Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Parin viikon kuumeilu teki ihmeitä. :O

Recommended Posts

Olin keväällä pari viikkoa oikein kunnon influenssassa, elämäni toiseksi kovin kokemus. Erittäin lyhyen kurkku- ja henkitorvikivun jälkeen mittari pyöri pari viikkoa +39 asteen molemmin puolin ja olo ei ollut kehuttava. Jälkitaudiksi sain vielä poskiontelotulehduksen joka talttui antibiootilla. Kävelylenkit vaihdoin juoksuun jo viikko kuumeilun päättymisen jälkeen ihan luvan kanssa, vaikka poskiontelo oireili.

Sairastelun jälkeen havahduin siihen, että minulla ei ole enää kiirettä vessaan aamulla. Vaimo oli jo pidemmän aikaan kuittaillut, että minulla on vanhojen ukkojen vaiva, kun kusihätä tahtoi häiritä aikaisin aamusta. Nyt vaiva on ohi eli lieneekö asia siten, että mulla oli joku tulehdus joka loppui parin viikon kuumelöylyssä? Tuskinpa rakko on venynytkään... 🙂

Kuumeesta parannuttuani palasin työpaikalle ja kehaisin helpottuneena, että aina influenssan jälkeen mulla menee pari vuotta ilman tauteja. Vaan eipä töissä kukaan tiennyt tuossa vaiheessa, että muun työporukan yskä ja kuumeilu johtuu koronaviruksesta. Kolme viikkoa meni koronasairaiden seassa ennen kuin asianlaita selvisi ja tuossa vaiheessa vielä sairaana olleet määrättiin eristykseen. Loppujen lopuksi testien perusteella tauti oli tai oli jo ollut lähes kaikilla ja tartuttivat myös perheensä yms. Mulle ei tauti iskenyt, vaikka oltiin samoissa huoneissa pitkiäkin palavereita kolmen viikon ajan. Painoin töitä lähes tyhjässä talossa.

Johtopäätös on, että influenssa tekee tosi sairaaksi ja sitten entistä terveemmäksi. 👍 Onko muita samanlaisia "kuumeilijoita" ja kokemuksia?

• 1 month later...
  • 2 months later...

Sellainen unohtui mainita, että aloitin juoksulenkit viikon kuumeettoman tauon jälkeen. Sain siis lekurista luvan. Heitin n. joka toinen päivä rauhallisen n. 12 kilometrin polkulenkin. En muista montako kertaa olin käynyt juoksemassa, mutta minulla oli keuhkoissa kummaa pistelyä, kyljissä tuntui outo mutta kevyt "korsettimainen" puristus ja rintaa puristi (ei sydäntä tai ei korreloinut sydämen lyöntien kanssa) ihan selvästi. Nuo menivät ohi muutamassa päivässä, mutta poskiontelotulehdus jäi muutamaksi viikoksi.

Jälkioireet olivat (epäiltyyn) influenssaan verrattuna niin naurettavan pieniä, että en niistä välittänyt tuon taivaallista ja jatkoin juoksuja normaalisti. Mutta aloitinkohan lenkkeilyn sittenkin liian nopeasti? Töissä oli kylläkin ensimmäinen koronasairas noihin aikoihin. Vasta-ainetesti mulla oli negatiivinen eli olisi pitänyt olla plussaa, jos oireet johtuivatkin koronasta. Käsittääkseni oireettomilla ei vasta-aineita muodostu. Lääkäri sanoi noita influenssan jälkioireiksi eli niillä mennään. Mene ja tiedä olenko ollut firman oireeton supertartuttaja... 😁

Kiinnostaisi kuulla miten, te viisaammat, aloitatte lenkkeilyn, kun olette olleet kunnolla kipeinä (ei lasketa flunssia).

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy