Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sain flunssan - ja elämäni ensimmäisen polvikivun


Suropati

Recommended Posts

Tämä on hyvin outoa.

 

En ole eläissäni potenut polvikipua, mutta nyt sellainen yht'äkkiä iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Polvi oli kipeä herättyäni. Edellisinä päivinä en ollut harrastanut liikuntaa, koska olin ollut flunssassa eikä mitään lonkkaantumisia yms. muljahduksia ollut tapahtunut.

 

Polvikipukin on oudossa kohdassa. Se on polvilumpion yläosassa, ei ihan keskellä vaan hieman sisäsyrjän puolella. Hankalinta on portaissa ylös tai alas kulkeminen, mutta kevellessäkin kipu tuntuu. Kipu tuntuu 90 asteen kulmassa ja siitä kun alkaa suoristaa kipu on kovimmillaan ja tuntuu myös lumpion alaosassa, päällä. Suorana tai etureisivenytyksessä kipua ei juuri tunnu, tosin jos on joutunut paljon kävelemään (viime yönä kävelin kaksi ja puoli tuntia etsien hotellihuonetta tai ylipäätänsä hotellia, jossa vastaanotto olisi auki) kipu jomottaa hieman särkynä.

 

Mitenköhän tällaista kipua lähtisi purkamaan?

Tai miten ylipäätänsä toimia uusissa jäsenkivuissa?

En kuulu työterveydenhuollon piiriin ja terveyskeskuksen ammattitaito hieman epäilyttää. Jos kiiretöntä aikaa vielä joutuu odottamaan viikkoja ja lopputulos on "en tiedä", niin turhauttavalta se tuntuu - jo etukäteenkin.

 

Vai menisikö kipun flunssan paratessa?

Kyseessä on sitkeä tauti ja nyt tuntuu, että mennään vielä taakse päin. Olen palannut aivasteluvaiheeseen eli alkuun tai toiselle kierrokselle. Pöh.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Näinhän siinä kävi: polvi parani itsestään.

 

Tosin flunssa, tai mikä lie, olikin sitten toinen juttu. Podin sitä kaikkineensa kaksi kuukautta. Saattoi olla koronakin, tiedä sitä, mutta koskaan en ole yhtä sitkeää hengitystieinfektiota sairastanut.

 

Nyt olen pikkuhiljalleen palaillut juoksulenkille. Pitkä on matka siihen hyvään kuntoon, jossa olin helmikuun loppupuoliskolla.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nyt on polvi kipeä elämäni toista kertaa. Tällä kertaa siihen oli selvä syy: pyöräily. Kiireessä jouduin painamaan niin kovaa, että kipeäksi polvi tuli.

 

Nyt olen potenut kipeää polvea kaksi vuorokautta. Ei mitään merekkejä paranamisesta. Ei särkyä, mutta joudun välillä ontumaan jalkaa kävellessä. Portaita alas kulkeminen on pahin.

 

Meneeköhän itsestään?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy