Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Samuel

Polar Grit X

Recommended Posts

tunti sitten, johanjohan kirjoitti:

Eikö sinne voi luoda itse tehtyjä gpx-tiedostoja lainkaan? Tai valmiita mitä löytyy netistä sattuu löytymään..

Kyllä voi importata GPX filejä, tai sitten piirrellä omia reittejä osoitteiden tai kartan perusteella.

• Like 1

10 tuntia sitten, Miska kirjoitti:

Kattelin tota Komoot:ia polkujuoksun kannalta. Eipa kovin haapposta ole sen tarjonta esim Lapissa. Pari vaivaista polkua (kun pistaa vaelluksia hakuun) Saariselalla. Vaikka siela on vaikka mita polkujuoksu-tapahtumaa. Ei oikein vakuuttanut... Vai olenko sossinyt jotain asetuksissa ?

Mitä itse olen käyttänyt, olen kokenut Komootin hyväksi palveluksi. En ole tosin minkään haun kautta toiminut, vaan ihan karttapohjaan tehnyt suoraan reitit. Ja tietenkin etelässä päässyt vasta kokeilemaan, mutta kyllä tuo on paikallisissa kansallispuistoissa löytänyt pienimmätkin polut. Kävin itseasiassa tutustumassa vielä pariin lähimetsään tuon palvelun avulla ja hyvin sinnekin sain reitit tehtyä. 

• Like 2

Muutama alustava huomio itseltäkin, laite tulikin viime viikon lopussa jo, niin muutaman lenkin ehtinyt heittää. Alle muutama kuva referenssiksi. En tiedä mihin järjestykseen nuo jäävät. Ledit tosiaan hieman erillaiset kuin Vantage V:ssä. Testiä vasta muutama lenkki, niin ei kannata vielä "jumalan sanana" ottaa. Rannesykkeenmittaus juoksussa (2lenkkiä) toimii minusta oikein hyvin, ainakin näillä kahdella lenkillä (toinen kovempi vk/maks. alueilla, toinen perus pk-höntsä). Verrokkina pidin Vantage V:tä joka oli yhdistetty H10:iin. Lähes identtinen koko ajan oli syke, keskisyke molemmilla lenkeillä sama kummassakin laitteessa, ehkä hieman hitaammin reagoi ylämäkiin. Lisäksi kokeilin rullahiihdossa yhdellä lenkillä, jossa myös VV+H10 verrokkina. Tässä ei oikein rannesykkeenmittaus minusta ollut kartalla, keskisyke oli 2:bmp:n päässä,  ja pääsääntöisesti oltiin aika lähellä, mutta parissa ylämäessä rannesyke karkasi anakynnyksen tuntumaan ja pysyi siellä minuuttitolkulla, plus muuten häröili välillä tyyliin 5 lyönnin päässä, kun h9 piirsi käyrää, joka vastasi omaa tuntemusta. Lajina rullahiihto(vapaalla) tosin varmaankin aika paha rannesykkeenmittaukselle. Eilen kävin vielä sauvakävelemässä/hölkkäämässä, tähän en verokkia jaksanut virittää, mutta mielestäni sauvakävelyssä rannesyke oli hyvin samaa kuin tuntemukset, toki verrokki puuttui. Millä ohjelmalla olette muuten yhdistelleet nuo sykekäyrät, niin että saatte ne päällekäin. Taustana, itselläni rannesykkeenmittaus on toiminut hyvin jo Vantage V:lläkin, heti ensimmäisten päivitysten jälkeen. Joskus mattotestissä katsellut, kun näkyy padilla syke joka on vyön kautta otettu, niin lähes samaa näyttivät molemmat. Mitä muuta, ensi vaikutelmana: outfit mielestäni erittäin onnistunut. Sopivasti raffimpi, kuin ehkä vähän spandex-sport outfit Vantage 🙂 Tällä viikolla vielä testailen intervallia ja sunnuntaina pitkää rullahiihtolenkkiä, täytyy katsoa, jos keksisi jonkin ohjelman, jolla saisi heitettyä sykekäyrät päällekäin. Viikonloppuna Fuelwise pääsee myös testiin. En tiedä kuinka muilla, mutta ainakin minulla, Gritin käyttöön oton jälkeen päivittyi Flow:n näkymä, joka kertoo energiankulutuksesta enemmän kuin pelkän Kcal:t (hh:t, proteiinit, rasvat) Navigointia en vielä ehtinyt testailemaan, täytyy sitäkin koittaa ensi viikon aikana. Sen huomasin, että kun harjoituksen avaa, ja katsoo reittejä, fiksusti edelliset kellolla tehdyt harjoitukset näkyvät myös valittavina navigoitaviksi, jos esim. haluaa juosta saman reitin kuin eilen, tms. Lisää fiiliksiä tulee, kun käyttöä tulee enemmän. Aika sama kampehan tämä on VV, mutta vähän eri tavoin brändätty. Toki vähän uuttakin. Outfittiin toki sytyin. Kellotaulu näyttää isommalta ja kello näyttää ranteessa myös hieman korkeammalta. Paino ilmeisesi pari grammaa kevyempi, en itse huomaa siinä eroa.

926DEF2F-DA63-4C6A-8C68-2D50758C8694.jpeg

FE6D4C97-EC76-44F0-A39C-80A17760DBAB.jpeg

446A8478-7063-43C7-BD89-0BE9262B276E.jpeg

FB26587E-7346-4AA5-A3B5-0B8B2F9AB288.jpeg

• Like 4

On 7.5.2020 at 14.54, Arsi 69 kirjoitti:

Kiitos. Näillä onnistuu näköjään jopa meikäläiseltä. Viikonloppuna hyvää aikaa touhuta erilaisia harjoituksia ja testailla ominaisuuksia, käyriä, raporttia ja kattavammin fiiliksiä tulee sunnuntaina/maanantai/tiistai akselilla.

On 6.5.2020 at 00.34, Seppo kirjoitti:

Muokkasin kuvat näkyviin kun näytti tulleen liitteinä.

Kiitos. Kuvat olivat iPhonella live-tila päällä, eivätkä normi .jpg:jä, joten menivät näköjään liitteiksi. Yritetään seuraavalla kerralla saada

Oma Polar Grit saapui tiistaina ja olen kyllä tyytyväinen kelloon. Yksi asia ihmetyttää ja toimiiko muilla samalla tavalla? Eli kello tuntuu synkkaavan aktiivisuustiedot ym. nettiin tyyliin puolen tunnin välein. Olin tottunut V800lla siihen että synkkautuu vain kun sen erikseen valitsee. Voisi kuvitella että tuo jatkuva synkkaus kuluttaa akkua eikä minulla ole sille tarvetta. Olen kahlannut asetukset enkä saa sitä mistään pois päältä. Osaisiko joku auttaa?

Täällä tuo onkin kerrottuna mutta saako mitenkään pois päältä?

https://support.polar.com/us-en/does-my-ignite-vantage-m-vantage-v-sync-with-the-polar-flow-app-automatically

• Like 1

tunti sitten, liteoni kirjoitti:

Oma Polar Grit saapui tiistaina ja olen kyllä tyytyväinen kelloon. Yksi asia ihmetyttää ja toimiiko muilla samalla tavalla? Eli kello tuntuu synkkaavan aktiivisuustiedot ym. nettiin tyyliin puolen tunnin välein. Olin tottunut V800lla siihen että synkkautuu vain kun sen erikseen valitsee. Voisi kuvitella että tuo jatkuva synkkaus kuluttaa akkua eikä minulla ole sille tarvetta. Olen kahlannut asetukset enkä saa sitä mistään pois päältä. Osaisiko joku auttaa?

https://support.polar.com/us-en/does-my-ignite-vantage-m-vantage-v-sync-with-the-polar-flow-app-automatically

Jos laitat puhelimen bluetooth toiminnon pois päältä niin auttaisiko se ?

40 minuuttia sitten, Arsi 69 kirjoitti:

Jos laitat puhelimen bluetooth toiminnon pois päältä niin auttaisiko se ?

Tuo olisi tietysti yksi kiertotie. Mutta varmaan pelkkä synkronoinnin yrityskin tunnin välein kuluttaa akkua. En ymmärrä miksi tästä ei ole tehty asetusta laittaa pois päältä.

48 minuuttia sitten, liteoni kirjoitti:

Tuo olisi tietysti yksi kiertotie. 

Laitat kellosta lentotilan päälle. Itellä oli Vantage Veessä yhdessä välissä päällä ku epäilin, että autosynkkaus kuluttaisi enemmän akkua. Ei tainnut olla mitään merkitystä omalla kohdallani akunkestoon. 👍

45 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Laitat kellosta lentotilan päälle. Itellä oli Vantage Veessä yhdessä välissä päällä ku epäilin, että autosynkkaus kuluttaisi enemmän akkua. Ei tainnut olla mitään merkitystä omalla kohdallani akunkestoon. 👍

Jep. Tuskin vaikuttaa akunkestoon kuin marginaalisesti. Todennäköisesti tämä toiminto ei tapahtuisi automaattisesti usein, jos vaikuttaisi. Rannesyke ja jatkuva aktiivisuusmittaus vaikuttaa tuohon päivittäiseen akunkäyttöön, näistä taitaa vain sykkeen saada pois. Vantagen ja Gritin kanssa harjoittelu vie suhteessa vähän akkua, kun vertaa vanhempiin malleihin.

• Like 1

3 tuntia sitten, liteoni kirjoitti:

Itsellä ei ainakaan vantage ota minkäänlaista yhteyttä flowsovellukseen itsekseen,vaan aina pitää pakottaa yhteys.Tee reeni ja katso synkkaako automaattisesti flowhun