Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

Lenkkeja viime viikolta. Kaksi iltalenkkia sykkeella keskiarvot 154 ja 155, suunnon mukaan maksisykkeessa virhetta kun 231 naytti seka paiva lenkki max 236 ja keskiarvo tuossa reenissa 149. Ja 156 toisen paivalenkin syke keskiarvo. Pituuksia ti 10 km aika 54 min. Keskiviikkona toinen iltalenkki 7 km 35 min. Pe 2 h 24 min lenkki maastossa ja metsassa. La lepo. Su 1 h 56 min lenkki maastoa ja tieta, jossa syke aika korkea, virhe max sykkeissa. Matka tassa oli 20.4 km. Ajanjakso 27.5 - 31.5. ma 1.6 lepoa ja kohta viritellaan 6.6 kisaa varten. Siina harj. Paivakirjan alkua.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Samanlaisia ketjuja

• paulo.lopes@juoksutek.fi
      Hei,

Olen Paulo ja olen Juoksutekin perustaja.
      Juoksutek toimii Oulussa ja tarjoaa laadukasta juoksutekniikan, kehonhallinnan sekä lihasten vahvistamisen juoksuvalmennusta juniorijoukkueille ja yksilöille.

Kilpatasolla urheilin lähes 10 vuotta saavuttaen mitaleja kilpailuissa Pohjois-Portugalissa ja Suomessa. Barentsin alueen mestaruuskisoissa olin mukana tuomassa Suomen korkeimmalle korokkeelle 400 m:n viestijoukkueessa.
      Viimeisenä kilpajuoksuvuotenaan v.2012 minua valmensi Marko Ritola, yksi Suomen parhaista aitajuoksijoista. Lisäksi harjoittelin Pohjois-Suomen parhaiden 800m:n, pitkien matkojen juoksijoiden sekä Pohjolan Juoksijoiden kanssa. Mukana järjestämässä ja juoksemassa oli estejuoksija Janne Ukonmaanaho, jolta opin paljon hyviä harjoituksia juoksutreenejäni varten.

Minun nettisivulta on mahdollista tarkistaa Juoksutekin suositukset: https://juoksutek.fi/.
      Juoksuvalmennuksesta voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/mita-teemme/.
      Jos haluat tutustua minuun paremmin voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/valmentaja/paulo-lopes/

Jos asut Oulussa ja tiedät jonkun joukkueen tai yksilön, joka tarvitsee apua juoksuunsa, voit ohjata heitä ottamaan yhteyttä minuun.

Terveisin,
      Paulo Lopes
      paulo.lopes@juoksutek.fi

• Sheba
      Tänä, kymppi joka oli kymppi 38.21 yksin. Näytti Suunto matkaksi 9.4 km. Syke 231+ ka 182. Mitenhan toi Suunto sekoilee. Oli heti alussa noussut yli 190. Johtuuko kun oli vyö pitemmän aikaa kuumassa kelissä päällä. Mittari on pari kertaa pesty vyö otin nepparin pois. Verryttelya kilometri. Aika kevyttä rentoa menoa. Tää on Suunto traverse alpha.nayttaa hyvin korkeuden kylläkin.
    • SteveEller
      Pitkällisen juoksufoorumin seuraamisen myötä uskaltauduin lopulta itsekin lyödä tavoitteet julkisiksi ja matkaa niiden tavoittelusta voi seurata tästä ketjusta.

Olen 29-vuotias, joten juoksuvuosia pitäisi olla vielä huimasti jäljellä. Juoksutapahtumissa minua innostavatkin eniten kokeneet elämäntapajuoksijat, joista näkee jo kauas, että juoksu on heille tärkeä osa elämää ja he nauttivat siitä suuresti. 

Urheilutaustaa minulta löytyy jääkiekon parista. Sitä tulee harrastettua vieläkin alasarjatasolla. Jääkiekkoharrastuksesta juoksuun eniten vaikuttanut asia olivat paksut reidet, joihin on pitänyt hieroa vuosien saatossa huimia määriä valkovaseliinia. Viime vuosina ne ovat kuitenkin viimein kaventuneet sen verran, että peruslenkit sujuvat jo ilman hiertymiä. Lenkkeily ja hiihto ovat kulkeneet mukana pienestä pitäen ja nykyinen juoksuinto onkin luonnollista seurausta myös yksin treenaamisesta nauttimisesta.

Ensimmäisen maratonin juoksin vuonna 2013 hieman alle neljän tunnin. Tuolloin kunnioitin matkaa hieman liikaa ja vasta maalissa tajusin, että olisin pystynyt aika paljon vauhdikkaampaan suoritukseen. Tuolloin maalin pääseminen oli tietenkin pääasia. Tuon jälkeen maratoneja on tullut 4 lisää ja jokaisella kerralla ennätys on parantunut selvästi jokaisella kerralla. Viime vuonna maraton kulki Vantaalla aikaan 3:10:45 ja silloin havahduin rahkeissani olevan varaa kolmen tunnin alitukseen.

Tavoitteeksi olen asettanut kolmen tunnin maratonalituksen vuonna 2021. Samalla haluan parantaa kaikkien muidenkin matkojen aikoja ja siinähän ne paranevat maraonharjoittelun ohella kuin itsestään.  Tarkoituksena oli tänä kesänä nostaa juoksumäärät 80-90km viikossa ja kokeilla muutaman kerran 100km viikkoa ja testailla miltä kahden juoksukerran päivät tuntuvat. Koronakeväänä tein paljon etätöitä ja se paransikin juoksumahdollisuuksia jo maalis-toukokuun aikana. Kilometrimäärät ovat nousseet tuolle 80-90km tasolle ilman ongelmia ja lisääntyneen harjoittelun huomaa kyllä juoksemisen keveytenä ja vauhtien kasvuna. Sinällään olen varmasti tavoiteaikatauluani edellä, mutta juoksemisessa kiirehtiminen tuottaa harvoin parhaita tuloksia. Tarkoituksenani ei ole juosta hytä piikkijuoksua, jolla alitan kolmen tunnin rajan, vaan nostaa ominaisuuteni sille tasolle kuin ne muun elämän ohessa ovat mahdollisia. Toivottavasti pääsisin pian testaamaan nykykuntoani juoksutapahtumiin.

Ennätykset kesältä 2019: 

5km: 19:30 (18.5)
      10km: 39:40 (17.8)
      Puolikas: 1:28:35 (3.8)
      Maraton: 3:10:45 (12.10)

Kesän tavoitteena on parantaa jokaista matkaa lähemmäs niitä aikoija, joita vaaditaan kolmen tunnin alitukseen.

Tervetuloa mukaan matkalle!
    • Suvi-Tuuli
      Moi! En oo ihan varma tuliko tämä oikeaan paikkaan. Ajattelin kuitenkin, että täältä löytyis asiantuntevaa porukkaa. 😅

Mun asia koskee siis intin kuntotestejä. Oon 19v nainen ja ens tammikuussa olis lähtö inttiin. Kuntotesteissä mulla olis tavoitteena vähintään kiitettävät tai jopa erinomaiset tulokset. Oon aika sirorakenteinen: 163cm ja 49kg. Lihasta kuitenkin löytyy jonkun verran. Tässä on nyt siis se 8kk aikaa treenata ja aikaa treenille kyllä löytyy. Nyt vaan tarvittais apua, miten noihin tavoitteisiin olisi mahdollista päästä. 

Tämän hetkinen taso on siis se, että punnerruksia saan 20, istumaannousuja yli tuon 40, vauhditon pituus on melko heikko ja tekniikkakaan ei meinaa onnistua, siinä saan 160cm, cooperin olen juossut viimeksi 7. tai 8. luokalla ja silloin sain muistaakseni 2400-2500m. Tuolloin en oikeastaan vapaa-ajalla juurikaan liikkunut. Nyt lähipäivinä olisi tarkoitus käydä testaamassa, paljonko saisin nyt cooperista. Veikkaan, että n. 2600m, sillä nyt viimeiset 3 vuotta liikunta on kuitenkin ollut osa arkea.

Aikaisemmin treeniin kuului 3 x sali, 1 x bodypump ja 2 x lenkkeily. Nyt salille tai bodypumppiin ei pääse ja nykyinen viikottainen treenaaminen on suunnilleen tämä: 2 x lihaskunto (kotona), 4 x 1h reipas kävelylenkki, 1 x 2h reipas kävelylenkki. Nämä lenkit on vaihtelevassa maastossa, jossa paljon mäkia ja metsäpolkuja. Ylämäet tulee aina juostua ylös. Poluilla otan myös kevyitä juoksupätkiä.

Pitkä teksti tuli ja aika monta juttua, mutta apua kaipaisin siis punnerruksiin, vauhdittomaan pituuteen ja cooperiin. Millaista treeniä nyt pitäisi tehdä?

Olisin todella kiitollinen, jos joku viitsisi auttaa tässä!☺️

• Cosmos74
      Jälleen hieman uudistunut Super PEP 2020 järjestetään 21-22.8.2020 Pyssymäellä, Nivalassa.

Tapahtumasta on muotutumassa hiljalleen (järjestetään nyt kuudetta kertaa) polkujuoksu heimon kokous paikka. Paikalla olivat viime vuonnakin mm. Mikael Heerman, Jaakko Eskelinen, Mia Tuoriniemi, Sirkka Särkioja, Pasi Koskinen, Ismo Eskelinen ja Tommi Sorvoja ym.

Tapahtumasta saat kattavan INFON TÄÄLTÄ. Jos tulee jotain kysyttävää niin vastaan mielelläni ( onni.cosmos@gmail.com tai 040-5186766)
      Ilmoittautuminen aukeaa TO 2.1.2019 klo.18.00. 57km matkalle (juoksu + pyörä) on yhteensä vain 50 paikkaa ja 171km Suomen pisimpään polku-ultraan on tarjolla vain 15 paikkaa. Kannattaa siis olla heti ilmon auetessa hereillä. 😊 Toki tuossa 171km matkassa on sellainen vaade, että 29.2.2019 mennessä täytyy olla vähintään 7 ilmoittautunutta, jotta matka pidetään.

Tämän vuoden kisaesittely videon voit tsekata tästä
      ja viime vuoden kisavideon tästä.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy