Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 13


Junnu
 Share

Recommended Posts

ma hieroja + pari kilometriä kevyttä kävelyä.

ti kevyttä 1.06 , 12.1km , 5:28/km , HR138.

Keli oli mitä parhain, juoksin tietysti kesäkamppeet päällä. Juoksu vaan ei ollut ihan parasta mahdollista kolmen päivän levon jälkeen. Kyllä se taas tästä.

ke kiihtyvävauhtinen vk: 5km 4:42/km avg153 , 3km 4:26/km avg163 , 2km 4:17/km avg170, eli yhteensä 10km. Alkuun ja loppuun verryttelyä 2km.

Yhteensä 1.07 , 14km , 4:49/km , HR153. Yksi vuoden parhaista treeneistä.

to Mensongen kans tempastiin kevyttä tunnin verran. 11.14km , 5:25/km, HR 134.

pe keskivartalon lihaskuntoilua

la Tv reipas 12km (4:45/km , 159) + 2km verkkaa alkuun ja loppuun. Yhteensä 1.18 , 16km , 4:55/km , HR 155.

Kiva keli ja muutenkin ihan mukavaa. Energiat meinas loppua kohden hiipua, tuli syötyä liian kevyesti päivän aikana. Nyt syömään että jaksaa pitkän huomenna.

Maaliskuulle juoksukilsoja 230 ja luisteluhiihtoa 50km.

su pitkä 2.36 , 28km , 5:34/km , HR135.

Viikko yhteensä 81.2km ajassa 7.08. Ensi viikolla kevyemmin.

Link to comment
Share on other sites

Ma. Lepo

Ti. IP: TV Kevyt 8.5km 57.58/137 (6.46/km)

I: TV Kevyt 8.5km 57.19/135 (6.43/km)

- Aikas hidasta mölkyämistä...

Ke. IP: Vr 1km + Reipas 6km 31.54 /154 (5.15/km) + Vr 1.5 km

- yhteensä 8.5km 47.37.

I: TV Kevyt 8.5km 55.05 /132 (6.28/km)

To. TV PK 12km 1.16.45 /139 (6.22/km)

- Yritin pitää sykkeitä alhaalla, mutta ei oikein onnistunut.

Koivissa autuas väsymyksen tunne, kyllä nyt kelpaa !!!

Pe. Lepo

La. TV Kevyt 8km 49.54 / 135 (6.11/km)

Hyvin kulki, toivottavasti huomenna pääsee pitkälle, muu perhe

vatsataudissa...

Su. 23km 2.30.11 /137 (6.31/km)

77 kilsaa siittä sitten tuli tälle viikolle, onneksi sain ehjän viikon, kauhulla odottelen tarttuuko tuo muun perheen käymistila meikäläiseen...

Juoksu maistuu tällähetkellä tosi hyvin !

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Sauvakävely 8.2 km, 1:22, 98 (53%)

Ke: PK kevyt, ja toteutus 8.0 km, 52:30, 6:34/km, 124 (67%)

To: VK TV rento ja toteutui 8.0 km, 43:22, 5:25/km, 144 (77%) + vr 1km. Pitkä askel ja alhainen askeltaajuus. Alamäet lujaa.

Pe: Lepo (yläkropalle jumppaa)

La: Juoksutekniikkaa 0.5h, lyhyitä drillejä + 3*50m ylämäkivetoja.

Su: Pitkis 25 km, 2:49, 6:45/km, 125 (67%). Lopun tulin kenialaisittain lujaa, joten ei ollut 'erittäin kevyt'.

Yht. 52 km, 6:16.

Link to comment
Share on other sites

ma: VR/kävely 2,0 km + VK kiiht. 0:54 - 10,2 km (5:15/km) - avg 159, max 183 + VR 1,2 km (yht. 13,4 km)

ti: PK 0:31 - 5,2 km (5:57/km) - avg 143, max 154

ke: "PK" 1:10 - 12,0 km (5:52/km) - avg 153, max 171

to: lepo (kävelyä n. 3 km)

pe: PK 0:56 - 9,4 km (5:56/km) - avg 142, max 157

la: lepo / nivusvaiva

su: lepo / nivusvaiva

Yhteensä: 38,0 km + 5,0 km kävelyä / 4:29

Hyvin alkanut viikko karahti perjantai-iltana kipeytyneeseen nivuseen, joten taukoa tiedossa.

Link to comment
Share on other sites

ti 10 km 5.38/125

la 15 km 5.19/130

su 25 km 5.37/120

Edellisen viikon rypäksen jälkeen kevyt viikko. Lepopäiviä tuli suunniteltuakin enemmän kun oli muita kiireitä ja olokin oli lievän flunssainen, mutta ei kai tästä mitään tautia tainnut tulla sittenkään. Myös ristiselkä hiukan vaivaa, mutta onneksi se ei estä juoksemista.

Kohtuullisen hyvin olen palautunut edellisen viikon rypäksestä. Lievää jumitusta jaloissa, mutta eiköhän niistä venyttelyllä ja hieronnalla selvitä. Viikonlopun lenkit olivat jotenkin voimattoman ja kankean tuntuisia, mutta eipä noissa juoksuvauhdeissa ja sykkeissä ole valittamista. Ensi viikolla aion juosta enemmän kuin tällä viikolla, mutta toisaalta vähemmän kuin toissa viikolla.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Hieronta

Ke: 21,3 km pk-hölkkää. 5:16/km AVG 129 MAX 142.

To: 14,7 km aerobisella kynnyksellä 4:54/km AVG 136 MAX 144.

Pe: Reipas tunnin kävelylenkki

La: Pari kilometriä fillarointia ja 1½ ha jalkapalloa katsomon puolelta

Su: 21,2 km peekoota. 5:50/km AVG 123 MAX 139

Yhteensä 57,2 km juoksua ja vähän muuta liikuntaa.

Aerobisen kynnyksen vauhtini on mukavasti noussut tuohon 3:30:n maraton-vauhtiin. Tästä on hyvä lähteä kesän tapahtumiin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Sauvakävely 12,5km(9.21/km) + Kuntopiiri 40min.

Ti: a) 13,2km(5.09/km) 300 - 500m x 10(4.25 – 4.35/km) + hölkkä

i) PK 11,6km(5.24/km)

Ke: Lepo (Auton renkaiden vaihtotyössä kipeytyi selkä.)

To Lepo edelleen selkävaiva

Pe: a) PK 14,9km(5.39/km)

i) PK 10,1km(5.32/km)

La: PK 28,2km(5.45/km)

Su: PK 43km(5.53/km)

Juoksu 121km + Sauvakävely 12,5km

Ulkoilu 13h22min.

Selkäkipu, katu- ja siitepöly allergia aiheuttivat tuskaa juoksulle ja jouduin turvautumaan lääkkeisiin.

Siitepölyallergian takia juoksuharrastukseni joutuu koville joka Huhti- ja Toukokuun aikana. Tästä syystä juoksu on jäänyt vähälle aikaisempina vuosina mutta aion juosta selvästi enemmän kilometriä tänä vuonna, vaikka nenä vuotaa kuin lehmä, silmät ovat kuin kani, aivastelukohtauksen jälkeen kurkku turpoa ja hengitys vaikenee. Ei itketä pienille vaivoille.

Aion tehdä ”Corneria” siis kunnon km ensi viikolla.

Link to comment
Share on other sites

Tälle viikolle oli tavoitteena monipuolistaa treeniä, mutta vähän toisin kävi. Määrää tuli ihan mukavasti, mutta lähes täysin pelkkää pk:ta. Hienona asiana kuitenkin se, että tuli juostua joitakin lenkkejä minulle hyvin alhaisilla sykkeillä. Kovavauhtisempia lenkkejä ei tullut tehtyä johtuen lähinnä vihoittelevasta selästä.

ma: Lepo

ti: aamu 7 km, 5:34/km, 124 (71%)

ilta 15 km, 5:01/km, 132 (75%)

ke: Lepo (Hullua tallailua)

to: aamu 8 km, 5:22/km, 125 (71%)

ilta 12 km, 4:59/km, 132 (75%)

pe: 13 km, 5:19/km, 132 (75%)

- miksiköhän syke oli noin korkealla aamulla (vrt. ti ilta)

la: 21 km, 5:27/km, 129 (74%)

su: kiihtyvä pitkis 33 km, 5:11/km, 132 (75%)

- pitkiksen tein lopussa kiihtyvänä, niin, että juoksin lopussa ensin 1,5 km vauhdilla 4:37/km (145) ja sitten 3 km vauhdilla 4:16/km (152). Meni sen verran mukavasti, että antoi uskoa siihen, että kunto on aika hyvällä mallilla.

Yhteensä juoksua 109 km ja aikaa tuohon kului 9,5 tuntia.

Hyvin on kilsoja siis alkanut kerääntyä. Jos tuo selkä asettuisi, niin voisi päästä tekemään vähän tehoikkaampiakin treenejä. Joitakin mäkitreenejä pitäisi saada kyllä ohjelmaan.

Link to comment
Share on other sites

MA: lihaskuntojumppa 60 min

TI: sauvakävelyä 75 min ks 133

KE: vesijuoksu 30 min + vesijumppa 45 min

TO: kävely 10 min hölkkä 40 min kävely 10 min

PE: lepo

LA: erilaisia jumppia n 80 min ( kurssilla ) + sauvakävelyä 60 min

SU: lisää jumppaamista ( edelleen kurssilla ) n. 120 min

Ei jaksa kommentoida tätä viikkoa kun ottaa pattiin tuo polviosasto.

Piste.

Link to comment
Share on other sites

Selkäkipu, katu- ja siitepöly allergia aiheuttivat tuskaa juoksulle ja jouduin turvautumaan lääkkeisiin.

Siitepölyallergian takia juoksuharrastukseni joutuu koville joka Huhti- ja Toukokuun aikana. Tästä syystä juoksu on jäänyt vähälle aikaisempina vuosina mutta aion juosta selvästi enemmän kilometriä tänä vuonna, vaikka nenä vuotaa kuin lehmä, silmät ovat kuin kani, aivastelukohtauksen jälkeen kurkku turpoa ja hengitys vaikenee. Ei itketä pienille vaivoille.

Olet raastanut jo niin kovat määrät tälle keväälle, että nyt olisi varmasti varaa vähän keventääkkin pahimpien allergia-oireiden aikana. Mutta meillepä taitaa tuo sanaa "keventää" olla enempi kirjallisuudesta tuttu...

Ma: lepo

Ti: aamu 16 km 5.20/120 sis 9*150 m alamäkiin (liian) kovaa, ilta 14 km 5.43/110 J/K

Ke: aamu 16 km 5.21/116, ilta 14 km 5.46/111 J/K

To: aamu voima salilla 1.26/106, ilta 12 km 5.48/113 J/K

Pe: 3 km ver + 9 km 4.31/139 + 3 km ver

La: 30 km 5.46/118 J/K

Su: 45 km 5.55/116 J/K

Yhteensä 163 km aikaan 15.15.

Eipä enää perjantaina jalka kapsanut entiseen malliin veekoolenkillä. Alkaa syväjumi olla päivän (tai paremminkin viikon) sana. Vaan ei hätää, ensi viikolla en enää kiusaa itseäni veekoilla ja voimatreeneillä, vaan pitäydyn itse asiassa, mikä tarkoittaa väsyneenä juoksun alkeiden kertausta. Määrät jaksamisen mukaan, mieluummin pikkusen liikaa tietysti, kuin sopivasti. Sitten on 4 viikkoa aikaa toipua Bornholmiin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy