Jump to content
Juoksufoorumi.fi

26.3.2007 maanantai

IhraLisko
 Share

Recommended Posts

Vauhdikas alku uudelle viikolle. Reipas / kiihtyvä 10 km ( 4.30 / 161 ). Menomatka 4.35 / km ja paluu 4.26 / km. Sykkeeseen pitää taas suhtautua pienellä varauksella. Mittarilla oli ihan oma show alussa. Eipä ne kelit tästä paljon paremmaksi voi enää tulla. Siis maaliskuussa! Nyt klapipinolle nauttimaan auringosta ja lenkin jälkeisestä endorfiinista.

VR/kävely 2,0 km + VK kiiht. 0:54 - 10,2 km (5:15/km) - avg 159, max 183 + VR 1,2 km

Reippaampi viikon avaus ja varmaan ensimmäinen kerta, kun tein vauhdikkaammaan treenin pitkikstä seuraavana päivänä. Tarkoitus oli vetää sellainen ihan hitusen aerk:n yläpuolella oleva lenkki, mutta aurinkoinen keli innosti reippaampaan menoon. Kilometrit 5:50-5:10 ja loppuun vielä 4:25 kiristys. Hyvä avaus viikolle.

Viikon aluksi 2 km VR + 6 km VK, 4:27/km, 172 + 2 km VR.

Tarkoitus oli juosta tasavauhtinen VK kesän puolimaratonin tavoitevauhdilla 4:30/km. Ensimmäinen kilometri lipsahti turhan kovaksi (4:18) ja sen jälkeen joutui vähän hiljentämään vauhtia, jotta ei olisi meno hyytynyt ennen aikojaan. Suunnilleen tasavauhdilla juoksu onnistui melko hyvin tuota ensimmäistä lukuunottamatta, kun hitainkin kilometri oli 4:31. Raskaalta tuntui pitää kovempaa vauhtia yllä, mutta ei se ole ihmekään, kun tämä on vasta toinen viikko pk-kauden jälkeen.

Lepoa eilisen reippaan lenkin jälkeen. Tällä viikolla muutenkin kevennettyä menoa tiedossa juoksurintamalla. Uudessa työharjoittelupaikassa taas hikistä meininkiä:) Mutta mukavaa.

Lepoa täälläkin, mutta oikein huvitti verrata vkon 12 harjoituksia, Aiemmin kyselit tavoitteitani, kun harjoitukset ovat olleet lähes yks yhteen samat.

Savotar vko 12:

Juoksua 61.3km ajassa 6h 18min. Kilokaloreita paloi 3632.

run4fun vko 12:

Mulla juoksua 61 km, ajassa 6 h 37 min. Kilokaloreita paloi 4760./5 harjoitusta. Tosin täällä vaan yksi vauhdikkaampi päivä. Mielenkiintoista. Kesä/syksy näyttää sadaanko lähes samanlaisella harjoittelulla samoja tuloksia.

Lepoa täälläkin, mutta oikein huvitti verrata vkon 12 harjoituksia, Aiemmin kyselit tavoitteitani, kun harjoitukset ovat olleet lähes yks yhteen samat.

Joo, muakin hymyilytti, kun huomasin että tasatahtia edetään. Olikos sulla vielä kilpailukalenterissakin samalla paikkakunnalla juoksu? Vai muistanko väärin? Tais olla vaan lyhyempi matka, kun mulla...Etkös vois juosta maratonia, katsotaan kumpi voittaa? :viheltely:

Joo, muakin hymyilytti, kun huomasin että tasatahtia edetään. Olikos sulla vielä kilpailukalenterissakin samalla paikkakunnalla juoksu? Vai muistanko väärin? Tais olla vaan lyhyempi matka, kun mulla...Etkös vois juosta maratonia, katsotaan kumpi voittaa? :viheltely:

Joo, kymppiä aattelin nopeustreeniks Mikkelissä ja parantaa talvisarjan kympin aikaaa. Sitten puolikas Hämeenlinnassa (päätavoite) ja vasta joskus syys/lokakuulla maratonennätys. Sori, sillä Mikkelin maralle en ehdi saamaan tarpeeksi nopeutta vaan pitää treenata sitä vielä kesäkuukaudet sillä oon syntyjään nääs hidas hämäläinen!

Siis tällä vuodelle mun päätavoite on puolimaralla. Mutta onhan nää viralliset matkat vertailukelpoisia, vaikka sitten syksyllä juostuna.