Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Fatdofdof (Swiss Alps 100 2021 100km sub20h)


Recommended Posts

3 tuntia sitten, Tylsimys kirjoitti:

Sopiiko kysyä minkälaiset sun sykearvot on? Meinaan aika paljon treeniä tuntuu tulevan 150bpm kieppeillä. Itsellä AerK 163bpm ja täytyy sanoa että olisin ihan rikki jos treenaisin sykkeellisesti noin kovaa. Sä näytät kuitenkin pysyvän ehjänä!

Leposyke jossain 40-50välillä en tiedä tarkkaan maksimisyke noin205 pelkällä nenällä pystyy hengittämään ihan hyvin 165-168bpm asti 150bpm on jossain PK2 alueella sitä pitäis ehkä vähän vähentää ja lisätä PK1 mutta en sitten tiiä hyvin palautuu jalat näin eikä loukkaantumisiakaan ole ikinä

Link to post
Share on other sites
  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pe 1h venyttely/lihaskuntojumppaa   La 17.08km 5:42min/km 136bpm +173m Sählypoikien kanssa juoksentelua   Su 30.06km 6:57min/km 156bpm +1 423m Mutapoluilla pyörimistä 

Joo-o 48km Trailjuoksukisa +2600m vettä satoi suunnilleen samalla tavalla kuin avaisi suihkun tuplasadetakki päästi vedet läpi reilun tunnin kohdalla. Tilannetta ei varsinaisesti helpottanut akillesjä

La 30.79km 6:15min/km +1022m  Kevyttä poluilla poukkoilua ja vuoden eka shortsilenkki jeejee kesä tulee

Jos tavoitteet on tuolla yli 100 km:n vuorikisoissa, niin kyllä sitä tylsää PK1-treeniä kannattaa välillä (tai aika paljonkin) tehdä. Ihmisen kroppa toimii sillä tavalla kummallisesti, että ne parhaat harjoitusvaikutukset ultrasuorituksiin tuppaavat tulemaan aika matalilla tehotasoilla. Tosin siellähän ne kisatkin viihdytään. En tiedä ketään, joka pystyisi pitämään syketason edes lähellä aerobista kynnystä yli 10 h. 

Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Jos tavoitteet on tuolla yli 100 km:n vuorikisoissa, niin kyllä sitä tylsää PK1-treeniä kannattaa välillä (tai aika paljonkin) tehdä. Ihmisen kroppa toimii sillä tavalla kummallisesti, että ne parhaat harjoitusvaikutukset ultrasuorituksiin tuppaavat tulemaan aika matalilla tehotasoilla. Tosin siellähän ne kisatkin viihdytään. En tiedä ketään, joka pystyisi pitämään syketason edes lähellä aerobista kynnystä yli 10 h. 

Joo siis noin pitkää kisasuoritusta on aivan turha yrittää 150bpm keskisykkeellä viime kesän 100km kokeilu meni 125bpm keskisykkeellä. Täytyy vaan ottaa enemmän PK1 reeniä ohjelmaan. Itse kisaanhan mennään ihan puhtaasti nauttimaan maisemista ilman kiirettä, muuten siitä ei tuu yhtään mitään.

Link to post
Share on other sites

Ma aamu 10.14km 5:00min/km 147bpm +51m

Ti aamu 10.09km 5:22min/km 146bpm +51m

Ke aamu 10.05km 4:49min/km 159bpm +54m

To aamu 10.01km 5:17min/km 139bpm +57m

To ilta 13.29km 5:18min/km 149bpm +200m

 

Koko viikon vähän myöhässä liikkeellä ja tuli juostua aamulenkit vähän lujempaa kuin oli tarkoitus mutta minkäs teet 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy