Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yleinen korona keskustelu

Arvostele ketju:

joukor
 Share

Recommended Posts

1 tunti sitten, NORDMAN kirjoitti:

Kun suomalainen menee ulkomaille, niin se on suomalainen joka sopeutuu.

Kun ulkomaalainen tulee Suomeen, niin taas se on suomalainen joka sopeutuu.

Tuohan sopii, kuin nyrkki silmään, meidän suomalaiseen kesto noloon luonteen laatuun.

- mitä vittua toi elefanttikin mua kyttää ja mitä se musta tuumailee, häh ?

1 hour ago, joukor said:

Kymmenen potilasta saanut rokotteesta huolimatta tartunnan Göteborgissa Gerda Gård - hoitokodissa. / SVT

Kakkosrokote ( Pfizer/Biontechs ) annettiin 19.1. Rokote ei toimi heti toisenkaan piikin jälkeen, vaan vaatii ehkä viikkoja ennen kuin rokote tehoaa. 

Rokotteilla on kuulemma se yleinen ongelma että vaste vanhemmilla ihmisillä on huonompi. Eli on ennenaikaista tuomita AstraZenecan rokotettakaan ennenkuin rokotevastetutkimukset ovat valmiit. Ehkä hoitokodeissakin henkilökunnan rokottaminen on tärkeämpää, ettei virus saapuisi paikalle.

55 minuuttia sitten, Molli78 kirjoitti:

Itse olen ollut siinä uskossa/tiedossa että kyllä tartunnan saa rokotteesta huolimatta mutta siihen kuoleminen riskiryhmillä on epätodennäköistä tai sen sairastaa lievänä.Onko näin?

Totta, niinhän ne rokotteet periaatteessa toimii. Antaa elimistön valmistella konstit virusta vastaan, sitten kun se kohdalle tulee. Vähän sama periaate kuin luotiliivillä; eihän sekään osumia estä.

tunti sitten, Molli78 kirjoitti:

Itse olen ollut siinä uskossa/tiedossa että kyllä tartunnan saa rokotteesta huolimatta mutta siihen kuoleminen riskiryhmillä on epätodennäköistä tai sen sairastaa lievänä.Onko näin?

Tästähän juuri ei ole vielä oikein tarkkaa tietoa että missä määrin virus pääsee lisääntymään ja leviämään rokotetun kautta ja tämä vaihtelee eri rokotteilla ja taudeilla. Tiedetään vain se että useimmat rokotetut eivät nyt saa taudin näkyviä oireita. Kyllä se voi jossain määrin päästä elimistöön vaikka onkin saaanut rokotteen, todennäköisin oletus on silti että tällainen oireeton henkilö levittäisi tautia ympäristöön vähemmän kuin oireinen/rokottamaton henkilö.

Ravintoloita henkilömäärärajoitukset eivät tietenkään koske.

Suomeen opiskelupaikan saaneita ulkomaalaisia eivät maahantulorajoitukset tietenkään koske.

Tammikuussa saapuneille vaihto-opiskelijoille ei testi- ja karanteenimääräyksiä tietenkään ole.

Jyväskylän soppa on valmis. Sama kuvio yksityiskohtia myöten Vaasan tapauksen kanssa.

Ei mennyt aivan nappiin:

Altistuin viruksen brittimuunnosepäillylle henkilölle. Työpaikalla oli tiedossa, että joku on sairastunut ja tiedettiin minä päivinä altistukset ovat tapahtuneet, kukaan ei tiennyt kuka sairastunut oli, näistä ei saa puhua. Tiedotettiin, että kaikkia altistuneita oli infottu ja laitettu karanteeniin. Itse seurailin poissaololistoja ja tein 10 vrk kuluttua päätelmäni, kun erästä henkilöä ei töissä ollut näkynyt ja soitin pomolle. Kerroin, että olin ollut ko. henkilön kanssa samassa tilassa tunnin ajan ilmoitettuina altistumispäivinä. Molemmilla maskit, etäisyyttä apaut 3 metriä. Seuraavana päivänä epidemiologisesta soitettiin ja mulle annettiin karanteenia 11 vrk altistumisen jälkeen. Olin 3 päivää karanteenissa ja kävin testissä. Testin vastausta ei alkanut kuulua. 4vrk kuluttua testistä soitin koronaneuvontaan ja kerrottiin, että tulos on negatiivinen. Tuli yksi rokulipäiväkin karanteenin perään, kun tulos viipyi. Vieläkään, nyt 7vrk testistä, en ole saanut testituloksesta mitään infoa tekstarilla enkä omakantaan. Meni luotto systeemiin, kun ensin vaatii aika tavalla omaa aktiivisuutta tulla noteeratuksi ja päästä karanteeniin, josta poispääsy oli aivan yhtä hankalaa. Jos olisinkin sairastunut, miten suu pantaisiin? Kuljin 11 vrk kaupungilla muina miehinä epäillyn brittimuunnos-altistumisen jälkeen ja kuulun muutaman perussairauden kautta koronan riskiryhmään. 

Jyväskylän tartunnat ovat jatkoa jo aiemmin nähdylle. Ennakoiminen tarkoittaa etukäteen valmistaumista. Lakimuutoksen eteen tehtävät toimet kestävät kuukausia. Lakimuutos pakkotestauksen mahdollistamiseksi oli ” kierroksella ” jo  2.9.2020.

Lomatko tupsahti väliin, vai mihin se muutos hukkui ? 

28 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Jyväskylän tartunnat ovat jatkoa jo aiemmin nähdylle. Ennakoiminen tarkoittaa etukäteen valmistaumista. Lakimuutoksen eteen tehtävät toimet kestävät kuukausia. Lakimuutos pakkotestauksen mahdollistamiseksi oli ” kierroksella ” jo  2.9.2020.

Lomatko tupsahti väliin, vai mihin se muutos hukkui ? 

Taisi livahtaa peukaloita pyöritellessä.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy