Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Samuel

Polar Grit X

Recommended Posts

Tänään vuoden ensimmäiset vedot radalla. Ekana hölkkä radalle 4,7km sitten uusi harjoitus ja 800m veto ja harjoitus seis. 200m kävellen ja uusi harjoitus jne. Vedot nopeuksilla 3.35-3.25. Mutta siis Polar näyttää harjoituksen vaikutukseksi yhden pallukan eli ei oikein mitään. Ei tuo nyt ainakaan kävelyltä tuntunut. Mikä meni siis vikaan. Suunto näytti kyllä jotain muuta  vastaavan reenin jälkeen. Vetoja siis 5kpl ja radalle tuo 4,7km ja sama matka vielä kotia 

8 tuntia sitten, juhanahm kirjoitti:

Tänään vuoden ensimmäiset vedot radalla. Ekana hölkkä radalle 4,7km sitten uusi harjoitus ja 800m veto ja harjoitus seis. 200m kävellen ja uusi harjoitus jne. Vedot nopeuksilla 3.35-3.25. Mutta siis Polar näyttää harjoituksen vaikutukseksi yhden pallukan eli ei oikein mitään. Ei tuo nyt ainakaan kävelyltä tuntunut. Mikä meni siis vikaan. Suunto näytti kyllä jotain muuta  vastaavan reenin jälkeen. Vetoja siis 5kpl ja radalle tuo 4,7km ja sama matka vielä kotia 

Mikset anna olla harjoituksen koko ajan päällä? Saisit myös isomman kardiokuorman, jos haluat sen karttuvan.  

Uusi kello vaatii vielä paljon treeniä pohjalle, niin saat kellolle vertailudataa. Säännöllisesti treenaville myös kardioraportista on paljon hyötyä, mutta parhaiten palautumisen näät Nightly Rechargen avulla, jos unirytmisi on kohtuu säännöllinen. 👍

• Like 1

tunti sitten, Matias2000 kirjoitti:

Minä olen pitkäaikainen V800-käyttäjä. Juoksentelen pari kertaa viikossa keskuspuistossa melko tasaisella reitillä.

Olisikohan Vantage V minulle paremmin sopiva kuin Grit? Käytän mittaria vain juoksun seuraamiseen.

Ite nyt korona-aikana juossut enemmän, koska työmatkapyöräily jäi etätyön takia pois. 

Muutama huomio Vantage Veestä juoksukäytössä. Jos seuraat hetkellistä nopeutta todella tarkasti, niin se elää kellossa jonkin verran. Varsinkin siltojen alitukset ja rakennusten katvealueet voivat heilauttaa vauhteja sinne tänne. Jos katsot dataa pelkästää juoksun jälkeen tai seuraat kilometrivauhtiasi, Vantage on varmasti hyvä valinta. 

3 tuntia sitten, Euc Extremé kirjoitti:

Eikö kellään ole käytännön mutua akunkestosta?

Mulla ärsyttää kun tuosta Vantage Veestä on koko ajan akku loppu. 
Mulla tulee baut yli 4h keskimäärin reeniä päivälle, ja latailu kyllästyttää. 
tosi ärsyttävää jos kesken reenin akku

Kui kauan sulla Veeveen akku kestää? 

10 minuuttia sitten, Euc Extremé kirjoitti:

Aattelin vaan kun mainostetaan että, 40h reeni päällä akku kestäis Gritissä. 

Yksittäisen treenin voi kyllä kestää ja Veeveessäkin kestää varmasti yli 30h. Mutta kellojen muut ominaisuudet kuluttavat akkua sen verta, että 30h treenikesto muutaman päivän sisällä on haastava. Toki Gritissä on noita gpssän säästötiloja lisäksi. 

Itsellä paras noteeraus kolmen päivän vaellukselta viime talvena 24h hiihtoa ja yhdellä latauksella reissu läpi. 

Tai siis ei tarvinnut ladata reissun aikana kertaakaan. 

5 minuuttia sitten, jormisjormis kirjoitti:

Voiko näihin vaihtaa akkua? Jos voi, voiko sen tehdä itse, vai täytyykö viedä johonkin liikkeeseen? Ja onko joku vaihdattanut, mitä kustansi?

Tämä kello on ollut myynnissä ehkä kuukauden, joten luultavasti kenenkään ei ole tarvinnut ajatella vielä akun vaihtoa. 

7 minuuttia sitten, Hakumpul kirjoitti:

Tämä kello on ollut myynnissä ehkä kuukauden, joten luultavasti kenenkään ei ole tarvinnut ajatella vielä akun vaihtoa. 

Tämän toki tiedän, mutta ehkä joku osaa sanoa voiko akkua ylipäänsä vaihtaa. Ja hinnat varmaankin samaa luokkaa kuin aiempien mallien osalta, joten niistäkin ehkä joku tietää?

----- EDIT

Vastaankin kysymykseeni itse: https://support.polar.com/en/support/battery_change_in_polar_product

GritX:n akkua ei voi vaihtaa itse, mutta se onneksi on vaihdettavissa. Polarilla on linkin mukaan joitakin malleja, jotka muuttuvat jätteeksi akun tullessa tiensä päähän.

• Like 1