Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tylsimys (Kainuu Trail Run 78km)


Recommended Posts

Viikko 35, paluu töihin.

 

Ma: Perusvoimaharjoitus 48min, painotus yläkropassa&keskivartalossa jalkojen ollessa hieman kipeät.

Kuitenkin tosi kevyt voimaharjoitus, ylläpitäväisempää sorttia.

Ti: Iltamyöhäsellä teknisiä mutta flättejä polkuja 77min 13.10km, HR135(Pk1) 5:56min/km. Hyvät fiilikset, ekaa kertaa tuikun valaisemana tänä syksynä.

Ke: Polku VK: yht. 37min 8.17km sis. 2x3.5km semihelppoa polkua VK1 rytmillä, 4min palautus. Sama polkuveto edestakaisin.

Meno: 15min 3sek HR163 

Paluu: 15min 2sek HR163

Aika kevyttä menoa, näytti menomatkalle 3,52km ja paluulle 3,59km. Tahti varmaan osuu siihen ~4:13min/km.

Ei tuntunut kamalan kuormittavalta vaikka vauhti olikin soveliasta. Eikä tosin pidäkään AerK:in ollessa juurikin tuo 163bpm.

+Polulle siirtymät MTB yht. 39min.

To: Mäkiharjoitus 86min HR142 11.61km 7:27min/km nousu 851m. Laskettelurinne ylös, tekninen polku alas. Rinne loiva, polku alas napsun jyrkempi. Hyvää tasaista työstöä. Ei mitään erityistä mainittavaa.

Pe: Alkuun kuntopiiri olkkarissa 16min, muutamat lantion/pakara alueen liikkeet. Sen jälkeen siirtymä lentopalloon  MTB:llä 21min, Lentopallo 62min HR108, MTB kotiin 18min. Yht. 1h 57min päivän kevyet liikunnat. Hyvä aktiivinen palautuspäivä.

La: Mäkiharjoitus 2h 21min HR137(Pk1) 20.10km 7:02min/km Nousumetrit 1386m. Loivahko rinne ylös ja sama reitti alas. Hyvä tasainen työstö ilman hyytymisiä. Tarkoitus siirtyä syksyn mittaan jyrkempiin kulmiin, mutta nyt alkuun vielä loivan kulman työstöä.

Su: Aamupäiväsellä vaihtelevin alustoin perusjuoksua 126min 26.02km HR144(Pk1) 4:52min/km. Nousumetrit 117m. Polkua kolmisen kilometriä, kahdeksankunta kilometriä soratietä ja loput asvalttia. Helppo kulku aina ~22km asti, sitten alkoi vähän jäykistymään jalat.

Iltapäivällä vielä huoltava MTB 49min HR119.

 

Harjoitustunnit: 12h 5min, Juoksukilometrit 79km. Ei mitään erityistä mainittavaa. Mukavasti kulki hyvällä treenirytmillä koko viikko omalla painollaan. Ensi viikko vähän kevyemmin, kaksi kehittävää viikkoa kuitenkin takana.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aloitetaan nyt puolimaraton-projektin kunniaksi ainakin tämän harjoitusjakson ajaksi treenipäiväkirjan pito tänne foorumille. Tosiaan tavoiteaika puolikkaalle on sub 1:16. Juoksuharrastusta takan

Marras + Joulukuu.   Vähän aikaa ollut nyt taukoa treenien päivittelyn suhteen tänne omaan ketjuun. Marraskuu alkoi heti ylimenokaudella, 2 juoksutonta viikkoa. Sen jälkeen on menty aikalail

Viikko 43 Ma: Flunssa oikeastaan ohi, vielä töistä pois odotellessa koronatestin tulosta. Illalla logistiikkafillarointi 18min. Testi negatiivinen. Ti: 8 päivän juoksutauon jälkeen lenkki, 8

Viikko 36.

 

Ma: Lepo.

Ti: Koko kropan perusvoima 55min, vähän raskaammin tällä kertaa.

Ke: Polkujuoksu 1h 16min 15.47km sis. 2x~3,5km helpohkoa polkua @VK1, 4min pal. Sama treeni kuin viime KE.

Meno: 15min 26s HR167

Paluu: 15min 33s HR166

Korkeammat sykkeet ja hitaampi vauhti kuin viime vko. Polku tosin mutaisempi ja olisi ollut tarvetta otsalampulle. Juoksin myös siirtymät (viime vko pyörällä) mikä vaikutti varmaankin hieman vauhti/syke suhteeseen. Ihan ok fiilis kuitenkin vaikka data toista sanookin.

To: MTB 101min, HR110. Vähän ehkä turhankin kevyttä pyöräilyä. Ok fiilis.

Pe: Lentopallo 88min + siirtymät MTB 36min. Kevyt setti.

La: Polku/metsäjuoksu, seuran yhteislenkki 1h 43min, HR140 7:07min/km. Tosi teknistä pätkää, välillä ei polusta tietoakaan. Sykkeet oli kyllä tosi korkealla. +siirtymät MTB 40min.

Su: Mäkiharjoitus 2h 6min HR143, 18.88km 6:41min/km Nousumetrit 1264. Loivahkoa rinnettä ylös-alas. Hyvä kulku, lähinnä musiikin kuuntelua sen kummemmin treeniä miettimättä.

 

Harjoitustunnit: 10h 30min. Juoksukilometrit 48.87km. Tällä viikolla vain kolmena päivänä juoksua. Pitkälti maastopyörällä kevyitä minuutteja keräillen. Ihan palautunut fiilis loppujen lopuksi, vaikka +10h on mulle aika mojova määrä. Katotaan miten lähtee tuo 11,5h/vko average lutviutumaan. Ainakin näin 3 viikon jälkeen tuntuu ihan mahdolliselta.

Link to post
Share on other sites

Viikko 38

Ma: Sali, perusvoima 57min, keskiraskaasti

Ti: polkujuoksua asvalttisiirtymien kera 15.77km HR134 5:20min/km. Vallan hyvä fiilis. Perustreeni.

Ke: 8km juoksua metsäautotiellä ja helpolla polulla 2x3,7km VK1 4min pal.

1) 14:03 HR165 3:49min/km

2) 14:09 HR166 3:50min/km

Se polku, jolla olen tehnyt pari viime keskiviikkoa tän setin oli niin märässä kunnossa ettei sinne voinut mennä juoksemaan. Eipä ollut tämäkään reitti kovin kaksisessa kunnossa. Järkyttävä keli. Ok kulku. 

+mtb siirtymät 45min.

To: Mäkiharjoitus 88min 9.1km HR140 nousumetrit 1097. Jyrkähköä teknistä polkua ylös alas. Hyvää dataa, jalkojen lihakset kuitenkin aika väsyneet treenin päätteeksi.

Pe: Lenttis 80min +mtb siirtymät 40min. Perus. (piti olla gravel, mutta posti pitää mun pyörää terminaalissa tuossa 2km päässä eikä saa sitä lähetettyä!!! Saatana, 2 iltaa jo istuttu turhaan kotona kun on luvattu toimittaa!) 

La: Juoksua vaihtelevilla alustoilla 127min 23.71km HR134 5:22min/km. Mahdollisimman hitaasti turhaan puskematta. Ok, ei kummempaa väsymistä lenkin aikana. 

Su: AP: mäkiharjoitus 118min 15.77km HR130 nousumetrit 1077 7:39min/km. Ei vaan löytynyt hyvää perusvirettä tänään, jäi hitaaksi eteneminen. Sykekin hädin tuskin PK1. 

IP: roskakilsoja maantiellä 8.82km 45min HR140 5:06min/km. Todella korkeat sykkeet ja jalkoja kivisti, minuutit täyteen väkisin.

 

Harjoitustunnit 12h 0min Juoksua 80,8km.

Olipa olematon sunnuntai, heräsin vasta 10:30 jostain vitun syystä ja uskon että se pilasikin osittain päivän treenit. Unta yli 11h ja koko päivän väsytti, 8h unilla on paljon virkeämpi päivän läpi ja saa myös seuraavana iltana unen päästä kiinni. Arkena treenit meni paljon mukavemmin. Ens viikko taas kohti 12h, mutta jos sunnuntain meininki jatkuu niin sitten pitää levätä. Motivaatio hyvää ja ruoka maistuu, en ole vielä kovin huolissani 🙂

Link to post
Share on other sites

Viikko 39

 

Ma: Perusvoima 49min, tod. kevyesti sunnuntain huonosta vireestä pelästyneenä.

Ti: Graveli tuli vihdoin!! Gravelia 84min 30,6km 21.9kmh HR119. Mukavaa puuhaa!

Ke: Auton haku huollosta juosten 74min 17.04km. Alkuun pk1 alarekisterillä ~4:30min/km 8km siirtymä soratielle. Suht. tasaisella soratiellä 2x3km VK1 4min pal. vedot. 1) 3:44min/km HR165 2) 3:41min/km HR167 (VK1 = 160-170bpm). Loppuun pk1 juoksua pari kilsaa. Varmaan yksi parhaista tekemistäni treeneistä koskaan. Hurjan helppoa oli vk1 juoksu, tuntui että 20s kiristäisi min/km vauhdista vielä kevyesti. Tämä siis itselleni kovan määrän keskellä.

To: Mäkiharjoitus 88min HR143 (pk1) 13.12km 6:43min/km nousum. 856 (oikeasti n. 920m!). Hyvä vire jatkuu. Tosi ripeätä nousua ja laskua loivaan kulmaan. Ylös aika paljon kevyellä juoksulla myös.

Pe: Lentopallo 77min HR117 + Gravelilla siirtymät 35min HR117 + 16min HR126. Hyvä aktiivinen palautuspäivä. Lenttis olis tarkotus jättää pois, mutta jotenkin sinne ajautuu aina perjantaisin lätkimään nahkapalloa.

La: AP: Mäkiharjoitus 1h 58min HR141 12.34km nousum. 1127 9:36min/km. Teknistä nousua ylös-alas. Hidas verttausta ajatellen. Tähän treeniin vähän huonompi vire, jäi turhan lyhyeksi myös.

IP: Gravelilla siirtymät frisbeegolfiin 55min HR116.

Su: AP: Polkuja suht. kevyesti 73min 12.06km HR135 6:04min/km. Osittain tosi hitaita polkuja. Ihan ok kulku.

IP: Sileän juoksua 43min 8.48km HR131 5:04min/km. Aika hyvä kulku, paikkauslenkki kun aamun treeni jäi tyngäksi.

 

Viikko yht. 11h 56min Juoksua 63km.

Perusrakenteesta poiketen Ti pyöräily polkujuoksun sijaan ja sunnuntaina ei kunnon pitkistä. Oli kyllä varsin kevyen tuntuinen viikko loppujen lopuksi. Ensi viikko pitäis ottaa taas kevyemmin. Malttaakohan... 😄

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Viimeisen parin viikon puhteet:

 

Vko 40 (kevyt)

Ma: Lepo.

Ti: Puntti, perusvoima 44min + päälle lyhyt hölkkä 9min.

Ke: Gravelilla kevyesti 55min, HR120. Piti juosta vk:ta mutta ei ollut vire kunnossa vetoihin.

To:  Mäkiharjoitus 87min sis. tehoja mäkeen (mäkilooppia sisältäen tiukan ylämäen, heti perään teknisen alamäen ja sitten lyhyen flätin osuuden.) 7:48 & 8:02 VK1-VK2. Yhteensä harjoitus 13.39km 770m nousu. avg HR137. VK-osuus ilman sauvoja.

Pe: Tosi kevyesti gravel 2h 36min HR85

La: Lepo

Su: Mäkiharjoitus 1h 46min 1165m nousua, pk1.

Yht: 7h 40min Juoksua 28,8km

 

Vähän tuntuu että kuorma alkaa kasaantumaan. Ongelmaksi tuntuu lähinnä muodostuvan tuo palauttava viikko, kun sillekin pitäisi kuitenkin saada määrää +10h pysyäkseni 11,5h viikkokeskiarvossa. Annoin kuitenkin tuntien repsahtaa kunnolla tavoitteesta, jos saisi nyt noi kehittävät viikot vietyä läpi kunnialla.

 

Vko 41 (Kehittävä, ma-to reissutöissä tuurin kyläkaupalla.)

Ma: Polkujuoksun yritys, 12min. Paskaa, ei löytynyt mitään netissä luvattua luontopolkua.

Ti:  Asvaltilla pitkän päivän jälkeen totaalinen pakkopulla, 35min 6,72km 5:13min/km HR130. Ei vaan pidempään kiinnostanut, polvia ja nilkkojakin kivisti koko päivän kävelyn/seisoskelun jälkeen.

Ke: Lepo, hotellihuoneeseen jämähdys.

To: Paluu Vaasaan, mäkiharjoitus 49min 7.43km 6:41min/km HR145(pk1) nousua 492m. Kroppa vielä työviikosta väsynyt. Eipä siinä mitään ameriikan temppuja tehdä.

Pe: AP: maantiejuoksu 1h 6min 14.81km 4:29min/km HR144(pk1) Yllättävän hyvää perusjuoksua reippaasti, kuitenkin vielä selvästi pk1 puolella.

IP: Lentopallo 85min.

La: AP:Mäkiharjoitus 120min 17.88km 6:43min/km HR146(pk1) Nousua 1170m. Hyvä peruskulku, jonkin verran kivisti taas polvia ym. niveliä tuo tekeminen.

IP: lyhyt voimatreeni 10min + gravelilla 114min HR120.

Su: AP: perusjuoksua poluilla ja maantiellä 149min 27,36km 5:28min/km HR139. Aika väsyneet koivet jo lähtiessä. Sitkuttamalla se kuitenkin tuli aika kivasti loppujen lopuksi.

IP: Gravelilla 80min HR120.

 

Yht: 12h 3min 76,4km. Aika saatanan tyhmä viikko. Ei mitään laadukasta tehotreeniä tai voimaharjoitusta. Ekat 4 päivää pilalle töiden takia, viikonloppuna sitten väkisin minuutit täyteen. Ensi viikko taas tuurissa, pakkasin jo firman pakuun gravelin niin pääsee Ti ja Ke ajelemaan, Ma jos saisin käytyä hotellin salilla. Se tuli selväksi ettei juoksua voi 11h jalkojen päällä olon jälkeen harrastaa : )

Link to post
Share on other sites

Viikko 42

Ma: puntti 30min

Ti: gravelia 47min

Ke: illalla kurkussa pieniä tuntemuksia, lepo

To: sairaana

Pe: sairaana

La: sairaana

Su: sairaana

 

Yht. 1h 27min juoksua 0km.

 

Mahtavaa. Eipä ole juurikaan olo mennyt parempaan suuntaan... Saa heittää haaveet 475h harjoitustunneista tämän myötä. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ma:Lepo

Ti: Sali kevyesti 33min + hölkkä päälle 14min

Ke: Juoksu 44min 8.11km sis. 9x20-35sek täysiä. Hyvä tuntuma. 

To: kevyt gravel 30min

Pe: AP hieronta 60min

IP hölkkä 15min loppuun 4*100m rennosti. 

 

Kuten yllä olevasta huomaa, kevyesti on kuluva viikko mennyt. Kroppa tuntuu palautuneen tosi kivasti, jalat sopivan pintakireät, ei kuitenkaan väsyneet. Vilkaisin lähtölistaa ja huomasin että Ari-Pekka Lassilan nimi oli tupsahtanut sinne, ja lähtee selkeänä ennakkosuosikkina liikenteeseen. Täytyy toivoa itselle huippukulkua huomiselle. Taktiikkana on kyttäillä ekat 10km. Jos joku aloittaa ylikovaa, niin antaa mennä. Ennakkoluulottomasti vaan heti paukusta matkaan ja oma paras suoritus kehiin, niin kaikki on mahdollista 🙂

 

 

Link to post
Share on other sites

Nojoo, kisat kisailtu. Loppuaika 1:07:59 varsin tasaisella, nimittäin tasaisen lattealla suorituksella. 3. sija kotiin tuomisina. Eipä siinä, päivän vire ei vain ollut tänään kovin kummoinen. Pari viikkoa sitten sairastetulla flunssalla saattoi olla osansa asiassa. Ihan ok kuitenkin, 3minsaa viime vuoden ajasta pois, vaikka reitti olikin tänä vuonna ihan järkyttävän hitaassa kunnossa. Sinänsä 1. ja 2. sijat oli otettavissa, ei vain tänään. Btw, virallinen aika oli 1:08:29, mutta siinä kävi joku kämmi kaiketi, tai sitten sähläsin kellon kanssa, mene ja tiedä.

Katsotaan nyt jos tuo nutsi sais ilmoitettua että järjestetäänkö Köykkyriä vai ei, niin tietää voiko kauden laittaa pakettiin ja siirtyä ylimenokauteen.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Tavoitteiden kirkastuminen

 

Nojoo, nyt tuli tehtyä päätös ensi kauden päätavoitteesta: Kainuu Trail Run, Hossa 78km. Majoituskin tuli jo varattua, kun siellä on niin vähän kapasiteettia. Karhunkierroksella varmaan tulee myös juostua, mutta luultavasti vain 34km ja vähän säästellen. Hossaan ei ole muuta tavoitetta kuin juosta mahdollisimman tasainen suoritus. 

 

Treenitkin tiukkenee. Viime viikolla tuli 11h 44min treeniä, juoksua 96km.

 

@Seppo vaihdatko otsikoksi "Kainuu Trail Run 78km" Tänks. 

Link to post
Share on other sites

Viikko 1

Ma: lepo

Ti: perusjuoksu 50min + LKH31min

Ke: Juoksua 19km sis. 30min 80% polulla. 

To: 120min perus pk. 

Pe: lkh 60min + kiipeily 24min

La: juoksu 1h 11min sis. 45min kiihtyen n. 2:30min mäkeen 85%->95%

Su: pk pitkis 4h 50min 49km.

Yht. Liikuntaa 13h 5min josta juoksua 10h 25min/110km

 

Tän kummempaa rapsaa ei nyt irtoa. Ei jaksa kahta viikkoraporttia tehdä kun valkulle tulee joka viikko rustailtua omansa 🙄. Hyvä viikko anyways, ens viikko kevyt. 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy