Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kurrenkierros 2007

Recommended Posts

Nimikin jo velvoittaisi osallistumaan.... :thumbsup:

Mutta, mutta.. pari vuotta sitten yritin mennä Kauniaisiin juoksentelemaan, mutta kisa tyssäsi jo ennenkuin alkoikaan. :022:

Mihin ihmeeseen siellä saa auton? Menin mielestäni varhain paikalle, koska en tunne seutua ollenkaan. Keskustaan kun löysin, oli joka ikinen harkittavissakaan oleva paikka täynnä autoja.

Onko juna ainoa kulkuneuvo, jolla hölkkään pääsee mukaan?

Minkälaiset pukeutumis-/suihkutilat siellä on?

Saako varusteet jonnekin turvaan?

Auton voi yrittää jättää esim. juna-aseman parkkipaikalle. Siellä luulisin olevan tilaa, ja matkaa lähtöpaikalle ei ole liikaa. Parkkipaikka sijaitsee aseman kohdalla, junaradan pohjoispuolella, Helsingintien varressa.

Pukeutumis- ja suihkutiloista tai tavaroiden säilytystiloista en valitettavasti osaa sanoa, kun viimeksi omat "huoltojoukot" säilyttivät tavaroita, ja peseytyminenkin hoidettiin kotona. Tänä vuonna tuo "huoltojoukko" meinaa tulla itsekin viivalle, joten säilytystiloille saattaa tulla tarvetta...

Aloitetaan positiivisesti: reitti on vaihteleva, osin maastossa, jossa muutama vaativa nousu.

Samaan aikaan on Kauniaisten päivä tai joku vastaava, joten autollas voi tosiaan olla hankala tulla.

Ja suihku- ja pukeutumistilat on ihan onnettomat. Viime vuonna miesten puolella näytti siltä, että suihkua ei ollut edes ajateltu käytettäväksi, koska suihkutilassa oli jotain roinaa. Ei meitä montaa siellä ollutkaan (kymmenkunta), joten jonottamaan ei kyllä joutunut.

Olen osallistunut kaksi kertaa ja tykkään kyllä juoksusta, tänä vuonna en valitettavasti pääse muiden kiireiden takia.

• 1 month later...

No niin Kurrenkierros taivallettuna. Reitti oli oikein mukava, jonkin verran hiekkateitä, mutta suurin osa muistaakseni asfalttia. Mäet sopivan maltillisia, joten juoksurytmi pysyi pitkäaskelisellakin kaverilla ihan hyvin.

Aika 37.23 eli jos oli täysimittainen kymppi, niin 3.44/163, maksimi 169, sijoitus miesten yleisessä 16/43, voittaja Obed Kipkurui reittiennätyksellä 31.15.

Tulokset: http://www.ok77.fi/new/tulokset/kurre/kurre2007.htm

Edwinille hävisin 20 sekuntia, naisten voittajalle Maria Söderströmille 58 sekuntia ja Apolle 2.09. Edwinistä pääsin parhaimmillaan alle 50 metrin tuntumaan parisen kilsaa ennen maalia, mutta taisi pahus katsoa taakseen ja kiristää pikkaisen. Kiitos kumminkin hyvästä selästä, luulin jääväni enemmän.

Kai pitää siis olla suht tyytyväinen - varsinkin kun on ollut vähän univelkaa ja pientä nivus/lonkkavaivaa. Enpä taaskaan saanut aivan kaikkea irti, mutta eipä se ole mulla missään muualla kuin Karhussa onnistunutkaan.

Apo ja Hanna voittivat sarjansa, onnea! Joukkuekisan voitti suunnistusseura MS Parma 2.24.09 (34.47-37.06), hopeaa seikkailu-urheiluseura Team Durolle 2.24.52 (35.08-37.58).

Kolmantena Endurance 2.33.43 (Apo 35.14, Edwin 37.03, Hietsu 37.23 ja 3.40 44.03). Peräkylän Ponnistus jäi selkeästi pronssitilasta, heillä 2.34.16 (35.41, 36.02, 40.48, 41.45).

Onnittelut myös Mara.S:lle enkasta! Jääskeläisen opit purevat, kerrassaan erinomainen aika suhteessa treenivauhteihin.

Numeroukko, Junnu, Manus, Pedro ja palstan ulkopuolisista Miikka B. olivat myös paikalla, kaksi vm. eivät tosin kirmanneet. Kelpo juoksuja monella.

Olipa kiva juosta Kurrenkierros parin vuoden tauon jälkeen!

Vähän oli yksinäistä taivallusta ja jalat olivat melko "pehmeän" tuntuiset. Oma kello pysähtyi aikaan 42:12. Eipä tullut katsottua virallista aikaa, ja nettisivutkin ovat vielä päivittämättä, mutta tuota luokkaa sen pitäisi olla.

Onnittelut täältäkin sarjavoittajille :1st:

Kaikki toimi taas oman kokemuksen mukaan järjestelyjen puolelta hienosti. Autot pysäytettiin jokaisessa tien ylityksessä yksittäisillekin juoksijoille. Autonkin onnistuin saamaan parkkiin aivan kirjaston viereen. Hieman kyllä häiritsi kilometrimerkintöjen epätarkkuus, kun käytössä oli vain "edellisen sukupolven" sykemittari ilman gepsua. Vielä yhdeksän kilometrin kohdalla näytti olevan tavoitteen mukainen 42 min alitus helposti haarukassa, mutta viimeinen "kilometri" meni kellon mukaan loppukireineen aikaan 4:44. Kyllä noissa aika helposti pitäisi päästä 10-20m tarkkuuteen...

Olipa ihan mukava tapahtuma.

Itsellä oli tavoitteena tehdä vk-treeni 4:30/km vauhdilla, silleen "rennon kovaa".

Puolimaratonista viikko takana ja Tukholmaan kaksi edessä niin en viitsynyt repiä. Menin sitten puolimaran jälkeisenä

päivänä eli perjantaina ottamaan liian pitkän "palauttavan" fillarilenkin ja lauantain lyhyellä juoksilenkillä olin ihan tööt.

Alkuviikko on otettu rauhallisesti ja juoksu tuntui varsin helpolta tänään, eli kyllä tässä nyt on hyvin palauduttu.

Meni tarkalleen 45min eli 4:30/km, keskisyke oli kynnysten puolivälissä 161.

Kilometritolpat heitti pahimmillaan yli sata metriä kun GPS:llä vertailin.

Onnittelut Seppolaisille kovista tuloksista.

Oma juoksu meni jotakuinkin nappiin. Kaksi ekaa kilsaa peesasin Hannaa, kiitos vaan avusta. Rata on minulle hyvin tuttu, ja kolmannen kilsan alussa on sopiva mäki, joka avaa juoksun. Siinä Hanna vielä toivotti hyvää matkaa, ja sekös antoi lisäpotkua. Siinä mäessä nostin sykkeen 167:ään ja sillä tulinkin koko loppumatkan. Toinen puolikas oli 1:15 nopeampi kuin ensimmäiset 5 km. Aika monta ohitustakin tuli, jostain syystä kukaan ei raaskinut mennä minun ohi viimeisellä 8:lla kilometrillä. Ylämäet näköjään vedin merkittävästi lujempaa kuin kilpakumppanit, vaikka olen laiminlyönyt mäkitreenejä. Varsinaista loppukiriä en pystynyt muodostamaan.

Helppo juoksu, mutta sekuntiakaan en olisi saanut pois. Aika 46:05 on puolitoista minuuttia alle tavoitteen (PB). Käytin Horwillin viimeisen viikon kevennysideaa (kts. viikkorapoteista, jos kiinnostaa). Tuskin siitä ainakaan mitään haittaa oli.

Kovasti lämmitti, kun Hanna kehui juoksuani viisaaksi ja Hietsu treenejäni hyviksi. Kiitos kannustuksesta.

Sen verran opin uutta, että kun kunto nousee nopeasti, niin kisavauhtiset treenit 'vanhentuvat' nopeasti. Eli olen vetänyt mm. puolikkaan ja maravauhtiset treenit liian hiljaa! Siitä syystä, että kunnon noustessa pystynkin juoksemaan kovempaa kuin kuvittelin. Mm talvella tehdyt 800m:n vedot olivatkin hätäsesti puolikkaan vauhdilla tehtyjä, kun kuvittelin niiden olevan 10K kisavauhtia.

Kisan viimeisellä neljänneksellä olen ottanut tavaksi miettiä, pitääkö minun lisätä seuraavaan kisaan a) nopeutta, B) vauhtikestävyyttä vai c) peruskuntoa.

Tällä kertaa vastaus on a).