Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 12


Junnu
 Share

Recommended Posts

Talvilomaviikko.

Ma kevyttä 1.05 , 11.83km , 5:29/km , HR138.

Vähän tuntui jaloissa lauantain Aktia 10km ja eilinen 500km autossa.

Ti aamulenkki kevyttä 53:09 , 9.3km , 5:43/km , HR131.

illalla 59:20 , 12km , 4:57/km , HR148. Todella hyvä lenkki aerobisen kynnyksen (aerk 150) tuntumassa. Sula asfaltti, mitä nyt sade ja tuuli hieman haittasi.

Ke kevyttä 58min , 10.5km , 5:31/km , HR127.

Mukava lenkki keväisessä auringonpaisteessa. Syke aika matalalla, kunto kasvussa vai väsymystä? No tänään ei tuullut lainkaan ja tällä pohojammaalla ei oo yhtään mäkeä niin kai se helposti menee. Täytyy tarkkailla mitä kroppa sanoo huomenna, tänään ainakaan ei väsytä vielä.

To kevyttä 1.20 , 14.4km , 5:34/km , HR 133.

Peekoota jauhoin tänään taas. Lenkki meni hyvin eikä ollut väsymyksen tunnettakaan. Eilinen alhainen syke varmaan johtui siitä etten ollut vielä ihan palautunut kun tein tiistaina kaksi treeniä. Illalla lihaskuntoa vatsa + selkä.

Pe maratonvauhtista 48min , 9.8km , 4:54/km , HR148.

La kai sitä pitää jo levätä välillä.

Su vatsatulehdus esti pitkän lenkin ja 90km viikon tekemisen. Lääkkeillä se helpottaa jo mutta lenkille en tänään jaksa lähteä.

68km ajassa 6:03.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma: TV rento, eli VK 5.4 km, 5:35, 142 (76%) + 10 min vr. Motivaatiota ylläpitävänä teemana oli harva askeltiheys eli askelpituus kisamittainen (siis haaveiltu sellainen), mutta vauhti pienempi (vertailukohta unelmista otettu).

Ti: PK kevyt, eli 8.3 km, 53.06, 6:24/km, 122 (66%). Nyt taas askeltiheys ok, mutta lyhyt askel.

Ke: PK kevyt, ja toteutuksena 8.5 km, 50.37, 6:00/km, 132 (71%). Kävelin muutamassa mäessä alkumatkasta.

To: Flunssan oireita.

Pe: Poissa töistä. Selvästi sairaana, kun ei pysty lenkille.

La: Toipilaana.

Su: Lepo. En riskeeraa nyt jumpillakaan.

Viikko 22 km, eli 10% enemmän kuin roudrunnerilla. Saas nähdä pääseekö huomenna töihin. Jos ei pysty menemään lenkille, niin on takuuvarmasti myös työkyvytön. Sääntö koskee siis seppolaisia.

Link to comment
Share on other sites

Ma. Lepo.

Ti. Lepo. Kohtuu flunssa päällä, koppa halkeaa...

Ke. Lepo. Pientä lämpöä, joten huilataannyssi, alkaa tää lepäily käymään jo rutiininomaisesti...

To. Levättävä se vaan on, eilen ehtoolla iloitsin oireettomasta selästä ja päätin kokeilla eteenpäin tehtäviä taivutuksia, nyt on sitten selkä kipeä.

Ei kyllä niin paha etteikö tästä kohta juoksemaan pääsisi. ainakin pyöräilyä tänään kesti hyvin.

Pe. TV Kevyt 52.29.6, avg135, 6.32/km.

Olipa mukava hölkötellä ! Lähes tyyni ehtoo ja aurinko kauniisti rusotti taivaanrantaa. Vielä kun selkäkin oli OK, niin mikäs tässä...

(Räkä nyt vielä lentää, mutta ainahan sitä vähän täytyy poskelta löytyä !)

La. Lepo

Su. PK 1.10.30, avg 148, 5.51/km

Selkä aikas jäykkä, hieman arka, mutta ei tuntunut juostessa. Suht OK juoksuna.

Tämä pitikin olla lepo viikko, mutta ton flunssan takia menikin ihan lepäilyksi.

Yhteensä huikeat 20km/vko.

Link to comment
Share on other sites

Paranemisia Pantselle!

Eli tämän piti olla rytmityksen mukaan kevyt viikko. Päätin kuitenkin treenailla varsinkin uintia, koska siitä tulee yleensä ekana tingittyä.

Ma uintia 500m + 10x100 kovaa +500m

Ti n.15km juoksua sis. 9x 4min reippaasti (s. n. 165)

Ke 18+18km työmatkapyöräilyt

illalla vielä 11km pk-juoksua, 52min ja 129

To Aamu 25km maastopyörä

Iltapäivä uinti yht.2500 (sis. 150-200m pätkiä lättäreillä) Uinnin päälle suoraan vielä pyörä 22km.

Pe Yhdistelmä 3,5km juoksua+ 3000m pk-uintia + 3,5km juoksua

La lepo

Su 21,1km / 1,19,50 / 167

Alkuviikosta kevyemmin, keskiviikosta taas hönkä päälle. Kisakausi avattu!

Link to comment
Share on other sites

MA: lihaskuntojumppa 60 min

TI: hölkkä+ kävely 50 min

KE: vesijumppa 45 min

TO: kulttuuria

PE: kuntosali 45 min + vesijuoksu 40 min

LA: pitkähkö lenkki 30 min hölkkä, 10 min kävely, 20 min hölkkä, 10 min kävely, 30 min hölkkä yht.siis 1 h 40 min , polvet ???? ei hyvä ei huono..:WTF:

SU: kevyttä rapulakävelyä mitä upeimmassa säässä reilu tunti, sieltä suoraan uimahalliin ja vesijuoksua 45 min ; avot ja johan on taas toinen olo

Link to comment
Share on other sites

ma 10 km 5.27/131

ti aamu 10 km 4.57/134

ti ilta 6 x 1 km Teskun testi, viimeinen tonni 3.27 sykkeellä 181

ke lepo

to aamu 27 km 5.57/118

to ilta 15 km 5.37/128

pe aamu 27 km 5.52/120

pe ilta 27 km 5.53/123

la aamu 27 km 5.42/125

la ilta 20 km 5.44/124

su aamu 27 km 5.42/~125

su ilta 15 km 4.52 (2,5 km VR + 10 km 4.33 + 2,5 km VR)

Yhteensä 211 km

Mielenkiintoinen hiihtolomaviikko, hiihtokelit kun olivat nihkeät niin suksimisen sijaan juoksin reilut 200 km. Loppuviikon neljän päivän rypäs on osa valmistautumista Bornholmin 24h juoksua varten, en ole aiemmin juossut näin paljoa yhdessä viikossa mutta mukavastihan tuo meni. Toki nyt jaloissa tuntuu että jotain on tehty, mutta mitään yksittäistä isompaa vaivaa ei koivissa ole.

Kaikki loppuviikon rypäs-lenkit olivat juoksu-kävelyä, aina puolen tunnin välein pidin 2-3 minuutin kävelypaussin joten keskimääräinen juoksuvauhti oli hiukan lenkin keskinopeutta kovempi. Poikkeuksena viikon viimeinen lenkki sunnuntaina, jonka juoksin reippaampaa vauhtia, tällä vauhdikkaammalla pätkällä syke huiteli enimmäkseen 140:n molemmin puolin mutta Suunnon sekoilun takia en viitsi edes arvata keskiarvoa. Kirjoittelen tästä rypästelystä myöhemmin lisää ultra-osastolle.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo (Kotikuntopiiriä)

Ti: PK: 9.8km - 63min - 6.25min/km - syke 70% max.

Ke: VL: 12.4km - 79min - 6.22min/km - syke 75% max. Lenkki sisälsi

50-200 metrin vetoja tasaisella ja alamäkeen. Vauhdit vaihteli

kävelystä-reippaaseen.

To: PK: 7.4km - 45:11 - 6.06min/km - syke 75% max.

Pe: Pitkis: 20.3km - 126min - 6.14min/km - syke 72% max.

La: Lepo (Kotikuntopiiri + kävelyä)

Su: Reipas: 6km - 32:29 - 5.24min/km - syke 82%.

(Koko lenkki veryttelyjuoksuineen: 11.4km - 65min - 5.45min/km

syke 74% max.)

Juoksua 61.3km ajassa 6h 18min. Kilokaloreita paloi 3632.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä Corner! Löit meikäläisen ennätysviikon melkein maratonin mitalla. Sunnuntainen vk tuon rypisyksen päälle oli raju tempaus. Ei ehkä ihan herkintä mahdollista ollut meno.

Ma: Lepo

Ti: 16 km 5.27/117

Ke: 15 km 5.24/121, sis. 8*150 m alamäkiin

To: aamulla voima salilla 1.26/114, ilta 9 km 5.39/112

Pe: aamu 15 km 5.23/116, ilta 10 km 5.35/115

La: 3 km ver + 9 km 4.18/144 + 3 km ver

Su: 34 km 5.40/119 J/K

Yhteensä 114 km aikaan 10.21.

Juoksu kulkee nyt todella hyvin. ensi viikolla taas enemmän määrää.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 10,4 km 6:02/km AVG 124 MAX 134

Ti: 20,2 km VK 4:48/km AVG 139 MAX 146

Ke: Lepo

To: 14,8 km 4:56/km

Pe: 21,1 km 5:25/km AVG 126 MAX 136

La: 18,2 km PK-köpöttelyä 5:18/km AVG 126 MAX 136

Su: 26,2 km 5:34/km AVG 125 MAX 135

Yhteeensä 110,9 km. Määrällisesti vuoden kovin viikko. Keskiviikon lepo ja maanantain alimittainen pilasivat viikon kokonaissaldon.

Link to comment
Share on other sites

Corner ollut hurjana tällä viikolla.

Omalta osalta eka kahden vk-harjoituksen viikko talven pk-junnauksen jälkeen:

Ma: 2 km VR + 4 * 1000 m vedot (4:19 -> 4:00/km) + 2,4 km VR

Ti: 9,6 km PK, 6:08/km, 138

Ke: 10 km PK, 5:58/km, 146

To: Lepo

Pe: 2 km VR + 8 km VK, 4:53/km, 165 + 2 km VR

La: 22 km PK, 6:05/km, 136

Su: Lepo

Viikon kilometrit yhteensä 62,0 ajassa 6:01. Keskiviikon ja perjantain lenkeillä syke oli vähän normaalista koholla, mutta muuten oli ihan hyvä viikko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy