Jump to content
Juoksufoorumi.fi



jt train

jt train (10k 40min, 1/2M 90min)

Recommended Posts

Isot kiitokset taas kommenteista ja neuvoista, luo uskoa tekemiseen:)  Nyt hissutellaan hiljaa

 

Ti 30.6 Juoksu 8,05km @ 5:56min/km @ 108bpm

+ vähän jumppaa

 

Tämä viikko nyt todella kevyesti pelkkää pk1 hiippailua. 

 

19 tuntia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Käytkö jt train hierojalla? 

En ole koskaan käynyt (pl. Pattayalla joskus...). Pitäisi ehkä kartoittaa paikallista tarjontaa ja käydä kokeilemassa. Voisi tehdä jaloille eetvarttia.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pattayaa ei lasketa...ota suosiolla ehkä ja konditionaalit pois tuosta lauseesta. Sitten googlaamaan urheiluhieroja, varaat ajan ja kerrot hänelle tavoitteet ja viikkotason treenaamiset. Ammattilainen tietää mihin kuormitus kertyy ja rentouttaa lihakset.

Säästyt vammoilta ja ennen kaikkea telakoitumiselta. 

Tsemppiä treeneihin!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ke 1.7 Juoksu 4,13km @ 5:49min/km @ 118bpm

 

Kävin heittämässä päivän hölkät heti herätysjumpan jälkeen ennen aamupuuroa. Jos tuulet rauhoittuu, niin voisi käydä vähän pyöräilemässä tänään. Pentti Linkola toivoi joskus hautakiveensä tekstiä "Vihasi tuulta yli kaiken", esitän saman toivomuksen. Jos ei tyynny, niin sitten vain lepäilen ja koitan kiriä toisella saralla tavoitetta kiinni. Henkisen puolen treenin tavoitteena nimittäin lukea 1 kirja per viikko. Tälle vuodelle kasassa vasta 23kpl, joten jäljessä ollaan pahasti... 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linkola oli myös kalastaja ja liikkuikin pyörällä joka paikkaan. Tuuli on vihollinen silloin.

Kirjajuttu on hyvä itsekin luen paljon. Linkolan elämänkerta tietysti luettu, hyvä oli.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen myös hierontaa. Oma vakio hieroja harrastaa juoksua + toimii hiihtovalmentaja, joten aika hyvin tietää, miten lihaksia hoitaa missäkin tilanteessa. Kerran kuussa on ihan hyvä käydä hierojalla, jos määrät alkaa olla tuota luokkaa, mitä sinulla.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Sitten googlaamaan urheiluhieroja, varaat ajan ja kerrot hänelle tavoitteet ja viikkotason treenaamiset. Ammattilainen tietää mihin kuormitus kertyy ja rentouttaa lihakset.

Säästyt vammoilta ja ennen kaikkea telakoitumiselta. 

 

Kuulostaa liiankin helpolta, joten pakko heittää vähän kapuloita.

 

Tärkeintä on, että hierojalla on kokemusta juoksusta urheilulajina, mieluiten omakohtaista. Toisekseen, ei mikään hieronta säästä vammoilta. Ainoa asia joka pitää pois telakalta on mitoittaa tekeminen kunnon mukaisesti.

 

 

Nimim. dumppasin hierojan joka kysyi "onko sitä pakko juosta joka päivä?".

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitystä ke 1.7 Aamupäivällä eksyin kuntosalille. Kyllä se edes kerta viikkoon näin kesälläkin tekisi gutaa...

 

Sitten tein päivän virheen ja menin pitkästä aikaa lounaalle buffettiin. Mopo aivan käsistä ja karmea ähky. Iltapäivällä oli pakko lähteä tekemään sateesta huolimatta lyhyt 50km fillarilenkki, jotta sai vähän sulateltua. 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 tuntia sitten, jt train kirjoitti:

Sitten tein päivän virheen ja menin pitkästä aikaa lounaalle buffettiin. Mopo aivan käsistä ja karmea ähky.

 

1 tunti sitten, jt train kirjoitti:

Kaalisoppaako tässä ruvettava syömään...

 

Yhdistä nämä ja mene kaalisoppabuffettiin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 3.7 Juoksu 4,13km @ 5:39min/km

 

Olisihan tuota enemmänkin mennyt, mutta nyt pidetään suunnitelmasta kiinni. Maltti on valttia. Pitäisiköhän sitä lisäksi vielä jotain crosstrainingiä tänään harrastaa, ettei niin syyllinen olo...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohan on jo varsinainen pitkis! 😄

 

(Itse vedin tänään 3+4 km).

 

En tiedä oletko lukenut sitä mun päiväkirjaa alusta asti, mutta sieltä voi tarkistaa miten aloitetaan säännöllinen treeni nollista.

 

Ensimmäisellä viikolla hölkkäilin vain 15-30 minuuttia päivässä. Vuoden päästä siitä 90-120 minuuttia päivässä. Säännöllinen rytmi on ensimmäinen askel, lenkit voi olla vaikka 5-10 minuuttia pitkiä. Sitten kun on rytmi ja rutiini, lisätää vain pituutta sen mitä jalat tykkää. Tämä voi tehdä fiiliksien mukaan tai sitten kirurgin tarkkuudella, kasvattaen esim. joka kolmas viikko jonkun sopivan määrän. Jälkimmäinen on parempi, ellei sitten ole kovin tarkat fiilikset. (Itse en luottaisi fiiliksiin, ainakaan omiini tai kenenkään jolla on vammahistoriaa. 82% juoksijoista vammautuu, joten parempi olla luottamatta fiiliksiin).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

En tiedä oletko lukenut sitä mun päiväkirjaa alusta asti, mutta sieltä voi tarkistaa miten aloitetaan säännöllinen treeni nollista.

 

Ensimmäisellä viikolla hölkkäilin vain 15-30 minuuttia päivässä. Vuoden päästä siitä 90-120 minuuttia päivässä. Säännöllinen rytmi on ensimmäinen askel, lenkit voi olla vaikka 5-10 minuuttia pitkiä. Sitten kun on rytmi ja rutiini, lisätää vain pituutta sen mitä jalat tykkää. Tämä voi tehdä fiiliksien mukaan tai sitten kirurgin tarkkuudella, kasvattaen esim. joka kolmas viikko jonkun sopivan määrän. Jälkimmäinen on parempi, ellei sitten ole kovin tarkat fiilikset. (Itse en luottaisi fiiliksiin, ainakaan omiini tai kenenkään jolla on vammahistoriaa. 82% juoksijoista vammautuu, joten parempi olla luottamatta fiiliksiin).

On tullut luettua läpi, käy juoksun oppi-/käsikirjasta.

 

Säännöllisyys->määrä  Täytyy nyt vaan maltilla rakentaa juoksussakin pohjat riittävälle määrälle. Mukavahan se on jos jo tänä syksynä pääsee viivalle, mutta tärkeämpää on se miten kulkee vuonna 2023. Kestävyysurheilussa ei ole pikavoittoja.

 

Seinät rupesi kaatumaan päälle (ja jääkaapin ovi kävi turhan tiheään),  niin piti karmeasta tuulesta huolimatta lähteä pariksi tunniksi pyörän selkään: 56km / 2h

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 4.7 Juoksu 12,24km @ 5:34min/km 

 

Pitkällä lenkillä viikon hölkät pakettiin heti herätysjumpan jälkeen. Olipas mukavanoloista menoa tänään, loppumatkasta suorastaan kivuton olo ja kaasujalkaa kutitteli. Annoin koneen kuitenkin karstoittua:)Tämän viikon kokemuksella nämä hiippailulenkit paras heittää ennen aamupalaa, mukavampi olo mennä "tyhjällä" mahalla. 

 

Huomenna välipäivä juoksusta, toivottavasti sääennuste muuttuu pyöräilylle suotuisammaksi. Maanantaina jatketaan koikkelehtimista tämän viikon hyväksi havaitulla kaavalla (6pv lyhyttä ja kevyttä).

 

Aamu on ehdottomasti päivän paras hetki. Loppupäivä onkin lähinnä kituuttelua... 

 

 

 

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Su Pyöräily pk 143km @ 32km/h

 

Rukoukseen vastattiin, erinomainen pyöräilykeli!

 

Viikon 27 yhteenveto:

 

Juoksu: Kevyitä lenkkejä 6kpl yht. 40,7km / 3h51min , vauhdit 5:30-6:00

Pyöräily: Ylläpitävää 4x yht. 340km / 11h09min

Kuntosali: 2x

Jumppaa: päivittäin

 

Mukava eli kevyt viikko, eipä tullut miestä kiusattua. Pelkkää pk:ta, eikä sitäkään paljoa. Uusi startti juoksuun tuntui nyt hyvälle, jalat ei ainakaan kipeämmät viikon lopussa kuin alussa. Tällä taktiikalla siis jatketaan ja toivotaan, että sanonta "hitaasti hyvä tulee" pitää kutinsa?

 

Kuntosalillekin tuli eksyttyä 2 kertaa monen kuukauden tauon jälkeen. Tästä voisi nyt oikeasti ottaa kopin! Koska juoksumäärät ja -tehot pakko pitää todella maltillisina, nyt olisi hyvä sauma ottaa hieman maksimivoimaa. 2krt viikko kolistelua vapailla raudoilla jollain hyvällä ohjelmalla.... 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   1 member



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy