Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
JH1

Koronan sairastaneet juoksufoorumilaiset? Kokemuksia tänne?

Recommended Posts

Tunnen jo useita koronavirukseen sairastuneita ja sairastaneita lähipiirissäni. Itse olen ollut erittäin raskaassa virusaltistuksessa työpaikallani ilman mitään suojausta, mutta en saanut mitään oireita ja painoin päivät töitä työpaikalla ja iltaisin kävin lenkillä. 😮 Eräs harvoista oireettomista työkavereistani kävi vasta-ainetestissä ja hänkin sai positiivisen tuloksen.

Miten teillä muilla on elämä sujunut Covid-19:n kourissa? Oliko raju tauti? Joko juoksu taas kulkee? Vieläkö jaksatte välittää näistä koronarajoituksista mitä tällä hetkellä vielä on? Vielä jos kerrotte paljonko on täysiä ikävuosikymmeniä niin sekin kiinnostaa.

Onnittelut kaikille selvinneille!!! 👍🏆

• Like 3
  • Thanks 1

Muistakaa olla välillä jalkeilla ja liikkua, kun olette sairaana. Näin keuhkot tuulettuvat paremmin ja keuhkokuumeen riski pienenee. Mä näköjään selvisin oireetta ainakin tästä aallosta. Kiva juttu, että sairastaneet työkaverit valuvat hiljalleen takaisin työpaikalle. 👍 Onpahan meillä nyt immuunia väkeä talo täysi eikä enää ole sitä riskiä, että suurin osa on pois  pelistä samanaikaisesti. Pääsevät helpolla sitten, kun mun vuoro koittaa tai joudun olemaan karanteeneissa perheenjäsenten sairastaessa.

Voitte välttää koronatartunnan, jos olette tähän mennessä välttäneet kaikki muutkin flunssat, yskät ja vatsataudit. Se ei ole yhtään sen vaikeampaa.

- Tämän sanoin työkavereilleni tammikuussa ja olisi tosiaan pitänyt jättää sanomatta...

• Like 3
  • Thanks 1

2 tuntia sitten, Grendel kirjoitti:

Tuli tuosta perhejäsenkaranteenista mieleen, että aika ihme linja HUSilla. Kun minä sairastin koronan, niin puoliso oli normaalisti sairaalassa töissä eikä kumpaakaan haluttu testata. Rätti naamalla riitti.

Testattiinko lopulta taudin aikana, tai saitko vasta-ainetestistä tietää että oli korona? Joko olet pitkään ollut terve?

12 tuntia sitten, Grendel kirjoitti:

Ei testattu lainkaan. Voi toki olla ettei ollut. Sopi vain todella hyvin oireet ja olin myös Itävallassa ja Espanjassa jossa oireet alkoivat. 

Aikaisten (maaliskuu tai aikaisemmin) sairastajien oli lähes mahdotonta päästä testiin. Näin kävi kolmelle työkaverilleni. Myöhemmin suoritettu vasta-ainetesti oli kaikilla positiivinen, mutta tällainen pikatestin positiivinen tuloshan on epävarma. Myöhemmin sairastuneet viisi työkaveriani pääsivät oikeaan koronatestiin ja kaikille tuli positiivinen tulos. 

On 29.4.2020 at 15.34, Grendel kirjoitti:

Tuli tuosta perhejäsenkaranteenista mieleen, että aika ihme linja HUSilla. Kun minä sairastin koronan, niin puoliso oli normaalisti sairaalassa töissä eikä kumpaakaan haluttu testata. Rätti naamalla riitti.

Kun mun työpaikalla kahdeksan sairastui koronaan, ketään ei kiinnostanut jäljelle jäänet. 😮 Töitä tehtiin normaalisti ja odoteltiin omaa sairastumisvuoroa. Sen sijaan sairastuneiden kotiväkeä ja tuttavia määrättiin karanteeniin.

• Like 1

On 28.4.2020 at 11.57, Grendel kirjoitti:

Ei ollut raju. Flunssan kaltainen mutta vähän kuumetta eikä yhtään räkää.

2,5 viikkoa lepoa ja sitten taas treeniä. Ei vaikuttanut suoritustasoon.

Noin se on ollut tutuillakin lähes kaikilla eli lyhyt (tunteja tai päivä) kuume, väsymystä ja joillekin tuli myöhemmin yskä, mutta saivat silti palata töihin. Siis tavanoimaiset flunssaoireet, mutta paljon kevyemmät kuin influenssassa.

Mä jos kävisin vasta-ainetestissä, saisin melko todennäköisesti positiivisen tuloksen. Sitten voisin todeta, että mulla korona oli oireeton.

Olen sairastanut kerran mahdollisen influenssan eli kaksi viikkoa kovassa kuumeessa (hieman alle +40°C). Vetää kyllä tällaisen liikkujankin aika heikoksi, mutta samalla oppii kikkailemaan kuumelääkkeen ja pukeutumisen kanssa sopivassa rytmissä. Mulla meni kroppa sekaisin ja join kuin hevonen ja jano oli aivan loputon. Silloin ymmärsin miksi influenssa tappaa Suomessakin satoja ihmisiä joka vuosi.  Jostain kumman syystä mulle maistuu ruokakin, vaikka olen tosi kipeä. Influenssan jälkeen menee viikko ennen kuin tuntee olevansa taas vedossa ja toinen ennen kuin uskaltaa vaihtaa kävelyn juoksuun.

Mä en käyny lääkärissä. Liekö ollut flunssaa .. viikko meni _ruoka ei maistunu join aika paljon..takki meni melko tyhjäksi. Sit 1_2_3 seuraavat 3 viikkoa asteittain reenaamaan..räkää oli myös paljon..kait se kunto vähän tippu..tuskin kovin paljoa...