Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Keuruun yömaraton 10.7.2020

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Keuruulle menossa juoksemaan maratonin. Startti klo 20.15. Nyt 1. lomaviikko menossa ja olen onnistunut vähän myöhäistämään vuorokausirytmiä. Mutta mitenkäs syömisten kanssa tuon myöhäisen lähdön kanssa... Normi aamiainen herättyä ja vähäkuituinen lounas ennen kuin lähdetään ajamaan kohti kisapaikkaa (14 ja 15 välillä). Siitä vielä 6 tuntia starttiin. Ei ole itsellä kokemusta tämmöisestä starttiajasta eli vinkit kelpaa, mitä tuossa vielä voi syödä. 

Tietääkö muuten joku Hämeenlinnan ja Riihimäen tietöistä? Hidastavatko paljon matkantekoa? 
Joku muu lähdössä Keuruulle?

Link to post
Share on other sites

Keuruulle ollaan menossa, ties monennettako kertaa. Tänä vuonna arvonnassa matkaksi osui puolimaraton. Aiemmin olen siellä aina juossut maratoni, mutta nyt ei oikein sopinut ohjelmaani.

 

Minä olen syönyt aina ihan normaalin päivärytmini mukaan, kun edessä on ollut maraton Keuruulla. Lounas ennen puolta päivää, kahvit kolmen nurkilla, kevyt välipala neljän-viiden nurkilla ja joka välissä paljon juotavaa. Matkaevääksi olen ottanut vielä voileivät ja/tai banaanin, jonka olen syönyt ennen starttia.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
On 8.7.2020 at 12.46, hatapa kirjoitti:

Minä olen syönyt aina ihan normaalin päivärytmini mukaan, kun edessä on ollut maraton Keuruulla. Lounas ennen puolta päivää, kahvit kolmen nurkilla, kevyt välipala neljän-viiden nurkilla ja joka välissä paljon juotavaa. Matkaevääksi olen ottanut vielä voileivät ja/tai banaanin, jonka olen syönyt ennen starttia.

 

 

 

 

Kiitos tästä neuvosta! Tavoitteena oli että startissa ei ole vatsa täysi, eikä tulisi bajamajakeikkoja. Yksi pitstop tuli, puolessa välissä, mutta ei enempää. Päivällä syöty ruoka ei muuten muistutellut matkalla. Haastava ajankohta kyllä juosta maraton, mutta tulihan koettua!

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy