Jump to content
Juoksufoorumi.fi

joukor

Yleinen korona keskustelu

Recommended Posts

11 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Työtä itsessään ei ehkä kannata viedä ulos halpamaihin, koska ne halpamaatkaan eivät ole enää halpamaita,.

Näinhän se on. Joskus Viro tai Itä-Saksa oli halpa, mutta ei enää. Myös ajan saatossa Kiinan roolikin muuttuu tässä suhteessa. Vielä se on kohtuullisen halpa.

Tuotteita ja niiden komponentteja tullaan tekemään globaalisti järkevissä paikoissa ja nämä järkevät paikat voivat pitkällä juoksulla muuttua

• Thanks 1

5 tuntia sitten, Pexrun kirjoitti:

Nyt luonto näyttää rujolla tavalla itse miten se homma hoidetaan. Pamauttaa ihmiskuntaa palleaan että henkeä haukotaan polvillaan ja lukua otetaan. Kolmessa kuukaudessa tehnyt sen mitä on 30 vuotta yritetty pääsemättä edes alkuun.

Nyt toimittiin luonnon ja ilmaston kannalta suotuisasti, kun tuli pakkotilanne ja käsky. Eihän niitä tapoja muuten muuteta ja tingitä omista eduista.

Ehkä se on pitkällä tähtäimellä hyväkin, kun tämä stoppi tuli ihmisiä uhkaavan viruksen takia. Eikä sen takia, että on jo niin saastunutta, että siksi on pakko reagoida, rajoittaa ja rauhoittua. Niin kuin siellä jossain Aasian turistisaarella laitettiin joskus rannat ja hotellit kiinni, kun oli niin roskaista. Ja ruvettiin siivoamaan ja uudistamaan systeemejä ympäristöystävällisempään suuntaan. Samoin Kiinassa välillä joudutaan rajoittamaan autolla ajamista päästämällä vain parillisella tai parittomalla numerolla alkavat rekisterinumerot liikenteeseen vuoropäivinä.

• Like 2

Linkola oli vihreempi kuin kukaan vihreistä tulee koskaan olemaan...onhan se hieman surkuhupaista.. ns. Luonnon puolesta puhujat lentelee ympäri maailmaa... mut luonto _eläimet tänne jää kun ihmisiä kuolee...rip Linkolalle..

En pysty kännykän varassa lisäämään kuvatekstejä, joten tässä. Pentti olisi pystynyt lyömään kaikilla matkoilla tonnivitosesta ylöspäin ison osan tämän palstan kirjoittajista ja lukijoistaMitä pidempi matka, sitä varmemmin Pena olisi loitonnut kantamattomiin. Alemmasta kuvasta sen verran ettei loppukirikään ollut aina veltto tai rytminvaihtokyky heikko. Pentti Linkolan arvostelijoille kehoitan ensin lukemaan hänen itse kirjoittamiaan tekstejä muiden kirjoittamien sijaan.

• Like 2

Linkolan viimeisestä omaelämänkerrasta saa kuvan luonnon kunnioittajasta, mutta myös itsekkäästä omaan napaan tuijottajasta, niin kuin varmaan meistä jokainen ihminen omalla tavallaan on, se toki korostuu kirjasta. Mutta muuten kirja kannattaa lukaista.

17 minuuttia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Linkolan viimeisestä omaelämänkerrasta saa kuvan luonnon kunnioittajasta, mutta myös itsekkäästä omaan napaan tuijottajasta, niin kuin varmaan meistä jokainen ihminen omalla tavallaan on, se toki korostuu kirjasta. Mutta muuten kirja kannattaa lukaista.

Linkola ei ole kirjoittanut omaelämänkertaa. Pentti linkolan elämänkerran on kirjoittanut Riitta Kylänpää. Kannattaa lukea Pentin itsensä kirjoittamia tekstejä muiden kirjoittamien sijaan.

Koronan leviäminen ei pysähdy. Pahin ja myös odotettu rantautuminen slummeihin on tapahtunut. 

’’ Mumbaissa sijaitsevassa valtavassa Dharavin slummissa on todettu ensimmäinen koronaviruskuolema. Kyseessä on yksi Aasian suurimmista slummeista.

Lääkärit varoittavat, että maan tulee varautua koronavirustartuntojen räjähdysmäiseen kasvuun. Tilanteen pelätään kehittyvän huomattavasti pahemmaksi kuin Euroopassa tai Yhdysvalloissa, jossa koronavirukseen on lyhyessä ajassa kuollut kymmeniä tuhansia.’’-  IS Uutiset. 

Korona osuu pahiten köyhimpään kansanosaan. Mumbain lisäksi mm ssa Saharan eteläpuolella tilanne muuttunee nopeasti hetkessä katastrofaaliseksi. 

Pentti Linkola tuumasi taannoin, että ainoastaan ihmiskuntaa uhkaava katastrofi voi pelastaa maapallon ekologiselta katastrofilta.

Taisi Linkola, aito vihreä, olla oikeassa ? 

Taitaa olla vielä ennenaikaista sanoa miten korona osuu. Hesarin kuukausiliitteen jutussa Espanjan taudista mainittiin taudin tulleen useana aaltona, ja ne alueet jotka sen ensin välttivät olivat myöhemmin suuremmassa vaarassa. Inarissa kuoli viimeisessä aallossa huomattavasti porukkaa vaikka väestöntiheys on alhainen. Tosin olotkin olivat siihen aikaan talvella karut. Suomen kannalta itsekkäästi ajateltuna pitää yrittää torjua jokainen aalto erikseen ja aktiivisesti uudestaan vaikka välillä rajoituksia poistettaisiin.

Globaalisti, niin, tämä näyttää aika tuhoisalta virukselta. Miljoonaan tapaukseen päästiin nopeammin kuin osasin arvata kun leviämistehokkuus on huikea. Köyhimmissä paikoissa väestö on nykyaikaisen sairaanhoidon vuoksi kasvanut huomattavasti, mutta tämän viruksen kanssa etenkin jälkitaudit (keuhkokuumeet yms) tekevät tuhoa sellaisilla alueilla missä on paljon antibioottiresistanssia bakteerikannassa. Suomessa tilanne on tässäkin suhteessa yksi parhaista.

Mä en seurannu Linkolaa oikein yhtään..enkä tiedä paljonko oli reenannu. Enkä tuloksista mitään..vaikka nyt 1500_ mara matkoilla... eikä niin mua kyl kiinnostakkaan suoraan sanottuna! Tää meni off topikkiin..jos/ kun joku sattuu pahoittamaan mielensä...

4 minuuttia sitten, Reenaaja kirjoitti:

Mä en seurannu Linkolaa oikein yhtään..enkä tiedä paljonko oli reenannu.

Ei se reenannu, se oli ulkona kaiket ajat ja liikkui. Hyötyliikuntaa harrasti, silloin kun piti päästä 200 km päähän niin vanhalla miestenpyörällä mentiin. Kuvassa oli reikäleipä ohjaustangossa. Mukavuus oli toissijaista ja itse olen ulkoilun suhteen samaa mieltä.

8 minuuttia sitten, X66 kirjoitti:

Ei se reenannu, se oli ulkona kaiket ajat ja liikkui. Hyötyliikuntaa harrasti, silloin kun piti päästä 200 km päähän niin vanhalla miestenpyörällä mentiin. Kuvassa oli reikäleipä ohjaustangossa. Mukavuus oli toissijaista ja itse olen ulkoilun suhteen samaa mieltä.

Okei..toi selvensi asiaa jo paljon..😎

On 5.4.2020 at 10.45, Pexrun kirjoitti:

Nyt luonto näyttää rujolla tavalla itse miten se homma hoidetaan. Pamauttaa ihmiskuntaa palleaan että henkeä haukotaan polvillaan ja lukua otetaan. Kolmessa kuukaudessa tehnyt sen mitä on 30 vuotta yritetty pääsemättä edes alkuun. Miten miusta tuntuu että Linkolan Pena kun Vanajavedellä kokee verkkojaan saattaa pikkusen hymähtää tyytyväisempänä. Ja toivoa samalla että tämä olisi vasta alkusoittoa🤔

Maailman väestönkasvu tänään:

https://www.worldometers.info/world-population/

Tätä kirjoittaessa tämän päivän väestönkasvu on 128000. Korona tappaa ehkä 6000-7000 tänään.

Minua oikeasti pelottaa tämä väestölaskuri paljon enemmän kuin korona.

Yhdyn edelleen Linkolan pessimismiin että korona pitemmällä tähtäimellä ratkaisisi jotain.

Vaikka voihan tämä aloittaa vähittäisen romahduksen. Ei se Roomakaan romahtanut päivässä.

• Like 3

2 minuuttia sitten, X66 kirjoitti:

Minua oikeasti pelottaa tämä väestölaskuri paljon enemmän kuin korona.

Kannattaa katsoa Hans Roslingin erinomainen esitys aiheesta, löytyy Youtubesta kymmeninä eri variaatioina. 

• Like 1