiaan pyynnöstä ja siellä muutama 60metrin veto. Sieltä kiertotietä kotiin. 6km  7:00min/km 

Yllättäen pääsen osallistumaan itselle ihan uuteen tapahtumaan viikon päästä. Sisu-seikkailuun Kontiolahdelle. Työkaverin pari oli telonut kätensä,eikä pysty osallistumaan sinne, niin meen kaveriksi.  Tuolla on usempi eri pituinen sarja ja niille suuniteltu rata, jossa liikutaan meloen,pyöräillen ja juosten koko ajan suunnistaen lisäksi radan varrella on yllätystehtäviä. Aluksi saadaan kartat ja sitten suunnitellaan reittivalinnat rastilta toiselle. Meidän sarjassa on suunilleen 30-40km pyöräilyä, olikohan vajaa 10km juoksua , melomista 1-2km. Saa nähdä keretäänkö kaikki rastit etsiä 5-6h on aikaa.  Varmaan ihan kiva tapahtuma. Melonut en tosin ole ikinä. En tiedä keretäänkö harjoitella ennen ensi viikonloppua. Tuolla tosin mennään semmoisella mihin mahtuu kaksi niin ehkä päästään eteenpäin,jos toinen osaa paremmin🙈🤭

• Like 5

Viikonloppuna ei tullut liikuntaa harrastettua,kun ei oltu kotona. 

Eilen kävin lenkillä koko köörin kanssa. Tytöt pyörillä, poika rattaissa ja koira juoksuvyössä. 6km 6:50min/km. 

Tämä viikko pitänee ottaa kevyemmin kun lauantaina on Sisu-seikkailu. Suoritusaika max 7h ja aikalailla varmaan saadaan se aika menemään. Kaikki energiat ja juomat pitää kuljettaa mukana. Suklaata,geelejä ja urheilujuomaa tarkotus ottaa mukaan. Nesteen määrä vähän mietityttää. 1,5l menee repussa ja litra pyörässä, ehkä pitää vielä toinen litran pullo viritellä pyörään. 15C aamulla lämmintä ja iltapäivällä 20C.

• Like 6

Tänään oltiin kaverin kanssa siellä Sisu-seikkailussa. Kuusi tuntia 38km ajettiin Kontiolahden maastossa ja välillä oli tehtävärasteja. Mentiin esimerkiksi pyörää taluttaen vesistön yli missä metrin verran vettä eli mulla melkein vyötärölle asti. Onneksi oli suht lämmin ilma ja tuo ylitys oli loppumatkasta. Kaikkia rasteja ei keretty edes hakea,kun kummatkin ollaan vähän suunnistettu,mutta yllättävän hyvin pysyttiin kartalla tällä kokemuksella eikä eksytty🙈.  Ihan hyvä pitkä treeni ja kokemuksena kiva, mutta ei musta seikkailu-urheilijaa taida tulla.

Täällä meidän kylällä on muuten 26.9 Petkeljärven kanssallispuistossa polkujuoksutapahtuma 20km ja kovasti tekisi mieli sinne mennä,kun on niin lähelläkin ja siitä kahden viikon päästä Joensuu runilla puolikas, johon oon jo ilmoittautunut. Vähän niukasti jää palautumis aikaa, kun tuo 20km on poluilla mulle aika kova suoritus.

• Like 4

Tämä viikko mennyt palautellessa Sisu-seikkailusta ja parannellessa isovarvasta. Onnistuin töissä lyömään sen rappuseen,mutta en onneksi kovin pahasti. Pari päivää häiritsi vähän kävelyä. Nyt ei tunnu enää ollenkaan kipeältä.

Keskiviikkona kävin juoksemassa 6.5km 6:01min/km ja äsken 13.5km 6:16min/km. Raskaan tuntuista menoa. Täällä oli kyllä tänään aika lämmintä vielä illallakin +20.

• Like 2